Gå til innhold

Kan det utløse en depresjon ?

Anbefalte innlegg

NHD Min depresjon kom plutselig om natta før jeg sovnet, men samtidig, eller rundt der omkring kom det en ubehaglige tanke eller et blide. Husker bare at jeg reagerte kraftig på det. Men kan et ubehaglig bilde som på en måte slår nedi hode på deg føre til et depressivt sammenbrudd ? i et følsomt sinn da, vel og merke. Eller kunne det være at det begynte å skje noe der oppe i toppen ( syntes jeg minnes at jeg var noe urolig i hodet først ) og at denne tanken var heller et resultat av noe var i ferd med å utløse seg til et sammenbrudd ? Siden den tanken kretset inne i hodet mitt flere år etterpå, så har jeg lurt på hva foruttaket depresjonen. Spørsmålet mitt blir : Kan et bilde eller tanke som du overhode ikke har gått å tenkt på utløse en depresjon hvis den blir mottatt som et angrep, eller overgrep på et følsomt sinn, slik det var med meg ? Eller er det mer som en ettervirkning, fordi følelsene kollapser på en måte ? Hva kunne ha begynt først, en arvelig faktor eller en stressituasjon med den tanken ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321010-kan-det-utl%C3%B8se-en-depresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...