Gjest prust Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Vi har noen få ganger hatt fuglelopper i hus, uten at vi har gjort noe stort vesen av det, utenom å vaske sengetøyet, og evt smøre på litt Eurax hvis bittene klødde. De har ikke sett særlig verre ut enn myggestikk. Så her for ca en uke siden, oppdaget jeg at hun på 7 år hadde fått mange små stikk/bitt på låret - 10-15 tett i tett på et omrpde på ca 4 x 4 cm. Jeg gjorde ingenting med de de to første kveldene. Da de begnte å klø, tok jeg på Eurax et par kvelder. Og vasket sengetøyet. Det fortsatte å klø, og nå har bittene blitt til små blemmer, det ser nesten ut som vannkopper! Jenta har hatt vannkopper, så det er det ikke. Så i morges begynte vi å tenke på brennkopper. Kan det være det? Det er jo smittsomt, så da tok jeg og smurte på Brulidin på den største ansamlingen, og Fucidin på et par spredte bitt - husket ikke helt hva en helst skal bruke. Og satte plaster på. Kan det være noe annet enn fulgelopper? Og kan det ha kommet brennkopper i dette?! Må jeg til lege med henne, eller skal jeg la det gå noen dager, og smøre med en av disse salvene? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soulshine Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322476 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Brennkopper starter vel i ansiktet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Brennkopper kommer lettere hvis en har sår fra før av, for da kommer bakteriene til. De pleier å vokse, så det blir større og større skorper. Brulidine har jeg brukt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shadow 650 Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Om du har mistanke om brennkopper, bør du umiddelbart gå til legen. Veeeeldig smittsomt, og må behandles med antibiotika. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Om du har mistanke om brennkopper, bør du umiddelbart gå til legen. Veeeeldig smittsomt, og må behandles med antibiotika. ''Om du har mistanke om brennkopper, bør du umiddelbart gå til legen. Veeeeldig smittsomt, og må behandles med antibiotika.'' Nei, det MÅ ikke behandles med antibiotika. Jeg renset sårene til ungene med klorhexidin og smurte med brulidin krem 2-3 ganger om dagen og det forsvant på en ukes tid. Og Poden her så virkelig ikke ut!!! Det tok en stund før jeg skjønte at sårene i nesa var brennkopper - det gikk opp for meg da Snuppa fikk det samme... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shadow 650 Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 ''Om du har mistanke om brennkopper, bør du umiddelbart gå til legen. Veeeeldig smittsomt, og må behandles med antibiotika.'' Nei, det MÅ ikke behandles med antibiotika. Jeg renset sårene til ungene med klorhexidin og smurte med brulidin krem 2-3 ganger om dagen og det forsvant på en ukes tid. Og Poden her så virkelig ikke ut!!! Det tok en stund før jeg skjønte at sårene i nesa var brennkopper - det gikk opp for meg da Snuppa fikk det samme... Du skulle sett ansiktet da legen vår oppdaget brennkopper på datteren vår. I følge han var dette ikke å spøke med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.