Gå til innhold

Innlagt på Modum og drikker på perm

Anbefalte innlegg

Har ei som er veldig nær meg som for tiden er innlagt på Modum, hun har drikkeforbud under innleggelsen. Når hun er hjemme i helgene drikker hun seg dritings, jeg syns dette er å "bruke" en plass som hun har vært heldig å få tildelt.

Nesten så jeg har lyst til å si fra, men man bør vel ikke blande seg inn?

Fortsetter under...

Hun misbruker en plass som andre kunne fått. Hun narrer seg selv og vil ikke få noe ut av behandlingen. Hun kan like godt avbryte den med en gang.

Ja, det er akkurat det jeg tenker også. Det er sikkert mange som gjør det, men i og med at hun er en slektning av meg så syns jeg det er synd for hennes del.

Dem vet garantert ikke at hun har problemer med drikking heller, noe hun heller ikke innrømmer selv.

Men hvordan ville behandlere sett på andre som blander seg inn å sier fra, det er kanskje ikke så lurt?

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ja, det er akkurat det jeg tenker også. Det er sikkert mange som gjør det, men i og med at hun er en slektning av meg så syns jeg det er synd for hennes del.

Dem vet garantert ikke at hun har problemer med drikking heller, noe hun heller ikke innrømmer selv.

Men hvordan ville behandlere sett på andre som blander seg inn å sier fra, det er kanskje ikke så lurt?

Jeg synes det er nyttig når jeg får slike opplysninger. Da kan en konfrontere pasienten og dermed gi henne et valg om å gjøre noe med det.

Gjest Milde måne

Behandlerene blir bare glad om du sier ifra,verre med den det gjelder.

Jeg synes det er nyttig når jeg får slike opplysninger. Da kan en konfrontere pasienten og dermed gi henne et valg om å gjøre noe med det.

Men hun har krav på å vite hvem som gir opplysninger?

Kan vel kontakte de anonymt, vil jo bare hjelpe henne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...