Gå til innhold

Grå mus

Anbefalte innlegg

Gjest husjer ikke nicket mitt
Skrevet

gjelder dette begge kjønn forresten?hvis ikke,hvorfor er det bare kvinnen som får dette gnålet år etter år??sminke og hårfarging er vel lite aktuelt for menn flest..

hva er galt med grå hår og utstråling??MÅ man se ut som man er 30 hele livet??

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

9

• black wealch

7

• Åsemor

5

• waxo

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Du kan umulig ha sett på programmer som "What not to wear" eller "How to look good naked" - der ser man hvor utrolig mye finere mange kan bli med noksp enkle grep:-)

Og da føler de seg som regel mye bedre med seg selv også.

Ok. Å føle seg bedre med seg selv er et argument jeg kan være enig i.

Skrevet

Ok. Å føle seg bedre med seg selv er et argument jeg kan være enig i.

Ja, hvis man er fornøy og trives best uten, er det selvsagt helt ok. Men tror nok mange kanskje kan ha litt unødvendig dårlig selvbilde, og med litt fiksing er det utrolig å se hvordan de kommer ut av skallet. Særlig den britiske varianten av "How to look good naked" er utrolig bra der - programlederen er utrolig flink til å bygge opp de stakkars damene, slik at de står mer rakryggede enn noensinne.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Kanskje ikke de ikke tør? Jeg synes jeg merker forskjell på dem som bruker lite av "stæsj", men trives med seg selv, de har en god utstråling. Andre virker mer usikre så jeg har tenkt de kanskje ikke våger?

Jeg var med ei ut å spiste middag en gang, før vi dro lånte hun ett enkelt smykke av meg som hun kledde godt. Hun strålte hele kvelden, så da slo tanken meg at hun kanskje ikke stolte nok på sin egen vurderingsevne til å finne ting som hun kler?

Jeg liker og pynte meg sånn innimellom. Jeg trenger å sparkes over dørstokkmila noen ganger, og da er det hjelp i for meg å føle meg fresh og OK. Selv om jeg er svært glad i joggebuksene mine ;o)

Jeg kjenner også noen som ikke har økonomi i det hele tatt til å kjøpe seg noe ekstra. Ikke noe klipp der, nye sko så er det arbeidsko som prioriteres. En mascara inngår ikke i budsjettet bl.a. Det plager ikke dem så mye, men noen andre jeg kjenner sliter mer med at det ikke er rom for slikt.

Så egentlig skal jeg være svært forsiktig og synse og tro noe som helt, men håpe på at folk gjør det som de trives med.

Skrevet

når man bare får dritt slengt uansett hvor mye man steller seg opp,er det lett å ikke ta seg bryet...er hygienisk og sånt,så det er klart!men ikke noe mer

''når man bare får dritt slengt uansett hvor mye man steller seg opp,er det lett å ikke ta seg bryet...''

Det var da ikke hyggelig!

Jeg prøver alltid å gi en positiv tilbakemelding når noen har nye klær (eller event gardiner..) eller har pyntet seg litt :-)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1230503241' post='4050239]

Kanskje ikke de ikke tør? Jeg synes jeg merker forskjell på dem som bruker lite av "stæsj", men trives med seg selv, de har en god utstråling. Andre virker mer usikre så jeg har tenkt de kanskje ikke våger?

Jeg var med ei ut å spiste middag en gang, før vi dro lånte hun ett enkelt smykke av meg som hun kledde godt. Hun strålte hele kvelden, så da slo tanken meg at hun kanskje ikke stolte nok på sin egen vurderingsevne til å finne ting som hun kler?

Jeg liker og pynte meg sånn innimellom. Jeg trenger å sparkes over dørstokkmila noen ganger, og da er det hjelp i for meg å føle meg fresh og OK. Selv om jeg er svært glad i joggebuksene mine ;o)

Jeg kjenner også noen som ikke har økonomi i det hele tatt til å kjøpe seg noe ekstra. Ikke noe klipp der, nye sko så er det arbeidsko som prioriteres. En mascara inngår ikke i budsjettet bl.a. Det plager ikke dem så mye, men noen andre jeg kjenner sliter mer med at det ikke er rom for slikt.

Så egentlig skal jeg være svært forsiktig og synse og tro noe som helt, men håpe på at folk gjør det som de trives med.

Gode poenger.

Skrevet

''når man bare får dritt slengt uansett hvor mye man steller seg opp,er det lett å ikke ta seg bryet...''

Det var da ikke hyggelig!

Jeg prøver alltid å gi en positiv tilbakemelding når noen har nye klær (eller event gardiner..) eller har pyntet seg litt :-)

''Jeg prøver alltid å gi en positiv tilbakemelding når noen har nye klær (eller event gardiner..) eller har pyntet seg litt :-)''

Det er en veldig hyggelig ting å gjøre :-)

Skrevet

gjelder dette begge kjønn forresten?hvis ikke,hvorfor er det bare kvinnen som får dette gnålet år etter år??sminke og hårfarging er vel lite aktuelt for menn flest..

hva er galt med grå hår og utstråling??MÅ man se ut som man er 30 hele livet??

..men hårklipp, barbering(!), hele sokker og joggebukse uten knær er like aktuellt for begge kjønn ;-)

Gjest samma om man er dame eller mann(skjegg er da lov det og)
Skrevet

..men hårklipp, barbering(!), hele sokker og joggebukse uten knær er like aktuellt for begge kjønn ;-)

vet du,hvor jeg barberer meg eller ei har faen INGEN noen med!!!!!ÆSJ at du i det hele tatt blander deg i sånt!!!!

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1230503241' post='4050239]

Godt sagt!

Skrevet

Det er forskjellige grunner til at folk gir blaffen i utseende sitt, jeg trodde de grå musene ga fullstendig f i seg selv helt til jeg møtte ei som også går rundt som ei grå mus.

Grunnen er fordi hun mener at de med sminke har superdårlig selvtillit, og at alle som lever av å vise frem ansikt og kroppen sin gjør det for å få bekreftelser!!

Jeg har derimot gjennomskuet at hun har ekstremt lav selvtillit selv og hun har snakketøyet i orden slik at hun er opptatt av å virke smartest mulig i stedet.

Så de grå musene har nødvendigvis ikke gitt opp ;)

Skrevet

Ja, litt stæsj må til. Ikke mye, men liker at de som ikke kjenner meg tipper at jeg er ti år yngre enn jeg er:o)

Jeg hadde en periode hvor jeg var litt for feit, da likte jeg verken å ha på meg fine klær eller pynte meg. Kanskje er det slik med disse også?

Det de ser i seilet stemmer ikke med selvbildet, ingen klær blir fine på, uansett hvor mye en prøver så ligner en bare på sin mor...osv.

Det er det indre som teller, tross alt:o)

Skrevet

Det er uforståelig for meg også. Selv elsker jeg å pynte meg, både med sminke, klær, sko og accessories :-)

Gjest ønsker å vere anonym nå
Skrevet

Ja, litt stæsj må til. Ikke mye, men liker at de som ikke kjenner meg tipper at jeg er ti år yngre enn jeg er:o)

Jeg hadde en periode hvor jeg var litt for feit, da likte jeg verken å ha på meg fine klær eller pynte meg. Kanskje er det slik med disse også?

Det de ser i seilet stemmer ikke med selvbildet, ingen klær blir fine på, uansett hvor mye en prøver så ligner en bare på sin mor...osv.

Det er det indre som teller, tross alt:o)

men har du et tips til en som er feit,og føler seg stygg som faen uansett hva man gjør??hva hjalp deg?eller venta du til overvekta ga slipp?

Skrevet

''Liker dere å pynte litt på fasaden?''

Nei, der blir eg bare slappere og slappere gitt.

Men nå er jo eg en relativt gammal og konservativ mann, som er oppvokst med at pyntinge er noe kvinnene driver med, mens vi menn til nød kan ta oss en dusj innimellom all vedhogsten.

Skrevet

men har du et tips til en som er feit,og føler seg stygg som faen uansett hva man gjør??hva hjalp deg?eller venta du til overvekta ga slipp?

Jeg gikk ned ca 10 kg, begynte å gå tur i fjellet. Var mer aktiv og det hjelper jo på alt!

Jeg har enda en del kilo for mye, (Iallefall etter jula) men føler meg mye mye bedre. Fant ut at puppene mine slettes ikke var så verst, og fremhevet disse. Alle disse vide klærne(Tunika)hjalp også på:o)

(Jeg var vel aldri feit, men inni meg var jeg ei sporty jente med stramme lår og flat mage....)

Stå på, det er snart et nytt år med nye muligheter. Ikke sett deg for høye mål, ikke tenk at du skal gå ned i vekt, men fokuser på å være aktiv!

Skrevet

Jeg gikk ned ca 10 kg, begynte å gå tur i fjellet. Var mer aktiv og det hjelper jo på alt!

Jeg har enda en del kilo for mye, (Iallefall etter jula) men føler meg mye mye bedre. Fant ut at puppene mine slettes ikke var så verst, og fremhevet disse. Alle disse vide klærne(Tunika)hjalp også på:o)

(Jeg var vel aldri feit, men inni meg var jeg ei sporty jente med stramme lår og flat mage....)

Stå på, det er snart et nytt år med nye muligheter. Ikke sett deg for høye mål, ikke tenk at du skal gå ned i vekt, men fokuser på å være aktiv!

takk for svar!:)

håper du gir meg lov til å vente med sminken en stund ennå.ren og fin,men ikke mer...ikke ennå.

Skrevet

takk for svar!:)

håper du gir meg lov til å vente med sminken en stund ennå.ren og fin,men ikke mer...ikke ennå.

Jeg bruker ikke mye sminke, men har begynt å bruke rensekrem ol for at huden skal se frisk ut. Det hjelper. Ellers bruker jeg mascara for å fremheve øynene mine og de lange vippene. Stæsjer håret litt og går nesten aldri i joggebukse ute blandt folk lenger. Jeg har brukt skjørt eller kjole hele jula og det er litt uvanlig for meg å være:o)

Skrevet

Jeg bruker ikke mye sminke, men har begynt å bruke rensekrem ol for at huden skal se frisk ut. Det hjelper. Ellers bruker jeg mascara for å fremheve øynene mine og de lange vippene. Stæsjer håret litt og går nesten aldri i joggebukse ute blandt folk lenger. Jeg har brukt skjørt eller kjole hele jula og det er litt uvanlig for meg å være:o)

dette er ting jeg allerede følger...uten at det har gitt positiv respons.rens og stell av ansikt har alltid vært en selvfølge,og jeg trives i kjoler og skjørt(vanskelig å finne behagelige,og fine bukser i min str,dessverre:( skulle gjerne hatt mer å velge i)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...