Dorthe Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Så lenge de ikke er intolerante så synes jeg man skal tvinge da melk innholder mange nyttige næringsstoffer. Puh, det synes du ikke, du skal bare kverulere ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Faure Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Puh, det synes du ikke, du skal bare kverulere ) Nei det gjør jeg ikke. Jeg drakk kjempemasse melk i barndommen og hadde god nytte av alle proteinene jeg fikk i meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Nei det gjør jeg ikke. Jeg drakk kjempemasse melk i barndommen og hadde god nytte av alle proteinene jeg fikk i meg. Knis, gie deg nå. De proteinene du får i deg av melk er ikke noe å snakke om, det er andre ting du kan erstatte dem med. Og meieriproteiner er ikke så sunt, et er ingen som gir ungene helmelk i dag likevel og dermed er det nesten ingen proteiner igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Faure Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Knis, gie deg nå. De proteinene du får i deg av melk er ikke noe å snakke om, det er andre ting du kan erstatte dem med. Og meieriproteiner er ikke så sunt, et er ingen som gir ungene helmelk i dag likevel og dermed er det nesten ingen proteiner igjen. ''ingen som gir ungene helmelk i dag likevel og dermed er det nesten ingen proteiner igjen.'' Du viser her din totale mangel på kunnskap om melk. Det er like mye proteiner i skummetmelk som det er i helmelk! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Knis, gie deg nå. De proteinene du får i deg av melk er ikke noe å snakke om, det er andre ting du kan erstatte dem med. Og meieriproteiner er ikke så sunt, et er ingen som gir ungene helmelk i dag likevel og dermed er det nesten ingen proteiner igjen. ''et er ingen som gir ungene helmelk i dag likevel og dermed er det nesten ingen proteiner igjen.'' Det er bare tøys, Dorthe - det er faktisk _mer_ proteiner i skummetmelk og lettmelk enn i helmelk. Det er fettet de fjerner, ikke proteinene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 ''ingen som gir ungene helmelk i dag likevel og dermed er det nesten ingen proteiner igjen.'' Du viser her din totale mangel på kunnskap om melk. Det er like mye proteiner i skummetmelk som det er i helmelk! Proteinene ligger jo i fettet jo og når man tar vekk fettet så tar man også bort proteinene. Noe melk blir tilsatt D og E vitaminer for at vi skal kunne nyttiggjøre oss kalken i melka. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 ''ingen som gir ungene helmelk i dag likevel og dermed er det nesten ingen proteiner igjen.'' Du viser her din totale mangel på kunnskap om melk. Det er like mye proteiner i skummetmelk som det er i helmelk! ''Det er like mye proteiner i skummetmelk som det er i helmelk!'' Rett skal være rett - det er _mer_ proteiner i skummet og lett enn i helmelk. Ikke mye, 3,2 g pr. 100 g i helmelk og 3,3 g i de andre. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Proteinene ligger jo i fettet jo og når man tar vekk fettet så tar man også bort proteinene. Noe melk blir tilsatt D og E vitaminer for at vi skal kunne nyttiggjøre oss kalken i melka. http://www.tine.no/page?id=183&cat=623 Les her så ser du at det er mer proteiner i lett og skummet enn i hel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Faure Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Proteinene ligger jo i fettet jo og når man tar vekk fettet så tar man også bort proteinene. Noe melk blir tilsatt D og E vitaminer for at vi skal kunne nyttiggjøre oss kalken i melka. Voldsomt å påståelig du er da. Det er helt feil. Det er faktisk mer proteiner i skummet- fremfor helmelk. http://www.tine.no/page?id=26&key=6126&cat=635 http://www.tine.no/page?id=26&key=6135&cat=635 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Faure Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 ''Det er like mye proteiner i skummetmelk som det er i helmelk!'' Rett skal være rett - det er _mer_ proteiner i skummet og lett enn i helmelk. Ikke mye, 3,2 g pr. 100 g i helmelk og 3,3 g i de andre. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Proteinene ligger jo i fettet jo og når man tar vekk fettet så tar man også bort proteinene. Noe melk blir tilsatt D og E vitaminer for at vi skal kunne nyttiggjøre oss kalken i melka. ''Proteinene ligger jo i fettet jo og når man tar vekk fettet så tar man også bort proteinene.'' Nå får du gi deg - hvordan forklarer du da at det er 12 g proteiner og 1 g fett i mager kesam, mot 6,2 g proteiner og 8,1 g fett i vanlig kesam?! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 ''Proteinene ligger jo i fettet jo og når man tar vekk fettet så tar man også bort proteinene.'' Nå får du gi deg - hvordan forklarer du da at det er 12 g proteiner og 1 g fett i mager kesam, mot 6,2 g proteiner og 8,1 g fett i vanlig kesam?! Der inne står det mye rart bl.a at melk forhindrer beinskjørhet enda vi vet at Norge er et av landene med høyest forekomst av beinskjørhet til tross for at norske kvinner drikker mer melk enn i resten av verden. Det er reklame for Tine ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Faure Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Der inne står det mye rart bl.a at melk forhindrer beinskjørhet enda vi vet at Norge er et av landene med høyest forekomst av beinskjørhet til tross for at norske kvinner drikker mer melk enn i resten av verden. Det er reklame for Tine ;o) Du har mistet din troverdighet i denne saken så kanskje du skal gi deg? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Der inne står det mye rart bl.a at melk forhindrer beinskjørhet enda vi vet at Norge er et av landene med høyest forekomst av beinskjørhet til tross for at norske kvinner drikker mer melk enn i resten av verden. Det er reklame for Tine ;o) ''Der inne står det mye rart bl.a at melk forhindrer beinskjørhet enda vi vet at Norge er et av landene med høyest forekomst av beinskjørhet til tross for at norske kvinner drikker mer melk enn i resten av verden.'' Jeg er enig at det er heller tvilsomt at melk beskytter mot benskjørhet, men du kan jo ikke nekte for næringsinnholdet i varene? Det er vel strenge regler når det gjelder å opplyse om det. Og jeg skjønner ikke helt hva du mener når du sier at proteinene sitter i fettet - rent kjøtt og ren fisk inneholder jo masse proteiner, men ikke fett...? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Du har mistet din troverdighet i denne saken så kanskje du skal gi deg? Mener du det, hvorfor kan ikke jeg være like sta som andre her inne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Faure Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Mener du det, hvorfor kan ikke jeg være like sta som andre her inne. ... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 ''Der inne står det mye rart bl.a at melk forhindrer beinskjørhet enda vi vet at Norge er et av landene med høyest forekomst av beinskjørhet til tross for at norske kvinner drikker mer melk enn i resten av verden.'' Jeg er enig at det er heller tvilsomt at melk beskytter mot benskjørhet, men du kan jo ikke nekte for næringsinnholdet i varene? Det er vel strenge regler når det gjelder å opplyse om det. Og jeg skjønner ikke helt hva du mener når du sier at proteinene sitter i fettet - rent kjøtt og ren fisk inneholder jo masse proteiner, men ikke fett...? http://dinmat.aftenposten.no/Temasider/Artikler/Mat-og-helse/Barn/Melkefett-%E2%80%93-sunt-likevel http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article2291643.ece 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Faure Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 http://dinmat.aftenposten.no/Temasider/Artikler/Mat-og-helse/Barn/Melkefett-%E2%80%93-sunt-likevel http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article2291643.ece Så bra du er blitt omvendt fra å se på melk som totalt unyttig til å bli melkens fremste talskvinne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 http://dinmat.aftenposten.no/Temasider/Artikler/Mat-og-helse/Barn/Melkefett-%E2%80%93-sunt-likevel http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article2291643.ece Jeg er ikke uenig i noe av det som står der, men det står ingenting om det du sier om at proteinet sitter i fettet.... Det er like mye proteiner i fet melk som i lett melk. Artiklene du viser til handler om _melkefett_ ikke om _melkeproteiner_ som er to forskjellige ting. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sporty mamma Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Sønnen min ville aldri ha melk, men elsker derimot biola så han drikker dette.Noe mer sukker, men får i seg de viktige næringsstoffene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.