Gå til innhold

Poengløs legevakt

Gjest The Loser - bratt nedover

Anbefalte innlegg

Våknet nok en gang etter 3 timer søvnog begynte å grine og skjelve og føle meg kvalm. Det bygger seg bare opp og opp, og nå har farlige impulser også begynt å komme på besøk. Så jeg tenkte det var på tide å oppsøke legevakta. Å få noe som virker bedre.

Og hva sa de? "Vil du ikke vente da, til legen din er tilbake på mandag?" - i ulike ordelag. Jeg sa nei to ganger, men orket til slutt ikke mer, og la på røret. Hva tror de? Tror de jeg ringer bare for moro skyld??? Men det klarer jeg jo ikke å si, for når de argumenterer så blir jedg et lite krek....

Og for de som leste det jeg en gang skrev om "Må jeg velge ensomhet?" - dette føyer seg jo nydelig inn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/320960-poengl%C3%B8s-legevakt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er virkeligheten på legevakten. De ser helst at du ikke kommer. Om du tar selvmord er likegyldig for dem. De er noen kalde krek.

Ikke egentlig virkeligheten her. Bor på et lite sted, med god kapasitet på legevakta. De hadde ikke angang ventetid.... men jeg ble veiet på den somatiske - mentale vektskåla og funnet for lett. Har ikke opplevd dette hos dem før.

grin og hyl du holder ikke ut mer, du må få noe! får da skal du få noe

men du får sikkert bare noe sobril da...

men kanskje det kan hjelpe?

har bare lyst til å stikke av. vil ikke ringe dem mer, vil ikke bli avvist mer.

Ikke egentlig virkeligheten her. Bor på et lite sted, med god kapasitet på legevakta. De hadde ikke angang ventetid.... men jeg ble veiet på den somatiske - mentale vektskåla og funnet for lett. Har ikke opplevd dette hos dem før.

ps. dette er ikke en sånn legevakt som en går til, men en sånn som en ringer til og får tildelt time, møter så opp til avtalt tid. Legen er der bare ved disse tidene.

Annonse

Jeg håper du ikke ble møtt på en uvennlig måte. Innholdet i det de sa var vel egentlig ganske fornuftig; det beste er at en lege som kjenner deg kan vurdere en evt. endring i medisinene.

Er det noe du har erfaring fra tidligere som kan hjelpe deg gjennom en slik vanskelig helg?

har bare lyst til å stikke av. vil ikke ringe dem mer, vil ikke bli avvist mer.

Er du sikker på at de mente å avvise deg? Som lege har man lite å stille opp med når en person med langvarige vansker møter opp på legevaktstime. Hvis det er rolig, så kan man i beste fall tilby en god samtale. Hvis det skjer mye annet, så vil en samtale med mange avbrytelser også kunne oppleves som en form for avvisning. Endring av medikamenter, såfremt ikke helt nyoppståtte symptomer har tilkommet de siste dagene, skal vel som regel ikke skje på legevakt. Dermed står du igjen med muligheten av å få med deg et par Sobril hjem. Kanskje legen ikke ønsket å utsette deg for et såpass magert resultat?

Er du sikker på at de mente å avvise deg? Som lege har man lite å stille opp med når en person med langvarige vansker møter opp på legevaktstime. Hvis det er rolig, så kan man i beste fall tilby en god samtale. Hvis det skjer mye annet, så vil en samtale med mange avbrytelser også kunne oppleves som en form for avvisning. Endring av medikamenter, såfremt ikke helt nyoppståtte symptomer har tilkommet de siste dagene, skal vel som regel ikke skje på legevakt. Dermed står du igjen med muligheten av å få med deg et par Sobril hjem. Kanskje legen ikke ønsket å utsette deg for et såpass magert resultat?

Det vsar jo bare det jeg håpet på...Ingen dyp samtale akkurat, neineinei.

Men da hadde jeg jo aldri ringt???!!!!! Hvorfor behandler de prsyk pas som barn??????

Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare resten av helgen. Har noen andre med., kjører vel på med dem, låser døra og melder meg helt ut av samfunnet. Tviler på det er vits i å oppsøke legen heller, har nettopp byttet fastlege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...