Gå til innhold

er sannheten alltid det beste?

Gjest jeg betalte med kroppen min

Anbefalte innlegg

Ved første innlegget tenkte jeg det samme som deg. Men etter at hun skriver under her at hun har gjort det flere ganger og skal fortsette med det, samt at hun bruker han like mye som han bruker henne, så synes jeg ikke dette kan sammenliknes med voldtekt lenger.

Hun er jo helt bevisst på hva hun driver med og bevisst på at det er galt. Mannen bor til og med i et helt annet land så det burde ikke være så veldig vankselig å kutte han ut.

Jeg skjønner at hun har del i dette hun også, men det er typisk meg å lete etter årsaker til at folk blir sånn og sånn ;)

Jeg har et par venninner jeg vet kunne kommet opp i akkurat en slik situasjon. Den ene har slitt psykisk i mange år og den andre har vært utsatt for seksuelle overgrep i oppveksten. Det kan virke som de mangler endel sperrer og lett lar seg utnytte. Jeg er nok farget av de erfaringene, men ser godt at dere har et poeng :)

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

7

• morsan

1

• mariaflyfly

1

• Mary Poppins

1

Mest aktive i denne tråden

Denne "kompisen" til samboeren din høres ut som en dust, en drittsekk på godt norsk. Jeg synes du oppførte deg veldig hjelpeløst og trengende, når jeg leser nedover ser jeg at det kanskje kan forklares med mangel på grenser og store problemer med å si nei. Jeg opplever ikke at han tvinger deg til noe, men mer at han er en drittsekk som tar for seg og bruker de som lar seg bli brukt; forkastelig oppførsel men du må dessverre ta store deler av skylden selv for at dette hendte deg. Om du skal fortelle din samboer dette eller ikke er noe du selv må finne ut av; noen mener sannheten vil sette deg fri, andre stiller spørsmålstegn ved hva godt det vil gjøre, om det å fortelle er et behov du selv har, og at dette er noe du må bære selv. Som sagt, dette er noe du må finne ut av. Du kan ha god nytte av å jobbe med grenser, med det å være klar på hva du synes er ok og hva som ikke er det. Du trenger på en måte (i mine øyne selvsagt) å komme tydeligere frem, være klarere, og ha en selvtillit som tåler at andre blir irriterte/skuffet. Å please andre 24/7 er en heltidsjobb og med et møte med den berømte veggen som eneste belønning.

Denne "kompisen" til samboeren din høres ut som en dust, en drittsekk på godt norsk. Jeg synes du oppførte deg veldig hjelpeløst og trengende, når jeg leser nedover ser jeg at det kanskje kan forklares med mangel på grenser og store problemer med å si nei. Jeg opplever ikke at han tvinger deg til noe, men mer at han er en drittsekk som tar for seg og bruker de som lar seg bli brukt; forkastelig oppførsel men du må dessverre ta store deler av skylden selv for at dette hendte deg. Om du skal fortelle din samboer dette eller ikke er noe du selv må finne ut av; noen mener sannheten vil sette deg fri, andre stiller spørsmålstegn ved hva godt det vil gjøre, om det å fortelle er et behov du selv har, og at dette er noe du må bære selv. Som sagt, dette er noe du må finne ut av. Du kan ha god nytte av å jobbe med grenser, med det å være klar på hva du synes er ok og hva som ikke er det. Du trenger på en måte (i mine øyne selvsagt) å komme tydeligere frem, være klarere, og ha en selvtillit som tåler at andre blir irriterte/skuffet. Å please andre 24/7 er en heltidsjobb og med et møte med den berømte veggen som eneste belønning.

Veldig enig med deg!

Jeg skjønner at hun har del i dette hun også, men det er typisk meg å lete etter årsaker til at folk blir sånn og sånn ;)

Jeg har et par venninner jeg vet kunne kommet opp i akkurat en slik situasjon. Den ene har slitt psykisk i mange år og den andre har vært utsatt for seksuelle overgrep i oppveksten. Det kan virke som de mangler endel sperrer og lett lar seg utnytte. Jeg er nok farget av de erfaringene, men ser godt at dere har et poeng :)

Men du har også et svært godt poeng her :-)

Han er en skikkelig drittsekk av en mann og han har utnyttet deg på en meget stygg måte.

Voldtekt vil han ikke bli dømt for i og med at du gjør det med en viss tillatelse.

Men når det er sagt så er det nok ikke så mange som hadde gjort dette likevel, som du har gjort, så noe ligger bak. Enten så er det noe psykisk, noe som gjør at du enten ikke klarer å si nei eller at du rettferdiggjør det på en eller annen måte, eller at du ville ha sex. Svaret vet du selv?

Men hvorfor trakk du deg ikke unna? og ikke minst, hvorfor fortsetter du? Har du glede av det på en eller annen måte?

Sier du dette til din samboer så ryker forholdet, spesielt fordi du har gjort det flere ganger. Jeg tror ikke han vil forstå at du fortsetter, han kunne nok kanskje godta at du ble presset første gangen, men ikke at du fortsetter å ha sex med han.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...