Gjest frøken NN Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Har dere noen grense for når de kan begynne med neglelakk? Vi gav ei tolv år gammel jente en fin dior neglelakk i julegave. I dag får vi høre fra henne at hun ikke får lov til å bruke dette. Hun sier ikke hvorfor hun ikke får ha det. Hva kan grunnen være? Allergi har jeg ikke hørt om med dette. Andre ting? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Jeg synes det var i overkant strengt, men folk må jo få sette sine egne regler og uten å grunngi det nærmere. For alt vi vet, kan det kjo hende at foreldrene ser på sminke som "djevelens verk" eller lignende...;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Hehe, nei noen foreldre er sikkert i mot all form for sminke før konfirmasjonen ;-) Snuppa mi på 3 år har på seg neglelakk av og til. Folk er forskjellige.......... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agree Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Fornuftige foreldre 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Billa (5) har brukt neglelakk i tide og utide (mest utide) så lenge jeg kan huske... Mao må jo det ha vært siden hun klarte å be om det selv, siden hun var 2 år kanskje... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Hun har sikkert prinsippfaste foreldre som ikke tillater sminke eller slikt før en viss alder. Mine jenter fikk neglelakk fra de var gamle nok til å be om det. Neglelakk er jo ikke farlig på noe vis, og i en fin farge er den jo bare fin. Kan vel forstå om du kjøpte en sort eller annen skrikende farge, men slik jeg forstår det var det en vanlig fin farge? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Fireåringen min fikk neglelakk i julegave, og hun føler seg riktig så fin for tida 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken NN Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Hun har sikkert prinsippfaste foreldre som ikke tillater sminke eller slikt før en viss alder. Mine jenter fikk neglelakk fra de var gamle nok til å be om det. Neglelakk er jo ikke farlig på noe vis, og i en fin farge er den jo bare fin. Kan vel forstå om du kjøpte en sort eller annen skrikende farge, men slik jeg forstår det var det en vanlig fin farge? Det var en dus rosa farge. Tanken om at noen ikke får lov å bruke det slo meg ikke i det hele tatt da jeg handlet den. Jeg ga det i gave til ei på 8 år også, men der ble det godt mottatt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken NN Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Fornuftige foreldre Kan du forklare fornuften for meg? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agree Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Kan du forklare fornuften for meg? Kan du se noen fornuftig grunn til at en 12-åring skal bruke neglelakk? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøken NN Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Kan du se noen fornuftig grunn til at en 12-åring skal bruke neglelakk? Ok du er en slik en du, som svarer med spørsmål. Ok, da var det ikke noe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Jentene mine har brukt neglelakk fra de var rundt 4 år gamle. Bare som leking, men de har følt seg utrolig fine! Som 12-åring hadde jeg ikke hatt noe problem med at jentene brukte neglelakk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lora Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Hvis ei jente begynner med neglelakk av dyrt,fjongt merke i en alder av 12 år -hvor skal det ende? Foreldrene synes kanskje ikke det er en riktig standard å sette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Jeg har en 12-åring. Alle jentene i klassen hennes bruker mascara (og litt mer sminke også)... neglelakk synes jeg ikke er som noe å regne når enkelte i den alderen tydeligvis får gå med full krigsmaling på skolen. Min 12-åring er klar over at Dior er et fint merke og ville vært kjempeglad for en slik gave Noen reagerer her i tråden med "hvor skal det ende" når en som 12-åring begynner med Dior. Men det er jo bare tull, en julegave er en julegave. Hva en kjøper selv med sine lommepenger er jo noe helt annet. Synes det var en koselig gave, jeg. Her fikk 12-åringen en flaske svart neglelakk - og hun får så klart bruke den! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Jeg hadde ikke løftet et øyenbryn om Snuppa (8 år) hadde fått neglelakk i julegave. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Jeg hadde latt 3-åringen få bruke neglelakk jeg, hvis hun fikk det til jul. Hadde ikke tenkt meg om et halvt sekund engang... Men det må jo være en grunn for at denne 12-åringen ikke får lov, vil jeg tro... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Får vel bare ikke lov da. Kan ikke skjønne hvorfor det skal være en grense på bruk av neglelakk men. Jeg elsket å ta på neglelakk og annen sminke da jeg var 8-10 år. Lånte leppestift av mormor osv ) Gøy det da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Jeg hadde latt 3-åringen få bruke neglelakk jeg, hvis hun fikk det til jul. Hadde ikke tenkt meg om et halvt sekund engang... Men det må jo være en grunn for at denne 12-åringen ikke får lov, vil jeg tro... ''Jeg hadde latt 3-åringen få bruke neglelakk jeg, hvis hun fikk det til jul. Hadde ikke tenkt meg om et halvt sekund engang...'' Samme her. Jentungen (3) har fått på neglelakk av tante flere ganger, det er kjempestas. Guttungen også, egentlig, da han var i den alderen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 ''Jeg hadde latt 3-åringen få bruke neglelakk jeg, hvis hun fikk det til jul. Hadde ikke tenkt meg om et halvt sekund engang...'' Samme her. Jentungen (3) har fått på neglelakk av tante flere ganger, det er kjempestas. Guttungen også, egentlig, da han var i den alderen. ''Guttungen også, egentlig, da han var i den alderen.'' *he he* Min var vel også rundt 3 år da han så meg lakkere tåneglene en sommer, så da ville han også gjerne ha litt;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 ''Guttungen også, egentlig, da han var i den alderen.'' *he he* Min var vel også rundt 3 år da han så meg lakkere tåneglene en sommer, så da ville han også gjerne ha litt;-) Jada, vi har vært gjennom neglelakkfasen, lipglossfasen og smykkefasen. Nå blir han usannsynlig flau når jeg nevner det. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.