Dorthe Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Så bra du er blitt omvendt fra å se på melk som totalt unyttig til å bli melkens fremste talskvinne. Nei, jeg tror ikke melk er viktig og jeg har ikke tvunget noen av dem til å drikke det. Uansett så er de voksne og bestemmer sjøl at de ikke drikker melk for det gjør de ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Jeg er ikke uenig i noe av det som står der, men det står ingenting om det du sier om at proteinet sitter i fettet.... Det er like mye proteiner i fet melk som i lett melk. Artiklene du viser til handler om _melkefett_ ikke om _melkeproteiner_ som er to forskjellige ting. For å være ærlig så er jeg ikke så opptatt av melk, jeg drikker melk i kaffen og har i matlaging og det er det. Jeg er mye mer opptatt i å få i meg nok proteiner siden jeg alltid er på underskudd 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Så lenge de ikke er intolerante så synes jeg man skal tvinge da melk innholder mange nyttige næringsstoffer. Tvang, faktisk. Bra det. Undervurdert oppdragelsesmetode. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Så lenge de ikke er intolerante så synes jeg man skal tvinge da melk innholder mange nyttige næringsstoffer. Liker du tran? Hvis ikke regner jeg med du ble tredd på flaska som liten ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Du kan blande med morsmelkerstatning, og gjøre blandingen sånn at det blir mer og mer melk etter hvert, til slutt bare melk. Men liker man ikke, så liker man ikke. Er det bare uvant går det an å "lure" litt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 (Har ikke lest hele tråden, så det er mulig du har fått dette rådet allerede) Mine jenter var vant til å starte dagen med en flaske MME (Nan) da de rundet ett år. Jeg brukte bare en 2-3 uker på å gradvis blande mer og mer vanlig melk i flasken, og til slutt var vi over på bare melk. Har ikke inntrykk av at noen av dem reagerte på overgangen. Hvis hun er så lite begeistret kan du jo gjøre det enda mer gradvis, og endre blandingsforholdet litt og litt over en måneds tid f.eks. Lykke til da! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma07 Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2008 Mine unger og jeg har aldri likt melk. Så viser det seg at vi har sånn delvis laktoseintoleranse, blir det for mye melk blir det vondt i magen og diarre. Så ikke tving noen til å drikke melk Som jeg tidligere har skrevet, så tvinger jeg henne ikke. Den har stått på bordet så hun kan drikke hvis hun vil. Hun vil ikke drikke melk. Så da drikker hun vann... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma07 Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2008 (Har ikke lest hele tråden, så det er mulig du har fått dette rådet allerede) Mine jenter var vant til å starte dagen med en flaske MME (Nan) da de rundet ett år. Jeg brukte bare en 2-3 uker på å gradvis blande mer og mer vanlig melk i flasken, og til slutt var vi over på bare melk. Har ikke inntrykk av at noen av dem reagerte på overgangen. Hvis hun er så lite begeistret kan du jo gjøre det enda mer gradvis, og endre blandingsforholdet litt og litt over en måneds tid f.eks. Lykke til da! Det kunne gått for en tid tilbake, men nå vil hun ikke ha nan heller. Så jeg legger prosjektet på hyllen for en stund. Så får vi prøve igjen. Men stresser ikke med det... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Som jeg tidligere har skrevet, så tvinger jeg henne ikke. Den har stått på bordet så hun kan drikke hvis hun vil. Hun vil ikke drikke melk. Så da drikker hun vann... Slik har ungene mine vært også. Minstemann kan hive i seg for mye innimellom, men da får han skikkelig vondt i magen og diarre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Ikke alle barn liker melk, og i følge mange leger så spiller det også liten rolle. Gi vann oog litt fortynnet juice i stedet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Faure Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Ikke alle barn liker melk, og i følge mange leger så spiller det også liten rolle. Gi vann oog litt fortynnet juice i stedet. De fleste barn får vel brystmelk eller en erstatning? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 De fleste barn får vel brystmelk eller en erstatning? Og det er selvfølgelig noe helt annet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Faure Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Og det er selvfølgelig noe helt annet. Hvis man lager en glidende overgang fra brystmelk til kumelk vil ikke da alle barn vennes til det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Hvis man lager en glidende overgang fra brystmelk til kumelk vil ikke da alle barn vennes til det? Morsmelk og -erstatning er noe helt annet enn kumelk. Det er akkurat dette innlegget handla om. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Hvis man lager en glidende overgang fra brystmelk til kumelk vil ikke da alle barn vennes til det? Snuppa mi har nå blitt 9 år, og har nok ikke drukket noe særlig melk de siste 6 årene. Men ho får jo i seg melkeproduker via ost, pannekaker og andre ting med melk i. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Faure Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Morsmelk og -erstatning er noe helt annet enn kumelk. Det er akkurat dette innlegget handla om. Ja, men det tviler jeg på at babyer vet, og så lenge de ikke er allergiske er det opp til de foresatte å gi barnet gode vaner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Ja, men det tviler jeg på at babyer vet, og så lenge de ikke er allergiske er det opp til de foresatte å gi barnet gode vaner. ''Ja, men det tviler jeg på at babyer vet, og så lenge de ikke er allergiske er det opp til de foresatte å gi barnet gode vaner. '' Og gode vaner har ingenting med kumelk å gjøre. Babyer VET selvsagt ikke forskjellen, men de SMAKER den. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Faure Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 ''Ja, men det tviler jeg på at babyer vet, og så lenge de ikke er allergiske er det opp til de foresatte å gi barnet gode vaner. '' Og gode vaner har ingenting med kumelk å gjøre. Babyer VET selvsagt ikke forskjellen, men de SMAKER den. Så å ikke like kumelk er medfødt og ikke tillært? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Så å ikke like kumelk er medfødt og ikke tillært? Å like morsmelk er medfødt. Å like kumelk er tillært. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest qigong Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Å like morsmelk er medfødt. Å like kumelk er tillært. Det er jo den forskjellen mellom mennesker og kyr sikkert :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.