Gå til innhold

Trenger tips: Disney World

Shadow 650

Anbefalte innlegg

Heisann!

Eg planlegger å ta meg jentene mine til DIsney World i Florida sommeren 2010. Da er de 6 og 10 år gamle

For dere som har vært der:

Hvordan ville dere lagt opp en 7-10 dagers opplevelse?

Den ene dagen må vi nesten svømme med delfiner. Jentene er veldig opptatt av prinsessene fortsatt.

Når er det lavsesong? Dvs. når på året er det ikke ikke timelange køer?

Eg kunne tenkt meg å bo bra og ikke for kostbart. Det trengs ikke være et hotell midt i Disney World. Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var der når ungene var 1 år, 2 år og 4 år. (de to eldste var mine!) Helt topp!

Vi var 14 dager og fant en stor villa på internett som vi leide. Hadde svømmebasseng i hagen! Vi var 7 voksne som reiste så ble ikke så dyrt siden vi spleisa! Når det gjelder å bo ville jeg enten leita etter hus på internett, eller så ville jeg bodd på et av disneyhotellene. De har veldig mange ulike typer i ulike prisklasser. Det går buss fra hotellene til disney. Men ellers er vel leiebil i florida veldig greit! Bor du på hotell/motell så sjekk rommene før du bekrefter at dere vil ha de. Det er mye ymse og selv om resepsjonen er flott så er det som regel ikke samme standard som vi er vant med i Norge på motellrommene. Noen av dem var skikkelig ekle så da fant vi heller et nytt hotell.

Unngå den varmeste sesongen på sommeren. Husker vi var der et år og klarte ikke stå i sola, måtte stå i skyggen mens pappa stod i kø for oss. Utrolig varmt og sure unger pga laaange køer.

Vi la opp slik at vi var en dag i disneyworld, en dag ved bassenget, neste i disney animalpark, neste i bassenget osv. Animalparken ble jeg skuffet over og der skal vi ikke neste gang. Det var trange "gater", lite gøy og utrolig mye folk. (ikke levende dyr der heller!).

Disneyworld har endel parader som dere MÅ få med dere. Særlig den på kvelden med lys og fyrverkeri. Jeg var 8 år første gang vi var der og jeg husker ennå at vi nesten var i "sjokk" over alt det flotte vi såg i paradene. Det er magi på høyt nivå!

Bruk flere dager i disneyworld da slipper dere stresse dere gjennom parken.

Skal dere reise litt rundt anbefaler jeg å reise til Tampa, ute ved kysten. Det er 3 timers kjøring fra Orlando så anbefaler overnatting på hotell. Men vi besøkte noen vi kjente der og de mente det var FOR varmt i sjøen til å bade! Vannet var varmere enn badekaret hjemme. Sanden så ut som melis og i vannet fant vi sanddoller som er noen små dyr/skjell som er helt flate med mønster på. Disse ble nydelige når vi tørket dem!

Ha god tid til mellomlandingene med flybyttene. Det er bedre å ha 3 timers venting enn 1 time. Det tar laaang tid å komme inn i usa pga strenge kontroller og flyplassene er store så man trenger tiden.

På kveldene anbefaler jeg disneyvillage. Det er gratis å komme inn og det finnes en gedigen disneybutikk med alt som selges i disneyworld. Dermed slipper man å gå og bære på ting man kjøper hele dagen (husk sekk!). Der er det også mange resturanter, diskotek, butikker osv. Selvsagt tilpasset for barn!

God tur! Vi håper at vi snart klarer å spare opp nok til en ny tur! Guttene husker denne turen ennå. Selv han som var 2 år husker endel som han forteller. Dette er drømmeturen for store og små.

Ps. Disney i Paris er ikke det samme. Vi har vært der og men magien er ikke det samme der, dessuten manglet de paradene og vi forstod lite av det som ble sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var der når ungene var 1 år, 2 år og 4 år. (de to eldste var mine!) Helt topp!

Vi var 14 dager og fant en stor villa på internett som vi leide. Hadde svømmebasseng i hagen! Vi var 7 voksne som reiste så ble ikke så dyrt siden vi spleisa! Når det gjelder å bo ville jeg enten leita etter hus på internett, eller så ville jeg bodd på et av disneyhotellene. De har veldig mange ulike typer i ulike prisklasser. Det går buss fra hotellene til disney. Men ellers er vel leiebil i florida veldig greit! Bor du på hotell/motell så sjekk rommene før du bekrefter at dere vil ha de. Det er mye ymse og selv om resepsjonen er flott så er det som regel ikke samme standard som vi er vant med i Norge på motellrommene. Noen av dem var skikkelig ekle så da fant vi heller et nytt hotell.

Unngå den varmeste sesongen på sommeren. Husker vi var der et år og klarte ikke stå i sola, måtte stå i skyggen mens pappa stod i kø for oss. Utrolig varmt og sure unger pga laaange køer.

Vi la opp slik at vi var en dag i disneyworld, en dag ved bassenget, neste i disney animalpark, neste i bassenget osv. Animalparken ble jeg skuffet over og der skal vi ikke neste gang. Det var trange "gater", lite gøy og utrolig mye folk. (ikke levende dyr der heller!).

Disneyworld har endel parader som dere MÅ få med dere. Særlig den på kvelden med lys og fyrverkeri. Jeg var 8 år første gang vi var der og jeg husker ennå at vi nesten var i "sjokk" over alt det flotte vi såg i paradene. Det er magi på høyt nivå!

Skal dere reise litt rundt anbefaler jeg å reise til Tampa, ute ved kysten. Det er 3 timers kjøring fra Orlando så anbefaler overnatting på hotell. Men vi besøkte noen vi kjente der og de mente det var FOR varmt i sjøen til å bade! Vannet var varmere enn badekaret hjemme. Sanden så ut som melis og i vannet fant vi sanddoller som er noen små dyr/skjell som er helt flate med mønster på. Disse ble nydelige når vi tørket dem!

Ha god tid til mellomlandingene med flybyttene. Det er bedre å ha 3 timers venting enn 1 time. Det tar laaang tid å komme inn i usa pga strenge kontroller og flyplassene er store så man trenger tiden.

På kveldene anbefaler jeg disneyvillage. Det er gratis å komme inn og det finnes en gedigen disneybutikk med alt som selges i disneyworld. Dermed slipper man å gå og bære på ting man kjøper hele dagen (husk sekk!). Der er det også mange resturanter, diskotek, butikker osv. Selvsagt tilpasset for barn!

God tur! Vi håper at vi snart klarer å spare opp nok til en ny tur! Guttene husker denne turen ennå. Selv han som var 2 år husker endel som han forteller. Dette er drømmeturen for store og små.

Ps. Disney i Paris er ikke det samme. Vi har vært der og men magien er ikke det samme der, dessuten manglet de paradene og vi forstod lite av det som ble sagt.

Vi var i Disneland Paris i høstferien i fjor og da var det mange parader. Magisk var det også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, tusen takk for langt svar. Eg fikk gåsehus på armene. Mmmmm *gleder meg masse* :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gøy for barn

Enig i beskrivelsene, det er helt fantastisk! (Bortsett fra det du skriver om Paris, vi var i DisneyWorld utenfor Paris, de har like flotte parader der som i Florida, og alle snakket like tydelig som i USA. Og de snakket mye bedre fransk der også!

Antall parader osv kommer sikkert an på sesongen, i de amerikanske skoleferiene er det mye fullere enn utenom høysesong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i Disney World sommeren 2004. Da var jentene vår 3,5 og 4,5 år gamle.

Vi bodde på et hotell i Disney Resorten, men ikke inne i selve Disney World. Det var kjekt, siden de hadde gratis busser til parkene. Prisen var ikke avskrekkende heller.

Beregn 2 dager i Magic Kingdom og 1 dag (minst) i de andre parkene. Det er også 2 vannparker som nok krever hver sin dag, om dere vil til begge.

Universal Studios kan også besøkes.

Orlando byr på mye annet spennende også, så det å bruke 7-10 dager vil ikke by på problemer i det hele tatt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var i Disney World sommeren 2004. Da var jentene vår 3,5 og 4,5 år gamle.

Vi bodde på et hotell i Disney Resorten, men ikke inne i selve Disney World. Det var kjekt, siden de hadde gratis busser til parkene. Prisen var ikke avskrekkende heller.

Beregn 2 dager i Magic Kingdom og 1 dag (minst) i de andre parkene. Det er også 2 vannparker som nok krever hver sin dag, om dere vil til begge.

Universal Studios kan også besøkes.

Orlando byr på mye annet spennende også, så det å bruke 7-10 dager vil ikke by på problemer i det hele tatt :D

Tusen takk, Jubalong!

Når på året var dere der? Var det mye kø?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest opplevelsesrikt

Jeg har aldri vært der, min bror og hans familie var der for ett år siden, de dro i slutten av januar, 14 dager. Tok ungene ut av skolen og dro

I forkant hadde ungene sitti på nettet å plukket ut parker de ville besøke, så valgte de ut fra det.

De ville også bade med delfinene, men det var alt for dyrt ...... så de kuttet ut det. Jeg vet ikke om alle parkene de var innom, men det var det største opplevelsen NOEN av de noensinne har opplevd, og de SKAL tilbake !!!!

De er glade for at de dro på den årstiden pga varmen .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Jubalong!

Når på året var dere der? Var det mye kø?

Vi var der midt på sommeren. Det var endel kø, men vi kjøpte Fast Pass der vi kunne. Det var supert. Da brukte vi bare 5-10 minutter i kø.

Ellers sto vi vel opp til 30-45 minutter på noen karuseller tror jeg. Men ungene var noen engler og vi koste oss. Lot oss ikke stresse.

Synes parkene er så romslige, at sånn bortsett fra køene var det ikke noe problem at det var mye folk.

Og det var noen som ikke anbefalte Animal Kingdom - jeg er helt uenig. Det var fantastisk der. Vi var på safari som var flott. Og det var mye for ungene å gjøre der også.

Men Magic Kingdom er den parken som er mest "tidkrevende" når man har med ungene. Epcot var ikke noe særlig for våre. Ble for kjedelig å bare se pavillongene. Men vi besøkte "Norge" og spiste vaffel ;).

Florida er veldig varmt og har utrolig høy luftfuktighet. Vær forberedt på å svette mye, og ikke minst - å drikke mye!!! I Disney World er det steder man kan fylle opp drikkeflaskene sine - gjør det!!! Drikk massevis!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært der, min bror og hans familie var der for ett år siden, de dro i slutten av januar, 14 dager. Tok ungene ut av skolen og dro

I forkant hadde ungene sitti på nettet å plukket ut parker de ville besøke, så valgte de ut fra det.

De ville også bade med delfinene, men det var alt for dyrt ...... så de kuttet ut det. Jeg vet ikke om alle parkene de var innom, men det var det største opplevelsen NOEN av de noensinne har opplevd, og de SKAL tilbake !!!!

De er glade for at de dro på den årstiden pga varmen .....

Hvor mye kostet det å bade med delfinene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var der midt på sommeren. Det var endel kø, men vi kjøpte Fast Pass der vi kunne. Det var supert. Da brukte vi bare 5-10 minutter i kø.

Ellers sto vi vel opp til 30-45 minutter på noen karuseller tror jeg. Men ungene var noen engler og vi koste oss. Lot oss ikke stresse.

Synes parkene er så romslige, at sånn bortsett fra køene var det ikke noe problem at det var mye folk.

Og det var noen som ikke anbefalte Animal Kingdom - jeg er helt uenig. Det var fantastisk der. Vi var på safari som var flott. Og det var mye for ungene å gjøre der også.

Men Magic Kingdom er den parken som er mest "tidkrevende" når man har med ungene. Epcot var ikke noe særlig for våre. Ble for kjedelig å bare se pavillongene. Men vi besøkte "Norge" og spiste vaffel ;).

Florida er veldig varmt og har utrolig høy luftfuktighet. Vær forberedt på å svette mye, og ikke minst - å drikke mye!!! I Disney World er det steder man kan fylle opp drikkeflaskene sine - gjør det!!! Drikk massevis!!!!!

Fast Pass. Hva gikk de i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest opplevelsesrikt

Jeg er ikke helt sikker, om det var 7000 pr pers å komme inn, eller om det var for de 5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bare vært i Disney Land i Paris men jeg kan ihvertfal si at der var en helt magisk opplevelse!! :-)

Jeg har også være i Universal Studios i Florida som var veldig bra men kanskje ikke så interessant for de minste barna (mere gøy for tenåringer vil jeg tro).

Jeg vil også anbefale Sea World! Det var utrolig bra med helt fantastiske shows!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt sikker, om det var 7000 pr pers å komme inn, eller om det var for de 5.

7000,- pr pers???

Håper inderlig det var for 5 personer.

Har du en link vedr. delfinene?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest opplevelsesrikt

7000,- pr pers???

Håper inderlig det var for 5 personer.

Har du en link vedr. delfinene?

mvh

Sorry, som skrevet tidligere, så var det ikke vi som var der ..... husker ikke hva parken heter engang ,,,, seaworld eller noe sånn

Det var noe inni h '''' dyrt så de måtte bare kutte ut den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bruker du billetten din til å få en liten papirbillett der du får en tid du skal komme tilbake. Mener å huske at det var en times tid du kunne bruke det.

Så altså (jeg er ikke flink til å uttrykke meg i dag...) får du en tid - 1-2 timer etterpå - som du kan komme tilbake, og da går du i en annen kø enn den vanlige.

I stedet for å stå leeeeeenge i kø, så brukte vi da 5-10 minutter.

Det var fast pass på de mest populære og største turene. Anbefales å utnytte. Man kan jo gjøre mye annet mens man venter på sin tur :)

Hmmmm, skjønte du noe av dette????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du "bestiller plass" på en attraksjon, dvs. du får tildelt et bestemt klokkeslett. Du må komme tilbake på angitt tidspunkt, og da får du stå i en kortere kø sammen med de andre som har fått samme klokkeslett.

Pluss: Mye mindre køståing. Minus: Litt stressfaktor, man må passe klokka og tenke på hvor lang tid man bruker tilbake dit man skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest alle innleggene under her, så det er mulig jeg gjentar noen andre.

Jeg var i Florida i fjor vinter og vi svømte med delfiner. Tror det er flere steder det kan gjøres, men vi gjorde det i Discovery cove i Orlando. Tror vi betalte rundt 3000 kr for to stk (avhenger selvfølgelig av dollar-kursen). Det var da inkludert mat, solkrem, snorkleutstyr o.l. Du kan også besøke parken uten å svømme med delfiner, det er billigere. Det var flere basseng med fisker, rokker o.l som man kan snorkle i. Dette får man gjøre selv om man ikke skal svømme med delfinene. Delfinsvømmingen er ca 30 min og man får gjøre forskjellige ting som å henge på den mens den svømmer, "kysse" den o.l. De har en fotograf i bassenget slik at du kan få med deg bilder av deg og delfinen.

www.discoverycove.com.

Billettene må bestiles på forhånd da de bare tar inn et visst antall pr dag. Inkludert i inngangen til Discovery cove var også inngang til Sea World.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Floridafareren

Hei

Hvis du liker å planlegge og er nogenlunde stiv i engelsk så sjekk ut denne siden www.tourguidemike.com

Vi brukte det da vi var der sommeren for 2 år siden, og det er VEL verd pengene.

Hvis du kjøper det, vil du se at noen mennesker faktisk bruker ufattelig mengde med tid på å planlegge, men noen er vel mer interesserte enn andre...

Vi brukte alle tipsene om følgende:

- Hvilke parker hvilke dager (en dag valgte vi en "rød" park - det var ikke noe sjakktrekk - det var STAPPA!)

- Hvilke tider er best

- Hvilke "karuseller" først (i Magic Kingdom gikk vi lengst inn og til venstre, der var vi "alene" en laaaang stund - og fikk kjørt alle favoritt karusellene mange ganger)

Det finnes en hærskare bøker om Disney, vi likte "Passporters" best - det er vel verd pengene... (kjøpes på www.amazon.co.uk)

Disney er digert, det er faktisk mye større enn du tror... Skal du rekke alle parkene så bruker du en uke(2 dager i Magic Kingdom, 1 dag i Animal Kingdom, 1 dag i Disney Studios og 1-2 dager i Epcot). Det er ikke nødvendig å rekke alt, greit å spare noe til neste gang også.

Husk at Orlando er full av Outlets (fabrikkutsalg) litt ann på dollar kursen så kan du spare maaange penger (eller bruke mange penger, det avhenger av hvordan du ser det)

Vi så også Sea World, og ANGRER på at vi ikke var i Discovery Cove.

Universal har også et digert område i Orlando, men det er mer for tenåringer og voksne (sier de vi kjenner, vi har ikke vært der selv).

Har vært i Florida en del, så spørr gjerne hvis det er noe mer jeg kan svare på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...