Gå til innhold

Lære seg og like melk- hvordan?

Mamma07

Anbefalte innlegg

Så lenge de ikke er intolerante så synes jeg man skal tvinge da melk innholder mange nyttige næringsstoffer.

Puh, det synes du ikke, du skal bare kverulere :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Faure

17

• mariaflyfly

10

• Dorthe

10

• Lillemus

9

Mest aktive i denne tråden

Puh, det synes du ikke, du skal bare kverulere :o)

Nei det gjør jeg ikke. Jeg drakk kjempemasse melk i barndommen og hadde god nytte av alle proteinene jeg fikk i meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det gjør jeg ikke. Jeg drakk kjempemasse melk i barndommen og hadde god nytte av alle proteinene jeg fikk i meg.

Knis, gie deg nå. De proteinene du får i deg av melk er ikke noe å snakke om, det er andre ting du kan erstatte dem med. Og meieriproteiner er ikke så sunt, et er ingen som gir ungene helmelk i dag likevel og dermed er det nesten ingen proteiner igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knis, gie deg nå. De proteinene du får i deg av melk er ikke noe å snakke om, det er andre ting du kan erstatte dem med. Og meieriproteiner er ikke så sunt, et er ingen som gir ungene helmelk i dag likevel og dermed er det nesten ingen proteiner igjen.

''ingen som gir ungene helmelk i dag likevel og dermed er det nesten ingen proteiner igjen.''

Du viser her din totale mangel på kunnskap om melk. Det er like mye proteiner i skummetmelk som det er i helmelk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''et er ingen som gir ungene helmelk i dag likevel og dermed er det nesten ingen proteiner igjen.''

Det er bare tøys, Dorthe - det er faktisk _mer_ proteiner i skummetmelk og lettmelk enn i helmelk. Det er fettet de fjerner, ikke proteinene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''ingen som gir ungene helmelk i dag likevel og dermed er det nesten ingen proteiner igjen.''

Du viser her din totale mangel på kunnskap om melk. Det er like mye proteiner i skummetmelk som det er i helmelk!

Proteinene ligger jo i fettet jo og når man tar vekk fettet så tar man også bort proteinene. Noe melk blir tilsatt D og E vitaminer for at vi skal kunne nyttiggjøre oss kalken i melka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Det er like mye proteiner i skummetmelk som det er i helmelk!''

Rett skal være rett - det er _mer_ proteiner i skummet og lett enn i helmelk. Ikke mye, 3,2 g pr. 100 g i helmelk og 3,3 g i de andre. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proteinene ligger jo i fettet jo og når man tar vekk fettet så tar man også bort proteinene. Noe melk blir tilsatt D og E vitaminer for at vi skal kunne nyttiggjøre oss kalken i melka.

Voldsomt å påståelig du er da. Det er helt feil. Det er faktisk mer proteiner i skummet- fremfor helmelk.

http://www.tine.no/page?id=26&key=6126&cat=635

http://www.tine.no/page?id=26&key=6135&cat=635

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er like mye proteiner i skummetmelk som det er i helmelk!''

Rett skal være rett - det er _mer_ proteiner i skummet og lett enn i helmelk. Ikke mye, 3,2 g pr. 100 g i helmelk og 3,3 g i de andre. :o)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Proteinene ligger jo i fettet jo og når man tar vekk fettet så tar man også bort proteinene.''

Nå får du gi deg - hvordan forklarer du da at det er 12 g proteiner og 1 g fett i mager kesam, mot 6,2 g proteiner og 8,1 g fett i vanlig kesam?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Proteinene ligger jo i fettet jo og når man tar vekk fettet så tar man også bort proteinene.''

Nå får du gi deg - hvordan forklarer du da at det er 12 g proteiner og 1 g fett i mager kesam, mot 6,2 g proteiner og 8,1 g fett i vanlig kesam?!

Der inne står det mye rart bl.a at melk forhindrer beinskjørhet enda vi vet at Norge er et av landene med høyest forekomst av beinskjørhet til tross for at norske kvinner drikker mer melk enn i resten av verden.

Det er reklame for Tine ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der inne står det mye rart bl.a at melk forhindrer beinskjørhet enda vi vet at Norge er et av landene med høyest forekomst av beinskjørhet til tross for at norske kvinner drikker mer melk enn i resten av verden.

Du har mistet din troverdighet i denne saken så kanskje du skal gi deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Der inne står det mye rart bl.a at melk forhindrer beinskjørhet enda vi vet at Norge er et av landene med høyest forekomst av beinskjørhet til tross for at norske kvinner drikker mer melk enn i resten av verden.''

Jeg er enig at det er heller tvilsomt at melk beskytter mot benskjørhet, men du kan jo ikke nekte for næringsinnholdet i varene? Det er vel strenge regler når det gjelder å opplyse om det.

Og jeg skjønner ikke helt hva du mener når du sier at proteinene sitter i fettet - rent kjøtt og ren fisk inneholder jo masse proteiner, men ikke fett...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Der inne står det mye rart bl.a at melk forhindrer beinskjørhet enda vi vet at Norge er et av landene med høyest forekomst av beinskjørhet til tross for at norske kvinner drikker mer melk enn i resten av verden.''

Jeg er enig at det er heller tvilsomt at melk beskytter mot benskjørhet, men du kan jo ikke nekte for næringsinnholdet i varene? Det er vel strenge regler når det gjelder å opplyse om det.

Og jeg skjønner ikke helt hva du mener når du sier at proteinene sitter i fettet - rent kjøtt og ren fisk inneholder jo masse proteiner, men ikke fett...?

http://dinmat.aftenposten.no/Temasider/Artikler/Mat-og-helse/Barn/Melkefett-%E2%80%93-sunt-likevel

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article2291643.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke uenig i noe av det som står der, men det står ingenting om det du sier om at proteinet sitter i fettet.... Det er like mye proteiner i fet melk som i lett melk. Artiklene du viser til handler om _melkefett_ ikke om _melkeproteiner_ som er to forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min ville aldri ha melk, men elsker derimot biola så han drikker dette.Noe mer sukker, men får i seg de viktige næringsstoffene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...