Gå til innhold

Svigerforeldre ødelegger samlivet vårt


Gjest egosisten

Anbefalte innlegg

Ikke sant!

Godt du ble kvitt hele fyren;)

Jeg selv en sønn med allergi, og ser med èn gang, når han reagerer på noe,

så jeg har stor medfølelse og sympati med de som virkelig lider.

Men altfor mange klager over en passende allergi, overfor mennesker de ikke liker, og det er en stor skam!

Ja, det skal jeg love deg at jeg er glad for:-) Det er 10 år siden vi ble skilt, men i natt drømte jeg faktisk om han. Noe jeg sjelden gjør, heldigvis. Og det sier vel noe om hvor stor hans rolle i denne diskusjonen var, for mitt vedkommende.

Ja, det er synd på alle som sliter med allergi, selvfølgelig. Men jeg må innrømme at jeg ikke kjenner så mange som sliter med det. Jeg har stort sett møtt disse som bruker det til ting de ikke liker. Og demed har jeg vel fått et skjevt og feil bilde i hodet mitt av hele allergisykdommen. Kan se slik ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 327
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Colette

    63

  • morsan

    37

  • Lillemus

    19

  • Faure

    18

Mest aktive i denne tråden

Det er kattene våre også :)

Men de tar ikke skade av å oppholde seg i et annet rom, evt. utendørs, når vi har besøk av allergikere som tåler såpass som at det til daglig bor katter i huset vårt ;-)

Om man har mulighet til å ha den utendørs så, ikke alle som har det. Vet ikke om jeg ville valgt det uansett, muligens for et kort besøk, men ikke for flere timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg er flott gjort av dere :)

Farmor hadde alltid hatt hund. Når minstesøstra mi ble testet allergisk og astmatisk ble hun veldig i villrede... "Heldigvis" var den daværende hunden hennes gammel og måtte uansett avlives like etter. Farmor hadde alltid hatt hunder av blandingsrase, så noen utgifter til kjøp av hund hadde hun ikke.

Hun ønsket seg selvsagt en ny hund og fant ut at puddel var et alternativ. Da brukte hun av egne penger og skaffet seg en puddel. Da kunne søstra mi allikevel besøke farmor uten å bli veldig dårlig :)

Denne svigerinna er alvorlig allergisk, selv "allergivennlige" hunder reagerer hun på. Jeg synes det bare skulle mangle. Kansje senere i livet kommer vi til å ha hund, men alt med at hun og vi har hyppig kontakt, er det et selvsagt valg fra vår side. Jeg kunne godt tenke meg hund, men ikke på bekostning av familie/venner. Det som også er bra er at barndomsvenninna mi som jeg bare kunne treffe på alternative steder også kan komme hjem til oss nå...

husstøv er verre med...DET kvitter jeg meg nok aldri med...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skal jeg love deg at jeg er glad for:-) Det er 10 år siden vi ble skilt, men i natt drømte jeg faktisk om han. Noe jeg sjelden gjør, heldigvis. Og det sier vel noe om hvor stor hans rolle i denne diskusjonen var, for mitt vedkommende.

Ja, det er synd på alle som sliter med allergi, selvfølgelig. Men jeg må innrømme at jeg ikke kjenner så mange som sliter med det. Jeg har stort sett møtt disse som bruker det til ting de ikke liker. Og demed har jeg vel fått et skjevt og feil bilde i hodet mitt av hele allergisykdommen. Kan se slik ut!

''Jeg har stort sett møtt disse som bruker det til ting de ikke liker. Og demed har jeg vel fått et skjevt og feil bilde i hodet mitt av hele allergisykdommen. Kan se slik ut!''

Møtt noen av dem jeg også. I jobben f.eks. (hjemmesykepleie). Veldig lett å være allergisk mot hund/katt/røyk hos brukere man ikke er så begeistra for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man har mulighet til å ha den utendørs så, ikke alle som har det. Vet ikke om jeg ville valgt det uansett, muligens for et kort besøk, men ikke for flere timer.

Det er sant. Vi bor i skogkanten :)

Men et ekstra rom har jo de fleste av oss ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skal jeg love deg at jeg er glad for:-) Det er 10 år siden vi ble skilt, men i natt drømte jeg faktisk om han. Noe jeg sjelden gjør, heldigvis. Og det sier vel noe om hvor stor hans rolle i denne diskusjonen var, for mitt vedkommende.

Ja, det er synd på alle som sliter med allergi, selvfølgelig. Men jeg må innrømme at jeg ikke kjenner så mange som sliter med det. Jeg har stort sett møtt disse som bruker det til ting de ikke liker. Og demed har jeg vel fått et skjevt og feil bilde i hodet mitt av hele allergisykdommen. Kan se slik ut!

Jeg er selv litt skeptisk til alle menneskene som sier de er allergiske...Jeg tror mange innbiller seg allergi, uten å noengang ha fått sjekket det ut hos lege!

Tror alle har drømmer om eksene noen ganger, uansett å stygt de behandlet kjæresten;) Vi drømmer jo gjerne om ting vi kjenner til...

For meg høres du ut som en veldig god person, som vil ta vare på både dyr og mennesker;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Jeg har stort sett møtt disse som bruker det til ting de ikke liker. Og demed har jeg vel fått et skjevt og feil bilde i hodet mitt av hele allergisykdommen. Kan se slik ut!''

Møtt noen av dem jeg også. I jobben f.eks. (hjemmesykepleie). Veldig lett å være allergisk mot hund/katt/røyk hos brukere man ikke er så begeistra for.

Ja...dessverre, slik er det. Og det er uhorvelig mange som holder på slik:-( Men jeg vet ikke om de får de fleste til å tro på at de virkelig er allergiske. Ting tyder jo på det, ellers hadde det vel ikke fungert.

Synd, i hvert fall, at diagnoser misbrukes slik at det går ut over de som virkelig er syke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg har stort sett møtt disse som bruker det til ting de ikke liker. Og demed har jeg vel fått et skjevt og feil bilde i hodet mitt av hele allergisykdommen. Kan se slik ut!''

Møtt noen av dem jeg også. I jobben f.eks. (hjemmesykepleie). Veldig lett å være allergisk mot hund/katt/røyk hos brukere man ikke er så begeistra for.

Jeg tror alle mennesker har møtt dem;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv litt skeptisk til alle menneskene som sier de er allergiske...Jeg tror mange innbiller seg allergi, uten å noengang ha fått sjekket det ut hos lege!

Tror alle har drømmer om eksene noen ganger, uansett å stygt de behandlet kjæresten;) Vi drømmer jo gjerne om ting vi kjenner til...

For meg høres du ut som en veldig god person, som vil ta vare på både dyr og mennesker;)

Tusen takk for det :-) Det var hyggelig å høre, og det er nok faktisk sant også, tror jeg :-)

For meg ser det ut til at mange mennesker synes det er greit å bruke sykdom som en unnskyldning. Da har man ikke noen egen mening- det er sykdommen som gjør at man må ta de valgene man tar. Og da blir det jo enkelt og greit på en måte :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også sjokkert av å lese innlegget ditt. Hvis du har så sterke hatfølelser for svigeforeldrene dine som du skriver om her, så er det du som har et problem. Dette er foreldrene til mannen du sier at du elsker, og du burde i det minste kunne tåle dem. Og jeg ser heller ikke hva de har gjort deg som er så forferdelig.

Det er kanskje ikke så rart at de overser deg. Tror du ikke de merker hatet ditt, og finner det lurest å ligge lavt overfor deg? Hele innlegget ditt oser av hat og aggresjon. Når folk som ikke engang bor i nærheten av deg, kan vekke slike sterke følelser i deg at du må gå på antidepressiva, da hører det ikke hjemme i de normale reaksjoners verden. Hvordan tror det er for samboeren din å forholde seg til dette? Det er sårt å høre at ens egne foreldre kommer så til de grader til kort - sammenlignet med dine foreldre. I lengden gjør det faktisk veldig vondt, vil jeg tro.

Jøje meg, dette var interessant...Jeg er en slik "ond" svigermor, som har en svigerdatter som hater meg som pesten i over 10 år, enda jeg aldri har gjort henne noe vondt, annet enn å være en svigermor. Trådstarteren må være en klon... Hun har unngått meg konsekvent fra den dagen hun og min sønn ble sammen, hun snakker nesten aldri til meg når jeg kommer, men går opp i 2.etg helt til jeg drar, hilser aldri, er aldri hyggelig. De første årene kom sønnen min hjem i blant (Hun var aldri med) etter 10 min ringte hun og maste om at han måtte komme hjem.I år har han vært hjemme hos meg en gang...jeg ble bestemor uten at jeg engang visste det, (holdt svangerskapet hemmelig..JA, det ER mulig...! de giftet seg i hemmelighet...alt fordi hun mente at det var en privatsak...!! I alle år har jeg latt være å kritisere for ikke å såre sønnen min...jeg får aldri meg meg barnebarnet mitt med meg på turer osv..da finner hun på unnskyldninger for at han ikke kan være med. Jeg får rett og slett ikke være den bestemoren jeg så inderlig ønsker å være. Jeg har også flere andre voksne barn og barnebarn, og hyggelige svigerdøtre som jeg er glad i som om de skulle vært mine egne barn, som jeg omgås flittig og stortrives sammen med. Nå nylig ble det fullstendig skjærings med min "kalde" svigerdatter fordi hun påstod at jeg ikke hjalp til nok, at jeg ikke kjøpte noen ting til barnebarnet i forhold til hennes foreldre, og at jeg gjorde forskjell på barnebarna...Dessuten fikk jeg ikke ha med meg noen av de andre barnebarna hvis jeg skulle besøke HENNES barn, fordi bestemors oppmerksomhet BARE skulle brukes på hennes barn når jeg kom til dem!! Da sprakk jeg!! Jeg fortalte henne at jeg ikke lot meg diktere på den måten, og at jeg har plass til ALLE mine barnebarn samtidig...det fikk henne til å flippe ut fullstendig,hun fortalte meg at hun har hatet meg fra dag en... nå har hun sendt en sms der hun nektet meg å se mine barnebarn noe mer der i gården...Sønnen min, som i alle år har vært mellom barken og veden og sikkert har hatt det kjempetøft, har nå valgt å "støtte " sin kone, dvs - for å få litt fred fra kjefting og gnål har han valgt å melde seg helt ut av dette, og vil ikke engang snakke med meg....jeg vet at hun truer med å ta med ungene og forlate ham, og at han ikke skal få se ungene noe mer han heller hvis han ikke støtter henne...stakkars gutt, jeg kan gråte blod for det dilemma hun har satt ham i...Julaften kjørte jeg bort med presanger, tre timer senere lå alle presangene utenfor huset mitt ved søplekassa...hun hadde kjørt dem hit igjen fordi "ingen presanger fra meg skulle inn i hennes hus" Stakkars unger...for et traume! Å oppleve at bestemors julepresanger bare havner i søpla..jeg har vært sykemeldt i mange måneder nå...synes dette er så fryktelig...bare griner og griner og klarer ikke å fungere i det hele tatt. Det er så vondt, så vondt...jeg sendte også en sms der jeg skrev at jeg har det fryktelig og vil løse ting... men fikk bare til svar: "hehe..bare grin så mye du vil, jeg bryr meg ikke"...Så dette er en annen variant, fra en "slem" svigermor som gjør livet "surt" for sin svigerdatter...Jeg vet at hun hater meg så inderlig at hun gjerne hadde sett meg død..Hvorfor? Jo...Hun LIKER meg ikke...! (Hallooo?) Det er lett å se ensidig på saker....vær forsiktig med å velge side eller dømme for fort...takk for alle de som har gangsyn nok her inne til å forstå at det gjerne er to sider av en sak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det :-) Det var hyggelig å høre, og det er nok faktisk sant også, tror jeg :-)

For meg ser det ut til at mange mennesker synes det er greit å bruke sykdom som en unnskyldning. Da har man ikke noen egen mening- det er sykdommen som gjør at man må ta de valgene man tar. Og da blir det jo enkelt og greit på en måte :-)

Det tror jeg også at du er;)

Mine erfaringerså langt i livet, har vært at de som elsker dyr, har et åpent hjerte, men de som ikke liker/hater dyr er mer lukket og opptatt av det/de ytre ting i livet.

Jeg elsker kjøtt, men kunne aldri vært slakter/jeger, så jeg er helt avhengig av at noen gjør den jobben... Uff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg også at du er;)

Mine erfaringerså langt i livet, har vært at de som elsker dyr, har et åpent hjerte, men de som ikke liker/hater dyr er mer lukket og opptatt av det/de ytre ting i livet.

Jeg elsker kjøtt, men kunne aldri vært slakter/jeger, så jeg er helt avhengig av at noen gjør den jobben... Uff

Du virker ikke så verst selv, heller :-) Godt gjort å se ting fra mitt ståsted, når du faktisk selv har en sønn som sliter med allergi.

Når jeg skal vurdere mennesker jeg ikke kjenner, så føles det som en trygghet hvis jeg oppdager at de er glad i dyr. Og barn. Det sier for meg mye om dette menneskets kvaliteter.

Jakt? Nei, fysj....Jeg kunne aldri føle glede over å felle et levende friskt dyr. Jeg er heller ikke vegetarianer, selv om jeg egentlig burde ha vært det ut fra mitt syn på dyr. Men gammel vane er vond å vende:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du jo ikke noe valg du da, tonie. Du må holde deg til menneskene for ikke å være helt alene:-) Men da slipper du i hvert fall å ende opp som en halveksentrisk, mannevond dame som meg:-)))

For meg blir dette litt av et sammensurium, nå. Min gale x var en mester i å manipulere, og dette med allergi var en variant han brukte når det passet han. Så han er årsaken til at jeg blir litt hissig når det er snakk om allergi, og han er årsaken til at jeg foretrekker katter framfor, i hvert fall - menn. (ikke mennesker). Men det blir jo litt feil å la det gå ut over alle de som sliter med allergi da:-( Livet setter sine spor, for å si det slik:-)

Se da forstår jeg bedre hvorfor du reagerer som du gjør! Jeg kjenner meg igjen til og med. Jeg blir like amper når frosken & co begynner å diskutere skiturer. Barndomstraumer. Vi trenger ikke gå nærmere inn på dem;) Men du, jeg synes trass er undervurdert. Trassing kan hjelpe deg over kriser og føre deg så langt du vil.

Jeg synes det høres ut som du lever akkurat som du skal. Ditt liv, dine katter, ditt hjem. Enkelt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Se da forstår jeg bedre hvorfor du reagerer som du gjør! Jeg kjenner meg igjen til og med. Jeg blir like amper når frosken & co begynner å diskutere skiturer. Barndomstraumer. Vi trenger ikke gå nærmere inn på dem;) Men du, jeg synes trass er undervurdert. Trassing kan hjelpe deg over kriser og føre deg så langt du vil.

Jeg synes det høres ut som du lever akkurat som du skal. Ditt liv, dine katter, ditt hjem. Enkelt:)

Jammen på tide at andre begynner å forstå det;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se da forstår jeg bedre hvorfor du reagerer som du gjør! Jeg kjenner meg igjen til og med. Jeg blir like amper når frosken & co begynner å diskutere skiturer. Barndomstraumer. Vi trenger ikke gå nærmere inn på dem;) Men du, jeg synes trass er undervurdert. Trassing kan hjelpe deg over kriser og føre deg så langt du vil.

Jeg synes det høres ut som du lever akkurat som du skal. Ditt liv, dine katter, ditt hjem. Enkelt:)

Takk for at du forstår meg, tonie :-) Det meste som virker ubegripelig i første omgang, kan vise seg å ha sine forklaringer

:-)

Jeg har også mine traumer om turer :-) Og jeg tar sterk avstand fra alt som kan minne om misjonering - enten det gjelder den ene eller den andre måten å bli frelst på :-) Jeg må selv finne ut hva jeg har lyst til. Det er ingen andre som kan overtale meg til det. Kall det gjerne trass. I så fall så er jeg trassig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er ufint av deg å mene at vi som ikke er blitt voksne nok til å drikke sånn svart ekkel traktekaffe, er sære...

*fornærmet*

*knegg* tar med frosken i samme hurven som Finn og svigermor1 *moahahahaa*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*knegg* tar med frosken i samme hurven som Finn og svigermor1 *moahahahaa*

Den skjønte jeg virkelig ikke. Skal du legges ut på Finn.no? Hvor mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må man ha presskanne. :o) Jeg har presskanne til te og aldri om jeg har kaffe oppi den - da må jeg jo kjøpe meg en ny!

Kommer man til meg og vil ha kaffe må man ta til takke med pulverkaffe på samme måte som jeg tar til takke med den tesorten som måtte finnes i huset, som oftest gul Lipton som knapt nok er drikkelig...

''da må jeg jo kjøpe meg en ny!''

Ha! Akkurat som jeg 'måtte' kjøpe termokanne kun beregnet for vann! ;-) Ikke mye synd på deg, med andre ord! Løp&kjøp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skjønte jeg virkelig ikke. Skal du legges ut på Finn.no? Hvor mye?

Finn = farsan! ;-) dvs mannen min (gammel spøk som har noe med finn.no å gjøre...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...