Gjest @krøll Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Takk til alle for gode råd og tips. Nå er pinnekjøttet laget til etter alle kunstens regler, og spist opp. Det kommer nok ikke til å bli favorittjulematen her hjemme, men er absolutt spiselig. Men kålrabbistappe kommer nok aldri til å bli noen stor hit......Det er noe av det verste jeg har smakt. Men det er nok store muligheter for at det blir en pinnekjøttmiddag neste jul. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Kålrabistappe er jo det som gjør at resten av pinnekjøttmiddagen blir spiselig spør du meg! Skjønner ikke hva du kan ha spist, kan ikke ha vært ordentlig stappe hvertfall..... :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Du må ha fulgt feil oppskrift ;O) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
...den evige natteravn... Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Hvordan lager du kålrabbistappen, kanskje jeg kan gi deg noen tips til neste gang? Den er jo ent vesentlig tilbehør til pinnekjøttet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Har du brukt en bitter kålrot og ikke spedd den med fløte? Da kan det ende slik du har opplevd. Men stappe lagd av en søt kålrot spedd med en dæsj fløte... Mmmm.... Vidunderlig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bitter kålrabi Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Det er viktig å smake på hvert enkelt hode av kålrabien før du bruker det, jeg tror det er så mye som 10% av kålrabier som ellers ser helt ok ut, som er bitre, og bare en liten bit av en bitter kålrabi vil ødelegge stappen! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 '' Men kålrabbistappe kommer nok aldri til å bli noen stor hit......'' Det er det ikke her i huset heller, så vi bruker kokt gulrot. Også bruker vi klot i steden for potet. Neste år må du rope tidlig, så skal du få bedre råd enn du fikk i år. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest @krøll Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 '' Men kålrabbistappe kommer nok aldri til å bli noen stor hit......'' Det er det ikke her i huset heller, så vi bruker kokt gulrot. Også bruker vi klot i steden for potet. Neste år må du rope tidlig, så skal du få bedre råd enn du fikk i år. :-) Takk, det skal jeg huske. Bare et lite spørsmål, er klot det samme som potetball eller raspeball? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Takk, det skal jeg huske. Bare et lite spørsmål, er klot det samme som potetball eller raspeball? Nei, klot er visst en avart av de tingene du nevner. Sier kjennere. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.