morsan Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 Jeg har bladd forbi alle artiklene om han, og vet bare det som kommer fram i overskrifter og slikt, så jeg aner ikke. men generelt sett er jeg skeptisk til alt og alle som påstår at noe er "overnaturlig". 0 Siter
morsan Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 Det er din definisjon. Svart arbeid er å motta penger for arbeid/tjenester uten å skatte av det, selv om det er en biinntekt. Om man har rett til å kalle seg blir rimelig søkt i forhold til om man skal skatte eller ikke. Praktiserer man mot betaling skal man skatte. Derfor synes jeg at man skal kalle en spade en spade. Jeg benytter selv en healer som av og til får en 200-lapp, andre ganger ingenting. Han driver med dette 3 ganger i uken på kveldstid. Bonde er hans yrke. Han jobber svart uansett om jeg synes han er snill og grei eller ikke. Og jeg betaler svart! Du har selvsagt helt rett. Nesten litt komisk at folk nærmest tar det som en personlig fornærmelse at du påpeker dette. ;-) 0 Siter
Gjest plingpling Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 Du har selvsagt helt rett. Nesten litt komisk at folk nærmest tar det som en personlig fornærmelse at du påpeker dette. ;-) Man kan stusse litt over reaksjonene ja Det er sikkert fordi mange ønsker å se Snåsamannen som en barmhjertig samaritan. 0 Siter
morsan Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 Man kan stusse litt over reaksjonene ja Det er sikkert fordi mange ønsker å se Snåsamannen som en barmhjertig samaritan. ;-) Kanskje det er der skoen trykker, ja. Uansett er det et nokså lite problem for samfunnet at slike som han tar imot "småpenger " uten å skatte for det, men alt du gjorde var jo å påpeke at det de facto ER svart arbeid - ikke å bedømme dette som århundrets forbrytelse;-) 0 Siter
Gjest Lovelene Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 Saklig. du føltes litt for autoritær i innlegget ditt, jeg har en tendens til å reagere slik da, jeg beklager dette. Selvsagt har du rett i dette med svart arbeid. De fleste healere skatter nok ikke av inntektene, tror jeg... mulig de burde det, det har jeg ikke tatt noe stilling til. Om snåsa-kailln er barmhjertig samaritan eller ikke vet jeg ikke men for meg er de virkelige healerne slike som gjør dette gratis for å hjelpe andre, og siden du kan velge å ikke gi denne healeren noen ting, synes jeg han er ekte. Ja, jeg har for vane å synse mye uten å kunne argumentere like mye for synsingen min... 0 Siter
Gjest ekte healere tror jeg på:) Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 du føltes litt for autoritær i innlegget ditt, jeg har en tendens til å reagere slik da, jeg beklager dette. Selvsagt har du rett i dette med svart arbeid. De fleste healere skatter nok ikke av inntektene, tror jeg... mulig de burde det, det har jeg ikke tatt noe stilling til. Om snåsa-kailln er barmhjertig samaritan eller ikke vet jeg ikke men for meg er de virkelige healerne slike som gjør dette gratis for å hjelpe andre, og siden du kan velge å ikke gi denne healeren noen ting, synes jeg han er ekte. Ja, jeg har for vane å synse mye uten å kunne argumentere like mye for synsingen min... samme følelsen jeg fikk og,ved plingplings innlegg.... 0 Siter
Faure Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 Nei! Han greier ikke å kurere seg for sin egen forkjølelse engang. Var ganske ekkelt da han tok frem lommetørkleet på tv for å blåse nesen! 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 Han har eg aldri hørt om. Men utifra svarene her så kan det tde på at han driver med en eller annen form for healing, eg stiller meg i utgangspunktet litt avventende til det der, sjøl om eg har testa det eg og. Det er derimot betenkelig at så mange tror på en villt fremmed kar fra Snåsa, mens nesten ingen tror på Julenissen lengre... Høyst betenkelig spør dere meg! Godt gjort å ikke ha hørt om mannen tatt i betraktning all pressedekning siste måned. Leser du ikke aviser eller ser tv? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 Nei! Han greier ikke å kurere seg for sin egen forkjølelse engang. Var ganske ekkelt da han tok frem lommetørkleet på tv for å blåse nesen! Jeg tror faktisk ikke healere kan klare å helberede seg selv? Mannen min kan fikse alt av mage og hodeverk på både meg og ungene, men på seg selv klarer han det ikke. 0 Siter
Gjest Milde måne Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 Jeg tror faktisk ikke healere kan klare å helberede seg selv? Mannen min kan fikse alt av mage og hodeverk på både meg og ungene, men på seg selv klarer han det ikke. Med reiki healing kan man heale seg selv : ) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 Med reiki healing kan man heale seg selv : ) Jøss:) Jeg har kjøpt ei bok om reiki-healing til mannen min, men den ligger uåpnet på nattbordet. Han er tøff mann, må vite..og slike menn tror ikke på sånt. Det er verre når de faktisk merker at hendene funker (enten de vil eller ei) ;-) 0 Siter
Gjest plingpling Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 du føltes litt for autoritær i innlegget ditt, jeg har en tendens til å reagere slik da, jeg beklager dette. Selvsagt har du rett i dette med svart arbeid. De fleste healere skatter nok ikke av inntektene, tror jeg... mulig de burde det, det har jeg ikke tatt noe stilling til. Om snåsa-kailln er barmhjertig samaritan eller ikke vet jeg ikke men for meg er de virkelige healerne slike som gjør dette gratis for å hjelpe andre, og siden du kan velge å ikke gi denne healeren noen ting, synes jeg han er ekte. Ja, jeg har for vane å synse mye uten å kunne argumentere like mye for synsingen min... Det var ikke meningen å virke autoritær, men bare påpeke det vi begge er enige om. Han bedriver svart arbeid ved å motta gaver og penger for sine tjenester. Jeg synes derfor det ble litt feil at du argumenterte for at han var ekte nettopp fordi han ikke tar betalt, for så igjen si at du faktisk betalte No big deal 0 Siter
Gjest Milde måne Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 Jøss:) Jeg har kjøpt ei bok om reiki-healing til mannen min, men den ligger uåpnet på nattbordet. Han er tøff mann, må vite..og slike menn tror ikke på sånt. Det er verre når de faktisk merker at hendene funker (enten de vil eller ei) ;-) Ja det er underlig at det funker men det gjør det for noen ; ) Han aksepterer det sikkert etterhvert... 0 Siter
Gjest dustedama Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 Godt gjort å ikke ha hørt om mannen tatt i betraktning all pressedekning siste måned. Leser du ikke aviser eller ser tv? psst.... Jeg tror Geir forsøker å være morsom. Ikke ødelegg moroa! 0 Siter
Gjest plingpling Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 ;-) Kanskje det er der skoen trykker, ja. Uansett er det et nokså lite problem for samfunnet at slike som han tar imot "småpenger " uten å skatte for det, men alt du gjorde var jo å påpeke at det de facto ER svart arbeid - ikke å bedømme dette som århundrets forbrytelse;-) Nei, jeg ble i grunnen litt overrasket selv her Men jeg virket visst autoritær på et par stykker her ser jeg nå. Det var overhodet ikke meningen å fremstå som det, men det finnes alltid en mulighet for at andre oppfatter dine meninger annerledes enn det du selv ønsket å formidle. Da får man forsøke å rydde opp i det 0 Siter
Gjest togli Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 Ja det er underlig at det funker men det gjør det for noen ; ) Han aksepterer det sikkert etterhvert... Han aksepterer det og synes det er fryktelig rart at det går an. For ungene er det helt naturlig. De løper til pappa med en gang de får vondt i magen eller hodet, for han fikser det jo kjapt ;-) Mannen min vil helst ikke ha for mye snakk om det, for det er litt vondt når han møter folk som ikke tror på dette i det hele tatt. For oss er det jo helt "normalt" 0 Siter
Gjest Milde måne Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 Han aksepterer det og synes det er fryktelig rart at det går an. For ungene er det helt naturlig. De løper til pappa med en gang de får vondt i magen eller hodet, for han fikser det jo kjapt ;-) Mannen min vil helst ikke ha for mye snakk om det, for det er litt vondt når han møter folk som ikke tror på dette i det hele tatt. For oss er det jo helt "normalt" Bra det er normalt for dere da og at han aksepterer det ; ) Ja,det er nok av folk som ikke tror på det,men tror flere og flere tror på det også. 0 Siter
Gjest xbellax Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 Fordele energien din? Hvorfor kan du ikke gjøre det selv? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 Bra det er normalt for dere da og at han aksepterer det ; ) Ja,det er nok av folk som ikke tror på det,men tror flere og flere tror på det også. Ja, det er jeg enig i. Av den grunn hadde det vært veldig fint om man virkelig kunne begynne å forske på f.eks. Snåsamannen. Det viktigste må være å få dokumentert at det faktisk er noen som har slike evner. 0 Siter
Gjest Milde måne Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 Ja, det er jeg enig i. Av den grunn hadde det vært veldig fint om man virkelig kunne begynne å forske på f.eks. Snåsamannen. Det viktigste må være å få dokumentert at det faktisk er noen som har slike evner. Ja det er det,og det er mange av "snåsamannen" rundt omkring : ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.