Gjest sjøstjerna Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Jeg røyker ikke, men har da gjort et hederlig forsøk på å bli røyker en gang. Følte meg _skikkelig_ elendig og sjuk etter at jeg røykte to prince på rappen da jeg var 16 - og etter det ble det aldri til at jeg orket å prøve igjen ;-) Jeg smakte også i den alderen. Min bestevenninne og jeg hadde fått tak i en hel pakke med sigaretter og satt og røkte på de og følte oss _så_ store. Jeg ble så kvalm- og spydde hele natta... Dum som jeg var forsøkte jeg igjen litt etterpå. Men heldigvis så ble jeg enormt forelska i en røyke-hatende mann. Så jeg nådde aldri bli noen fast røyker. Heldigvis. Kan forresten ikke skjønne at folk i dag- i et samfunn for skadevirkningene er så velkjente- likevel _velger_ å begynne å røyke. 0 Siter
kaffepiken Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Jeg smakte også i den alderen. Min bestevenninne og jeg hadde fått tak i en hel pakke med sigaretter og satt og røkte på de og følte oss _så_ store. Jeg ble så kvalm- og spydde hele natta... Dum som jeg var forsøkte jeg igjen litt etterpå. Men heldigvis så ble jeg enormt forelska i en røyke-hatende mann. Så jeg nådde aldri bli noen fast røyker. Heldigvis. Kan forresten ikke skjønne at folk i dag- i et samfunn for skadevirkningene er så velkjente- likevel _velger_ å begynne å røyke. Det er nok ganske mange som har blitt røykere eller ikke-røykere mer av tilfeldigheter enn bevisste valg. Jeg er veldig glad nå for at det ikke ble noen røyker av meg. I dag er det heldigvis lettere å velge bort røyken for ungdom :-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Jeg smakte også i den alderen. Min bestevenninne og jeg hadde fått tak i en hel pakke med sigaretter og satt og røkte på de og følte oss _så_ store. Jeg ble så kvalm- og spydde hele natta... Dum som jeg var forsøkte jeg igjen litt etterpå. Men heldigvis så ble jeg enormt forelska i en røyke-hatende mann. Så jeg nådde aldri bli noen fast røyker. Heldigvis. Kan forresten ikke skjønne at folk i dag- i et samfunn for skadevirkningene er så velkjente- likevel _velger_ å begynne å røyke. ''Kan forresten ikke skjønne at folk i dag- i et samfunn for skadevirkningene er så velkjente- likevel _velger_ å begynne å røyke'' Har jeg også tenkt på. Men tror de fleste lurer seg selv og sier veldig lenge at de har full kontroll og ikke egentlig er røykere, selv om de røyker hver dag. At de snart og når som helst skal slutte. Slik var det i hvertfall i sin tid med meg. Veldig lenge siden nå, heldigvis :-) 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Jeg har aldri røkt, og er sikker på at jeg ALDRI hadde klart å slutte hvis jeg først hadde begynt. Det er bare å se på hvor svak jeg er for sjokolade.... Dersom jeg hadde begynt med noe som i tillegg til å være godt også hadde vært avgengighetsskapende, hadde jeg ikke hatt sjans! Så jeg priser meg lykkelig over at jeg aldri har begynt, og bøyer meg i støvet for dere som har klart/kommer til å klare å slutte! 0 Siter
Gjest røyker bare på film Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Puh, du juger ;o) Jeg har prøvd mange ganger men blir skikkelig dårlig med abstinenser og jeg orker ikke å plage meg sjøl mer. Det finnes unnskyldninger for alt. 0 Siter
Dorthe Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Prøvd zyban? Koster ikke det en formue? Og så er det ikke hyggelig engang ;o) 0 Siter
Dorthe Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Det finnes unnskyldninger for alt. Ja, til og med for de som spiser mye sjokolade eller drikker rødvin hver dag 0 Siter
Anonym 82 Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Jeg har aldri røkt, og er sikker på at jeg ALDRI hadde klart å slutte hvis jeg først hadde begynt. Det er bare å se på hvor svak jeg er for sjokolade.... Dersom jeg hadde begynt med noe som i tillegg til å være godt også hadde vært avgengighetsskapende, hadde jeg ikke hatt sjans! Så jeg priser meg lykkelig over at jeg aldri har begynt, og bøyer meg i støvet for dere som har klart/kommer til å klare å slutte! Jeg røyket i 7 år, og sluttet for litt over 4 år siden. Stumpet den ved et innfall, og tente den aldri igjen! Men her og nå sitter jeg og rister av julesjokoladeabstinenser! Sjokolade kan ikke sammenlignes med noe;-) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Jeg røyker ikke. Har aldri prøvd heller. 0 Siter
Anonym 82 Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Sluttet for litt over 4 år siden, og det er såååååå deilig:-) Men røyketrollet bor rett under huden min, og gir meg frysninger innimellom når jeg går gjennom en røyksky på gaten... Farlig farlig! 0 Siter
Gjest qigong Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Koster ikke det en formue? Og så er det ikke hyggelig engang ;o) Betalte ca 1400 kr for endel år siden for en 6-ukers kur. Hvor mange pakker tobakk/sigaretter får du for dette? Finnes mange unnskyldninger ja :-) 0 Siter
Gjest qigong Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Koster ikke det en formue? Og så er det ikke hyggelig engang ;o) Betalte ca 1400 kr for endel år siden for en 6-ukers kur. Hvor mange pakker tobakk/sigaretter får du for dette? Finnes mange unnskyldninger ja :-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Betalte ca 1400 kr for endel år siden for en 6-ukers kur. Hvor mange pakker tobakk/sigaretter får du for dette? Finnes mange unnskyldninger ja :-) Ca tre kartonger og det er hyggelig å ta seg en røyk. En pille er ikke hyggelig. Helt ærlig, jeg tror jeg skal holde meg unna Zyban, jeg har dårlig erfaring med antidepressiva fra før. Men jeg lurer på om jeg skal snuse litt mer og røyke litt mindre 0 Siter
Gjest qigong Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Ca tre kartonger og det er hyggelig å ta seg en røyk. En pille er ikke hyggelig. Helt ærlig, jeg tror jeg skal holde meg unna Zyban, jeg har dårlig erfaring med antidepressiva fra før. Men jeg lurer på om jeg skal snuse litt mer og røyke litt mindre Enig i at røyk er koselig, sukk, kunne tenke meg en, men kan ikke. Aldri mere en eneste røyk på meg :-(. Er lungesyk, fikk lett kols før jeg sluttet. Var da bare litt over 30 år , grøss, ikke for å skremme, men... Ligger vel kanskje litt genetisk og dette. 0 Siter
Shova Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Enig i at røyk er koselig, sukk, kunne tenke meg en, men kan ikke. Aldri mere en eneste røyk på meg :-(. Er lungesyk, fikk lett kols før jeg sluttet. Var da bare litt over 30 år , grøss, ikke for å skremme, men... Ligger vel kanskje litt genetisk og dette. Du er i din fulle rett til å skremme oss idioter som enda røyker! Jeg klarer bare ikke å slutte! 0 Siter
Lillemus Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Jeg er røykfri og det er jeg stolt av. ) Har aldri prøvd heller, ble jo indoktrinert med anti-røykepropaganda alt på barneskolen i form av filmer og sånt på skolen så det var i grunnen ingen grunn til å prøve å røyke engang. 0 Siter
Dorthe Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Enig i at røyk er koselig, sukk, kunne tenke meg en, men kan ikke. Aldri mere en eneste røyk på meg :-(. Er lungesyk, fikk lett kols før jeg sluttet. Var da bare litt over 30 år , grøss, ikke for å skremme, men... Ligger vel kanskje litt genetisk og dette. Jeg hadde sluttet hvis jeg fikk kols. Faren min døde av sølvstøv på lungene, tanta mi av astbestiose og nå har fetteren min lungekreft. Jeg tester meg hvert år da og har god lungekapasitet og ikke røykhoste så foreløpig har det gått bra. Men jeg er klar over farene, men er ikke så innmari redd for å dø heller. 0 Siter
Gjest qigong Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Du er i din fulle rett til å skremme oss idioter som enda røyker! Jeg klarer bare ikke å slutte! Jeg var igjennom mange "prosesser" før jeg greide det. Sluttet minst 10 ganger før jeg fikk zyban. Eneste som virket på meg! 0 Siter
Lillemus Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Jeg hadde sluttet hvis jeg fikk kols. Faren min døde av sølvstøv på lungene, tanta mi av astbestiose og nå har fetteren min lungekreft. Jeg tester meg hvert år da og har god lungekapasitet og ikke røykhoste så foreløpig har det gått bra. Men jeg er klar over farene, men er ikke så innmari redd for å dø heller. ''Jeg hadde sluttet hvis jeg fikk kols.'' Da er det jo i seneste laget da... Og jeg tror ikke man klarer å slutte da heller om man ikke klarer det når man er frisk. Vet av de som hardnakket påsto at de skulle slutte på dagen når de ble gravide, men så enkelt var det ikke gitt... 0 Siter
Shova Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Jeg var igjennom mange "prosesser" før jeg greide det. Sluttet minst 10 ganger før jeg fikk zyban. Eneste som virket på meg! Aner ikke hva som kan virke på meg? Jeg ønsker heller ikke å leve til jeg er 80, men 60-70 hadde vært greit:) Skjønner ikke hvorfor det er slik en besettelse å bli så gammel som mulig? Hva er poenget? Man sitter uansett på et eldrehjem/sykehjem med besøk av slektninger et par ganger i året... Jeg vil gjerne dø før den tid! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.