Gå til innhold

Svigerforeldre ødelegger samlivet vårt


Gjest egosisten

Anbefalte innlegg

Haha, ja det er et under at produktet Gul Lipton faktisk finnes, den er direkte vond!

Forøvrig helt enig at noe man har laget kaffe i, aldri mer kan brukes til noe annet en kaffe. Har egen presskanne til kaffe. Nå skal det sies at jeg er kjempeglad i kaffe da, så bruker den selv også av og til.

Gul Lipton kjøper jeg ene og alene fordi min ene søster var døssjokkert over at det ikke gikk an å ha "vanlig te" (dvs gul Lipton) i hus når hun en sjelden gang vil ha te istedenfor kaffe...;-)

Så som du skjønner er jeg den perfekte vertinne, som både har gul lipton for henne, ymse te både i pose og løs vekt for andre, både suketter og sukker, termokanne kun for varmt vann samt ymse kaffelageprodukter;-)

Og så lillemus, da gitt, og sikkert andre tedrikkere óg, som ikke engang gidder å kjøpe én lusen, ekstra presskanne a kroner 139 på Jernia, samt presskannekaffe i porsjonspakninger, slik at en holder seg fersk og fin for gjestene! ;-) *hrmf*

http://www.jernia.no/Produkter/Produktvisning?key=207711

http://www.friele.no/produkter/friele_presskanne_kaffe/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 327
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Colette

    63

  • morsan

    37

  • Lillemus

    19

  • Faure

    18

Mest aktive i denne tråden

Åh, du har så rett! Jeg kjører samme stil som Lillemus bare motsatt vei, jeg har kun Earl Gray, og det er te nok for meg. Du skulle bare hørt på sytinga! Det ER noe med tefolket. Jeg tror de rett og slett bare er mer sære og vrange enn folk flest. Det var faktisk derfor de begynte med te istedenfor kaffe som normale folk drikker, altså for å få leve ut særheten sin og få enda en anledning til å syte.

;)

''Det ER noe med tefolket. Jeg tror de rett og slett bare er mer sære og vrange enn folk flest. Det var faktisk derfor de begynte med te istedenfor kaffe som normale folk drikker, altså for å få leve ut særheten sin og få enda en anledning til å syte.''

*he he* god sagt!

Å, så deilig det er å være i denne tråden nå*knegg* Føler meg litt som Råttenikken da han sier "Åh, det er så deilig å være slem!";-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant!

Godt du ble kvitt hele fyren;)

Jeg selv en sønn med allergi, og ser med èn gang, når han reagerer på noe,

så jeg har stor medfølelse og sympati med de som virkelig lider.

Men altfor mange klager over en passende allergi, overfor mennesker de ikke liker, og det er en stor skam!

Jeg husker en jente jeg gikk sammen med på videregående - hun var etter eget utsagn veldig allergisk overfor hunden til en annen jente i klassen, og passet på å si fra hele tiden at hu knapt kunne være i nærheten av denne jenta, selv uten hunden.

Men det "rare" var at hun visstnok ikke var allergisk i det hele tatt overfor hunden til en gutt som hun likte veldig godt og etter min oppfatning forsøkte å innynde seg på;-) Da koste hun og klappet og snakket med godstemme til den....;-)

Slike som henne ødelegger for dem som virkelig er plaget.

Hun ble forresten aldri sammen med han...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker en jente jeg gikk sammen med på videregående - hun var etter eget utsagn veldig allergisk overfor hunden til en annen jente i klassen, og passet på å si fra hele tiden at hu knapt kunne være i nærheten av denne jenta, selv uten hunden.

Men det "rare" var at hun visstnok ikke var allergisk i det hele tatt overfor hunden til en gutt som hun likte veldig godt og etter min oppfatning forsøkte å innynde seg på;-) Da koste hun og klappet og snakket med godstemme til den....;-)

Slike som henne ødelegger for dem som virkelig er plaget.

Hun ble forresten aldri sammen med han...;-)

Alle vet jo at dette foregår. Til og med i ganske utstrakt grad. En "slektning" av dette er å overdrive det som plager en. Ved at f.eks. hodepine blir "migrene", og en vanlig forkjølelse blir "influensa".

Jeg synes det er en forferdelig uskikk å bruke sykdom som en unnskyldning. Eller i det hele tatt å lyve på seg sykdom som man ikke har. Jeg har et familiemedlem som har fått familien til å danse etter sin pipe de siste 15 årene- ved å bruke en diagnose hun visstnok fikk en gang i tiden. Det var noe med hjertet - men hva? Det vet ingen. Hver gang noen sier henne i mot, så kommer "hjertediagnosen" fram :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vet jo at dette foregår. Til og med i ganske utstrakt grad. En "slektning" av dette er å overdrive det som plager en. Ved at f.eks. hodepine blir "migrene", og en vanlig forkjølelse blir "influensa".

Jeg synes det er en forferdelig uskikk å bruke sykdom som en unnskyldning. Eller i det hele tatt å lyve på seg sykdom som man ikke har. Jeg har et familiemedlem som har fått familien til å danse etter sin pipe de siste 15 årene- ved å bruke en diagnose hun visstnok fikk en gang i tiden. Det var noe med hjertet - men hva? Det vet ingen. Hver gang noen sier henne i mot, så kommer "hjertediagnosen" fram :-(

''En "slektning" av dette er å overdrive det som plager en. Ved at f.eks. hodepine blir "migrene", og en vanlig forkjølelse blir "influensa".''

Ha ha! Gjett om jeg kjenner noen som aldri bare har forkjølelse!! ;-) En jeg kjenner skylder stadug vekk på BÅDE influensa og migrene...

''Jeg synes det er en forferdelig uskikk å bruke sykdom som en unnskyldning. Eller i det hele tatt å lyve på seg sykdom som man ikke har.''

Helt enig! Jeg må dog innrømme at da jeg som 14-åring vra på språkskole i England, løy jeg på meg en matallergi for å slippe en særdeles grusom middag...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''En "slektning" av dette er å overdrive det som plager en. Ved at f.eks. hodepine blir "migrene", og en vanlig forkjølelse blir "influensa".''

Ha ha! Gjett om jeg kjenner noen som aldri bare har forkjølelse!! ;-) En jeg kjenner skylder stadug vekk på BÅDE influensa og migrene...

''Jeg synes det er en forferdelig uskikk å bruke sykdom som en unnskyldning. Eller i det hele tatt å lyve på seg sykdom som man ikke har.''

Helt enig! Jeg må dog innrømme at da jeg som 14-åring vra på språkskole i England, løy jeg på meg en matallergi for å slippe en særdeles grusom middag...;-)

He...he...du skjønner tydeligvis hva jeg snakker om :-) Synes forresten det er godt gjort å sitte ved pc-en å skrive, jeg, enten man har et migreneanfall eller influensa :-) Slik som mange tydeligvis gjør...

Joda, vi har vel så vidt vært borti fenomenet de fleste av oss, men derfra til å bruke det som en livsstil...er veien lang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''En "slektning" av dette er å overdrive det som plager en. Ved at f.eks. hodepine blir "migrene", og en vanlig forkjølelse blir "influensa".''

Ha ha! Gjett om jeg kjenner noen som aldri bare har forkjølelse!! ;-) En jeg kjenner skylder stadug vekk på BÅDE influensa og migrene...

''Jeg synes det er en forferdelig uskikk å bruke sykdom som en unnskyldning. Eller i det hele tatt å lyve på seg sykdom som man ikke har.''

Helt enig! Jeg må dog innrømme at da jeg som 14-åring vra på språkskole i England, løy jeg på meg en matallergi for å slippe en særdeles grusom middag...;-)

Da jeg var på den alderen var det mange jenter som hadde mensen nesten hver uke for å slippe gym:-)

Rart de ikke ble blodfattige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, du har fått mange svar, dette må være den lengste tråden på Dol.

Jeg tror du må tillate din mann å ha kontakt med sine foreldre. Du kan vel la han besøke de med deres sønn, noen få dager i året.?

Jeg tipper at noe av hatet du føler er sikkert at du ikke kjenner deg godt mottatt av de. Det er skikkelig vondt, Det skjønner jeg. Men samtidig kan du nok ikke be din mann om å kutte sin familie.

Du kan sikkert også oppsøke familierådgivning for å prate om dette med noen, siden du har så sterke følelser rundt dette.

Alene eller sammen med din mann.

Masse lykke til og håper det ordner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''En "slektning" av dette er å overdrive det som plager en. Ved at f.eks. hodepine blir "migrene", og en vanlig forkjølelse blir "influensa".''

Ha ha! Gjett om jeg kjenner noen som aldri bare har forkjølelse!! ;-) En jeg kjenner skylder stadug vekk på BÅDE influensa og migrene...

''Jeg synes det er en forferdelig uskikk å bruke sykdom som en unnskyldning. Eller i det hele tatt å lyve på seg sykdom som man ikke har.''

Helt enig! Jeg må dog innrømme at da jeg som 14-åring vra på språkskole i England, løy jeg på meg en matallergi for å slippe en særdeles grusom middag...;-)

''Helt enig! Jeg må dog innrømme at da jeg som 14-åring vra på språkskole i England, løy jeg på meg en matallergi for å slippe en særdeles grusom middag...;-)''

Jeg trodde ikke at du noen gang hadde løyet. ;D Har du mer å berette, så knuses glorien, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det ER noe med tefolket. Jeg tror de rett og slett bare er mer sære og vrange enn folk flest. Det var faktisk derfor de begynte med te istedenfor kaffe som normale folk drikker, altså for å få leve ut særheten sin og få enda en anledning til å syte.''

*he he* god sagt!

Å, så deilig det er å være i denne tråden nå*knegg* Føler meg litt som Råttenikken da han sier "Åh, det er så deilig å være slem!";-)

Jeg var te-dame helt til jeg hadde passert 30:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1230591715' post='4051366]

''Helt enig! Jeg må dog innrømme at da jeg som 14-åring vra på språkskole i England, løy jeg på meg en matallergi for å slippe en særdeles grusom middag...;-)''

Jeg trodde ikke at du noen gang hadde løyet. ;D Har du mer å berette, så knuses glorien, hehe!

dette var i 1981, og siden har jeg aaaaldri løyet, så klart! *pusser glorien med Gloria*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var på den alderen var det mange jenter som hadde mensen nesten hver uke for å slippe gym:-)

Rart de ikke ble blodfattige.

*he he* det husker jeg. Et par jenter hadde til og med øvd seg på sin mors underskrift slik at de kunne skrive "v.g." for "vanlig grunn" + morens signatur i meldingsboka;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Uenig - har også allergi

Jeg er selv allergisk mot katter, men ikke veldig plaget, i forhold til mange andre. Men etter at jeg har besøkt noen med katt er jeg gjerne veldig tett og har litt pustebesvær og tilhørende vanskeligheter med søvnen natten etterpå. Ingen astma, men likevel veldig plagsomt.

Det er veldig irriterende med folk som mener allergien nok er litt innbildning eller et påskudd, ettersom den ikke synes umiddelbart på meg.

Enig - det er voldsomt irriterende og også sårende... Man vet at folk kanskje ikke tror på at man er allergisk. (Hvorfor skulle vi lyve om det?????)

Selv elsker jeg dyr men kan ikke ha pga allergi. Det er slett ikke noe jeg innbiller meg. Og jeg har blitt allergisk i voksen alder og blitt verre og verre. Så det jeg tålte før tåler jeg ikke lenger. Det er det også noen som har vanskelig for å forstå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, du har så rett! Jeg kjører samme stil som Lillemus bare motsatt vei, jeg har kun Earl Gray, og det er te nok for meg. Du skulle bare hørt på sytinga! Det ER noe med tefolket. Jeg tror de rett og slett bare er mer sære og vrange enn folk flest. Det var faktisk derfor de begynte med te istedenfor kaffe som normale folk drikker, altså for å få leve ut særheten sin og få enda en anledning til å syte.

;)

Grønn te med ekte honning i er veldig godt, det burde du prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*he he* det husker jeg. Et par jenter hadde til og med øvd seg på sin mors underskrift slik at de kunne skrive "v.g." for "vanlig grunn" + morens signatur i meldingsboka;-)

"Vanlig grunn" var det det het ja. He he, det hadde jeg glemt:-)

Selv elsket jeg gymtimene. Vi hadde en slik sexy gymlærer, så jeg ga alt i gymtimene for å imponere.

Det hjalp jo ikke på annet enn karakteren;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uenig - har også allergi

Ja, det skal jeg love deg at jeg er glad for:-) Det er 10 år siden vi ble skilt, men i natt drømte jeg faktisk om han. Noe jeg sjelden gjør, heldigvis. Og det sier vel noe om hvor stor hans rolle i denne diskusjonen var, for mitt vedkommende.

Ja, det er synd på alle som sliter med allergi, selvfølgelig. Men jeg må innrømme at jeg ikke kjenner så mange som sliter med det. Jeg har stort sett møtt disse som bruker det til ting de ikke liker. Og demed har jeg vel fått et skjevt og feil bilde i hodet mitt av hele allergisykdommen. Kan se slik ut!

Hvordan vet du at de bruker det på den måten du sier? Det kan vel være at du antar ting pga at du ikke liker disse personene? Du viser ikke akkurat så veldig forståelse for allergikere i innleggene dine. Må jeg bare få sagt!

Selv har jeg en svigerinne som har fått hund. De drar hunden sin med seg på besøk overalt og tar den med inn i andres hus. Selv er jeg allergisk mot hund og da syns jeg de burde tatt hensyn til det. Men det gjør de ikke. Så jeg har begynt å slutte å besøke noen samtidig som dem. Og det er skikkelig irriterende å tenke på at de kanskje tror jeg "later som" fordi jeg ikke liker dem? (Men hvorfor skulle jeg plutselig ikke like dem lengre fordi de fikk hund???)

Jeg syns de kan ha hunden i bilen, i et eget rom eller ute når de er på besøk hos andre. Hva de gjør hjemme hos seg selv er deres sak - men jeg kan ikke besøke dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vanlig grunn" var det det het ja. He he, det hadde jeg glemt:-)

Selv elsket jeg gymtimene. Vi hadde en slik sexy gymlærer, så jeg ga alt i gymtimene for å imponere.

Det hjalp jo ikke på annet enn karakteren;o)

Vi hadde stort sett bare gamle damer som gymlærere, dvs damer på rundt 40...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...