Gå til innhold

Nhd- uheldig å blande disse medisinene?

Anbefalte innlegg

Min mor (85) tar: Cipramil, Valium 5 mg, Paralgin forte om morgenen. Samtidig har hun Norspan smerteplaster 5mikrogr/time. Er dette uheldig eller kan hun bare fortsette med det? Hun tar også ytterligere 1-2 Valium og 1-2 Paralgin forte i løpet av dagen.

Jeg har prøvd forgjeves å få henne til å ta Lamictal. Hvis hun skulle gå med på det, kan det plusses på denne miksen?

Fortsetter under...

Hvorfor vil du at hun skal ta et tillegg på lamictal? Er hun diagnostisert som bipolar?

Skjønner ikke hvorfor du spør om det. Nei, hun er ikke diagnostisert med bipolar lidelse. Men hadde du kjent henne, hadde du forstått hvor nødvendig det er med stemningsstabiliserende.

Skjønner ikke hvorfor du spør om det. Nei, hun er ikke diagnostisert med bipolar lidelse. Men hadde du kjent henne, hadde du forstått hvor nødvendig det er med stemningsstabiliserende.

Du skriver at du forgjeves har prøvd å få henne til å gå på lamictal. Jeg lurte da bare på hva som var grunnlaget ditt for dette ønsket. Om det var diagnose, legens anbefalinger, egen opplevelse av bruk av medisin eller noe annet.

Du skriver at du forgjeves har prøvd å få henne til å gå på lamictal. Jeg lurte da bare på hva som var grunnlaget ditt for dette ønsket. Om det var diagnose, legens anbefalinger, egen opplevelse av bruk av medisin eller noe annet.

Hun har ikke diagnose bipolar. Hun ønsker ikke å bli utredet.

Men vi pårørende vil gjerne i samråd med fastlegen hennes at hun skal prøve Lamictal for å se om hun kunne få det litt bedre og bli litt mer stabil i humøret.

Jeg har ikke selv prøvd medisinen, men har erfart gjennom andre at den hjelper mennesker med store humørsvingninger.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...