Widder Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Vi skal til Stockholm med fly, og i den anledning lurer jeg på om babyen vår på 6 mndr. må ha pass? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Alle som skal fly må ha eget pass.. Så ja, det må hun. Heldigvis er ikke barnepassene så dyre lenger, for de holder jo ikke så lenge av gangen.. Litt knot å få tatt bilde som blir godkjent da når hun er så liten, men fotoknudsen har flinke folk til å ta passbilder av småtiser. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Alle som skal fly må ha eget pass.. Så ja, det må hun. Heldigvis er ikke barnepassene så dyre lenger, for de holder jo ikke så lenge av gangen.. Litt knot å få tatt bilde som blir godkjent da når hun er så liten, men fotoknudsen har flinke folk til å ta passbilder av småtiser. Tips til passfoto - jeg satte ungen i høystolen foran en hvit vegg og tok bilde selv hjemme med digitalkamera. Så brukte jeg http://www.epassportphoto.com/ til å tilpasse det til passfoto og skrev det ut på fotopapir hjemme. Det er enklere å gjøre det sånn, for da kan man prøve så mange ganger man vil til bildet blir bra, og det er ikke så farlig om ungen slår seg vrang idet bildet skal tas, da kan man bare vente litt. Reglene for hvordan et passfoto skal se ut ligger på politiet sine hjemmesider. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fotogen Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Ja, hvis barnet ikke har annen legitimasjon med foto. Bankkort eller førerkort går greit innenfor norden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Man trenger vel ikke pass for å reise til Sverige uansett hvor liten man er? Det har jeg ikke tenkt over engang hvertfall. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Alle som skal fly må ha eget pass.. Så ja, det må hun. Heldigvis er ikke barnepassene så dyre lenger, for de holder jo ikke så lenge av gangen.. Litt knot å få tatt bilde som blir godkjent da når hun er så liten, men fotoknudsen har flinke folk til å ta passbilder av småtiser. Til Sverige og? Det visste jeg ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Man trenger vel ikke pass for å reise til Sverige uansett hvor liten man er? Det har jeg ikke tenkt over engang hvertfall. Nei men du må vel kunne legitimere deg når du skal ut og fly, og pass er vel det eneste vi nordmenn har som godkjennes som legitimasjon i utlandet (f.eks til tilbaketuren). Selv i Sverige. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Man trenger vel ikke pass for å reise til Sverige uansett hvor liten man er? Det har jeg ikke tenkt over engang hvertfall. Man trenger ikke pass, men gyldig legitimasjon. Og pass er vel den eneste gyldige legitimasjonen for så små 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Vi fløy til Køben i vår og det er ikke passplikt, men legitimasjonplikt og siden mine som da var 7 og 9 år gamle ikke har bankkort ennå fikk de pass. Og vi måtte forevise dem på Kastrup på vei hjem. Hadde jeg dratt med bil til Stockholm hadde jeg ikke tenkt på pass, men med fly kan de nok være strenge så der ville jeg ikke tatt noen sjanser. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Løveføtter Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Da vi skulle fly i sommer, måtte vi ha fødselsattester eller pass til barna. Vi skulle fly innenlands, men skulle tro det gjaldt Sverige også. Selv måtte vi ha legitimasjon. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Widder Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2008 Takk for alle svar. Fant inimdlertid denne lenka..: http://www.politi.no/portal/page?_pageid=34,49023&_dad=portal&_schema=PORTAL&articles2_mode=skjemaintro&articles2_articleGroupName=Tjeneste%20Identifikasjon%20Introtekst&articles7_mode=listSkjema&articles7_articleGroupName=Tjeneste%20Identifikasjon%20Underside&articles5_mode=redBox2Kampanje&articles5_articleGroupName=&navigation2_mode=greyboxtitle&uicell=uicell02b&navigation1_parentItemId=1927&navigation1_selectedItemId=2453 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Takk for alle svar. Fant inimdlertid denne lenka..: http://www.politi.no/portal/page?_pageid=34,49023&_dad=portal&_schema=PORTAL&articles2_mode=skjemaintro&articles2_articleGroupName=Tjeneste%20Identifikasjon%20Introtekst&articles7_mode=listSkjema&articles7_articleGroupName=Tjeneste%20Identifikasjon%20Underside&articles5_mode=redBox2Kampanje&articles5_articleGroupName=&navigation2_mode=greyboxtitle&uicell=uicell02b&navigation1_parentItemId=1927&navigation1_selectedItemId=2453 Det hjelper ingenting at det ikke er passplikt innenfor Norden, hvis ikke barnet har annen gyldig legitimasjon med foto. De er strengere på flyplassene enn ved mange grensekontroller. Det er litt sprøtt, men mye av dette kontrollansvaret er dyttet over på flyselskapene. Hvis dere ikke har pass eller noe annet id (hva skulle det være...) med foto til babyen, vær forberedt på å måtte krangle, dvs. møt i god tid. Ta med fødselsattest, dåpsattest og hva dere måtte ha. Jeg skriver ikke dette for å skremme eller være vrang, men fordi jeg tror det kan være ganske avhengig av om dere treffer et menneske (da går det antakelig helt greit) eller en regelrytter. Jeg har vært ute for at de (tror det var i København) begynte å bråke med at passet til sønnen min var omtrent på utløpsdatoen, og han var ingen baby, men liknet helt tydelig passbildet... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.