Gå til innhold

Svigerforeldre ødelegger samlivet vårt


Gjest egosisten

Anbefalte innlegg

:-) deilig å høre:-)

Lurer på om jeg har blitt miljøskadd med årene, for nå spør jeg faktisk gjestene om de vil ha te eller kaffe. Noen tedrikkere er av det slaget jeg ville ha trykket til mitt bryst for 15 år siden, for de er veldig vare på å ikke være til bry, og forsikrer meg om at det _kan_ drikke kaffe, alstå...;-) Men da sier den miljøskadde (veloppdragne??) morsan: "Ikke noe problem, jeg lager begge deler!"

*S*

Vi har bare pulverkaffe i huset uansett så for oss spiller det ingen rolle hva gjestene drikker. Vi setter bare frem vannet, pulverkaffen, teposene + suketter så velger alle selv. :o)

Alle vi kjenner vet at vi ikke drikker kaffe selv og derfor har bare pulverkaffe og så langt har vel ingen klaget på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 327
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Colette

    63

  • morsan

    37

  • Lillemus

    19

  • Faure

    18

Mest aktive i denne tråden

''(tedrikkere mener visst at man ikke kan ha tevann på en kanne som det noensinne EVER har vært kaffe på...) *he he*''

Men det er faktisk helt sant. Kaffen setter en vanvittig smak på alt den er oppi og gjør kanna uegnet til noe annet på lange tider etterpå.

Ikke sant? det er jo det jeg sier: Tedrikkere er sære og krever spesialforpleining:-)

Uten både vannkoker og egen termokanne kun til varmt vann tok det meg en evighet å varme opp én kopp te i kjel, og innen vedkommende var klar for kopp nr to var vannet fra runde én kaldt...

Så nå har jeg en egen termokanne merket "kun vann", innkjøpt for kr 29,- på Ikea, og dertil en vannkoker. Ikke måte på hvor langt jeg har gått for å imøtekomme disse særingene! ;-)

Men tror de de investerer i kaffetrakter eller presskanne for min skyld? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koffeinfri kaffe?? Gurimalla - DET får de ikke, altså!

Men de kan få sjokolademelk eller buljong;-)

Det er en i nær familie som ikke tåler koffein :-) Men det kommer som regel for en overraskelse for meg hver gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bare pulverkaffe i huset uansett så for oss spiller det ingen rolle hva gjestene drikker. Vi setter bare frem vannet, pulverkaffen, teposene + suketter så velger alle selv. :o)

Alle vi kjenner vet at vi ikke drikker kaffe selv og derfor har bare pulverkaffe og så langt har vel ingen klaget på det.

''Vi har bare pulverkaffe i huset uansett ''

Nemlig, ref innlegget ovenfor. Men klage på hva termokanna ble brukt til i forrige årtusen, DET kan man! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bare pulverkaffe i huset uansett så for oss spiller det ingen rolle hva gjestene drikker. Vi setter bare frem vannet, pulverkaffen, teposene + suketter så velger alle selv. :o)

Alle vi kjenner vet at vi ikke drikker kaffe selv og derfor har bare pulverkaffe og så langt har vel ingen klaget på det.

Pulverkaffe og suketter - grøss ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en i nær familie som ikke tåler koffein :-) Men det kommer som regel for en overraskelse for meg hver gang...

Hvis det hadde vært meg, ville jeg ha tatt med meg litt i veska når jeg skulle bort. Man kan ikke huske på alt mulig for alle mulige gjester som kommer innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har bare pulverkaffe i huset uansett så for oss spiller det ingen rolle hva gjestene drikker. Vi setter bare frem vannet, pulverkaffen, teposene + suketter så velger alle selv. :o)

Alle vi kjenner vet at vi ikke drikker kaffe selv og derfor har bare pulverkaffe og så langt har vel ingen klaget på det.

Glemte å kommentere dette:

''og så langt har vel ingen klaget på det.''

Hvilket beviser at kaffedrikkere er høfligere enn tedrikkere! *moahhahaha*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant? det er jo det jeg sier: Tedrikkere er sære og krever spesialforpleining:-)

Uten både vannkoker og egen termokanne kun til varmt vann tok det meg en evighet å varme opp én kopp te i kjel, og innen vedkommende var klar for kopp nr to var vannet fra runde én kaldt...

Så nå har jeg en egen termokanne merket "kun vann", innkjøpt for kr 29,- på Ikea, og dertil en vannkoker. Ikke måte på hvor langt jeg har gått for å imøtekomme disse særingene! ;-)

Men tror de de investerer i kaffetrakter eller presskanne for min skyld? ;-)

Pulverkaffe. Da bruker du samme vannkanna til alt. :o) Dessuten kan du koke opp vann til en kopp i vannkokeren, det tar ikke lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke dine svigerforeldre som ødelegger samlivet deres.

Det er DU!

Men det er du vel kanskje klar over innerst inne?

Du undertegner jo med "egoisten." Og utifra inneholdet og tonen i innlegget ditt, er denne betegnelsen fullt berettiget.

Etter hva du skriver, så kan jeg heller ikke forstå at du har noen grunn til å hate dem så sterkt?

Javel, så har de det ikke så rent som du foretrekker, og de er glade i dyr, noe du ikke tåler. Så antagelig har dere ganske forskjellige syn på verdier og prioriteringer. Men det er likevel svært langt mellom det å ikke være helt på bølgelengde, og det å virkelig HATE noen?

Det høres virkelig ut som du kan skylde deg selv for det dårlige forholdet til dem. De merker nok ganske sikkert din arrogante og hatske holdning, så det er ikke rart at de trekker seg unna deg.

Men selvom de ikke lever opp til din standard, kan de allikevel være gode og snille mennesker, og gode foreldre for sin sønn!

For din mann er selvsagt glad i sine foreldre.

Noe han er i sin fulle rett til å være, selvom du ikke liker dem!

Og selvsagt må han også få tilbringe tid med dem i julen, og ellers i året hvis han ønsker det.

Derfor er det utrolig nedlatende av deg å kalle ham en "dust" fordi han vil ha kontakt med sine egne foreldre?

Hvordan tror du det føles å høre noe slikt fra sin kone?

Så jeg forstår godt at din mann han vender seg bort ifra deg når du reagerer så egoistisk og irrasjonellt ovenfor mennesker han er glad i.

Dine følelser og oppførsel ihht dine svigerforeldre later til å ha kommet helt ut av proposjoner.

Og det høres ut for meg som du skylder på svigerforeldre for å kanalisere depresjoner eller problemer som egentlig har andre årsaker.

Å måtte bruke antidepressiva fordi svigerforeldrene dine i det hele tatt eksisterer, 4,5 timer kjøretur unna, høres alt annet enn normalt ut.

Den eneste som kan gjøre noe for å bedre denne situasjonen, er deg selv!

Og det innebærer at DU totalt må endre holdning til dine svigerforeldre, og slutte å vise misnøyen ovenfor mannen din.

Er du heldig, kan det hende at de tilgir deg med tid og stunder, og at de etterhvert tør å tro på at du virkelig har endret innstilling og oppførsel.

Fortsetter det slik det er nå, kan du nok regne med å bli taperen i valget mellom deg og hans foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukettene var til teen da. :o)

Og så? Te med suketter er enda verre enn te uten sukker :-)

Og du kan ikke sammenligne pulverkaffe med vanlig kaffe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også allergisk mot hund (og røyk) og jeg blir syk dersom jeg går på besøk til noen som har hunden inne. Selv om det bare er noen timer blir jeg tett i brystet og bihuler og det varer i mange dager. Av og til blir det bronkitt, bihulebetennelse som jeg egentlig burde vært hjemme fra jobb med - men jeg haler meg på jobb siden det jo er "selvforskyldt".

Men dette har jeg sluttet med nå - nekter å bli syk uten grunn mer. Vil de ikke forstå allergien så går jeg heller ikke på besøk til dem... Spesielt nå i jula - jeg har rett og slett ikke tid til å bli syk midt i årsoppgjøret. Skal vi med allergi virkelig ofre helsa vår?

Og er man sterkt allergisk så nytter det ikke med allergimedisin...

Men det er allikevel ikke grunnlag for å "hate" svigerforeldre som ikke tar "nok" hensyn!

Og til og med forlange at deres egen sønn skal holde seg unna fordi hun ikke kommer overens med dem?

Som om ikke dette var nok, så går hun på antidepressiva og pga dem, og mener at de ødelegger livet hennes??

Dette er totalt irrasjonell oppførsel og kan ikke forsvares med fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pulverkaffe. Da bruker du samme vannkanna til alt. :o) Dessuten kan du koke opp vann til en kopp i vannkokeren, det tar ikke lang tid.

Pulverkaffe er en helt annen drikk enn kaffe. :-) Smaker ikke godt i det hele tatt.. Men presskanne-kaffe trenger man også bare varmt vann for å lage..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men jeg vil heller være uten gjester, enn gjester som forlanger spesialforpleining. For det er alltid bare slitsomt''

Jeg har hatt det litt slik med tedrikkere - her har jeg først stått og laget all maten, dertil servert og ryddet bort alt etterpå mens gjestene sitter og koser seg, og endelig er den store kanna kaffe ferdigtraktet, desserten er på bordet, og jeg gleder meg til å sette meg og ta del i praten jeg også.

Så er det alltid en som bare _må_ si "du har ikke te, da?"

Grrrr ... ut på kjøkkenet igjen, finne fram kjel, skru på plate, vente en evighet på det hersens vannet som skal koke etc etc. *huff & huff*

Men jeg skrev _hadde_ - ergrelsene ble mye mindre da jeg innså at det faktsik bare _er_ noen som er så ufattelig sære at de er voksne men likevel vil drikke te til dessert eller kake, og så hjalp det veldig mye å kjøpe seg vannkoker og egen termos kun beregnet på varmt vann (tedrikkere mener visst at man ikke kan ha tevann på en kanne som det noensinne EVER har vært kaffe på...) *he he*

Krav/ønske om spesialforpleining vil alltid være der, så da er det best om jeg selv gjør noe for å minske eller fjerne min irritasjon over dette:-)

''Jeg har hatt det litt slik med tedrikkere - her har jeg først stått og laget all maten, dertil servert og ryddet bort alt etterpå mens gjestene sitter og koser seg, og endelig er den store kanna kaffe ferdigtraktet, desserten er på bordet, og jeg gleder meg til å sette meg og ta del i praten jeg også.

Så er det alltid en som bare _må_ si "du har ikke te, da?" ''

Jeg spør gjestene mine om hva de vil ha, og så lager jeg presskaffe til de som eventuelt som vil ha kaffe, og te til alle de andre. :-) Ellers risikerer jeg å sette meg ned i sofaen etter å ha servert deilig te, og så er det noen voksne som ikke drikker te, og heller vil ha kaffe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

''Men jeg vil heller være uten gjester, enn gjester som forlanger spesialforpleining. For det er alltid bare slitsomt''

Jeg har hatt det litt slik med tedrikkere - her har jeg først stått og laget all maten, dertil servert og ryddet bort alt etterpå mens gjestene sitter og koser seg, og endelig er den store kanna kaffe ferdigtraktet, desserten er på bordet, og jeg gleder meg til å sette meg og ta del i praten jeg også.

Så er det alltid en som bare _må_ si "du har ikke te, da?"

Grrrr ... ut på kjøkkenet igjen, finne fram kjel, skru på plate, vente en evighet på det hersens vannet som skal koke etc etc. *huff & huff*

Men jeg skrev _hadde_ - ergrelsene ble mye mindre da jeg innså at det faktsik bare _er_ noen som er så ufattelig sære at de er voksne men likevel vil drikke te til dessert eller kake, og så hjalp det veldig mye å kjøpe seg vannkoker og egen termos kun beregnet på varmt vann (tedrikkere mener visst at man ikke kan ha tevann på en kanne som det noensinne EVER har vært kaffe på...) *he he*

Krav/ønske om spesialforpleining vil alltid være der, så da er det best om jeg selv gjør noe for å minske eller fjerne min irritasjon over dette:-)

I all verden?

Tok du det for gitt at alle drikker kaffe? Det vanlige er å spørre først hvem som vil ha te eller kaffe, og så lager man til begge deler samtidig.

Jeg drikker bare te, men jeg ville da ikke drømt om å ikke servere kaffe til gjestene mine for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men jeg vil heller være uten gjester, enn gjester som forlanger spesialforpleining. For det er alltid bare slitsomt''

Jeg har hatt det litt slik med tedrikkere - her har jeg først stått og laget all maten, dertil servert og ryddet bort alt etterpå mens gjestene sitter og koser seg, og endelig er den store kanna kaffe ferdigtraktet, desserten er på bordet, og jeg gleder meg til å sette meg og ta del i praten jeg også.

Så er det alltid en som bare _må_ si "du har ikke te, da?"

Grrrr ... ut på kjøkkenet igjen, finne fram kjel, skru på plate, vente en evighet på det hersens vannet som skal koke etc etc. *huff & huff*

Men jeg skrev _hadde_ - ergrelsene ble mye mindre da jeg innså at det faktsik bare _er_ noen som er så ufattelig sære at de er voksne men likevel vil drikke te til dessert eller kake, og så hjalp det veldig mye å kjøpe seg vannkoker og egen termos kun beregnet på varmt vann (tedrikkere mener visst at man ikke kan ha tevann på en kanne som det noensinne EVER har vært kaffe på...) *he he*

Krav/ønske om spesialforpleining vil alltid være der, så da er det best om jeg selv gjør noe for å minske eller fjerne min irritasjon over dette:-)

Synes det er ufint av deg å mene at vi som ikke er blitt voksne nok til å drikke sånn svart ekkel traktekaffe, er sære...

*fornærmet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pulverkaffe er en helt annen drikk enn kaffe. :-) Smaker ikke godt i det hele tatt.. Men presskanne-kaffe trenger man også bare varmt vann for å lage..

Da må man ha presskanne. :o) Jeg har presskanne til te og aldri om jeg har kaffe oppi den - da må jeg jo kjøpe meg en ny!

Kommer man til meg og vil ha kaffe må man ta til takke med pulverkaffe på samme måte som jeg tar til takke med den tesorten som måtte finnes i huset, som oftest gul Lipton som knapt nok er drikkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så? Te med suketter er enda verre enn te uten sukker :-)

Og du kan ikke sammenligne pulverkaffe med vanlig kaffe...

Jeg klarer ikke te uten sukker/suketter, ikke svart te i alle fall. Bruker enten suketter, vanlig sukker, brunt sukker eller honning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...