Gå til innhold

Å gi til fattighuset eller andre

Elis31

Anbefalte innlegg

Jeg har lurt på en stund om vi skulle gi bort klær, sykler og slikt som barna har vokst i fra til Asylmottak eller f.eks fattighuset. Vi har også en del blader, tegneserier og bøker.

Samtidig er jeg klar over at folk ofte gir bort ting som egentlig burde vært kastet til Uff blant annet. Så får passe på at det er ordentlig det vi evt gir bort.

Men jeg tenker at det kommer brukeren mer til gode hvis vi gir det direkte slik, enn at de må kjøpe det på Uff e.l. som kan være ganske dyrt.

Har du noen erfaringer fra dette? Ønsker eks Asylmottak å få slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet at Asylmottaket hos oss trenger masse og blir kjempeglad for alt de får, særlig alt mulig til barn. De tar også i mot slitte klær, sko. Det er bedre for de barna at de kommer ut og leker i slitte cherroox enn at de er inne fordi de faktisk ikke har noe å ha på bena. Det er gjerne alternativet.

Ta en telefon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at Asylmottaket hos oss trenger masse og blir kjempeglad for alt de får, særlig alt mulig til barn. De tar også i mot slitte klær, sko. Det er bedre for de barna at de kommer ut og leker i slitte cherroox enn at de er inne fordi de faktisk ikke har noe å ha på bena. Det er gjerne alternativet.

Ta en telefon!

Minsta vår vokste fra dypvogn, lekegrind og babyvippe, samt en del andre babyleker. Vi ringta asylmottaket som gjerne vill ha og skulle hente på torsdag. 3 mnd senere ringte de og lurte på om de kunne hente tingene. Men da hadde jeg allerede kontaktet Fretex som kom og hentet samme dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minsta vår vokste fra dypvogn, lekegrind og babyvippe, samt en del andre babyleker. Vi ringta asylmottaket som gjerne vill ha og skulle hente på torsdag. 3 mnd senere ringte de og lurte på om de kunne hente tingene. Men da hadde jeg allerede kontaktet Fretex som kom og hentet samme dag.

Jeg skrev hva som gjelder for asylmottaket som er ved oss, hvordan det er andre steder aner jeg ikke. For meg er det en selvfølge at jeg frakter det dit også, så det ville uansett ikke blitt noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev hva som gjelder for asylmottaket som er ved oss, hvordan det er andre steder aner jeg ikke. For meg er det en selvfølge at jeg frakter det dit også, så det ville uansett ikke blitt noe problem.

Akkurat da hadde jeg ikke bil, så det ble ikke aktuelt med frakt. Men kan de vente i tre mnd på helt fine, pent brukte babyting er det ikke noe de trenger, tenker jeg. Så heretter gir jeg til Fretex hvor jeg vet det kommer til nytte. Men det er jo bare fint hvis dette fungere bedre andre steder. Det viktigste er jo at noen kan bruke det, i stedet for at det blir kastet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...