Gjest qigong Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Aner ikke hva som kan virke på meg? Jeg ønsker heller ikke å leve til jeg er 80, men 60-70 hadde vært greit:) Skjønner ikke hvorfor det er slik en besettelse å bli så gammel som mulig? Hva er poenget? Man sitter uansett på et eldrehjem/sykehjem med besøk av slektninger et par ganger i året... Jeg vil gjerne dø før den tid! Ja, jeg også kunne gjerne vært død. Men det er ikke dette det gjelder. Har sett mennesker med kols. Det er en saaakte, pinefull død. En venninne av meg på 40 år har kols og må ha nye lunger. Dette vil ikke jeg hvis jeg skal leve. Skal jeg leve vil jeg ha en sånn livskvalitet at jeg synes det er ok. Jeg vil ikke pines, hverken fysisk eller psykisk. Amen :-) 0 Siter
Shova Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Ja, jeg også kunne gjerne vært død. Men det er ikke dette det gjelder. Har sett mennesker med kols. Det er en saaakte, pinefull død. En venninne av meg på 40 år har kols og må ha nye lunger. Dette vil ikke jeg hvis jeg skal leve. Skal jeg leve vil jeg ha en sånn livskvalitet at jeg synes det er ok. Jeg vil ikke pines, hverken fysisk eller psykisk. Amen :-) Helt enig. Jeg er livredd en pinefull død, men klarer fremdeles ikke å slutte med røyken... Får håpe på et saftig hjerteatakk, når den tid kommer. Jeg er 40 og har røykhoste. 0 Siter
Gjest qigong Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Helt enig. Jeg er livredd en pinefull død, men klarer fremdeles ikke å slutte med røyken... Får håpe på et saftig hjerteatakk, når den tid kommer. Jeg er 40 og har røykhoste. Når du har hostet nok og lenge kommer du nok til å slutte, tenker jeg. Gjerne en sånn "grunn" som må til. Drikker kaffe jeg, DET er godt det -) 0 Siter
Shova Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Når du har hostet nok og lenge kommer du nok til å slutte, tenker jeg. Gjerne en sånn "grunn" som må til. Drikker kaffe jeg, DET er godt det -) Har hostet vel og lenge, dessverre;( Til jeg spyr. Vet jeg kommer til å dø av lungesykdom, bare ikke så smertefullt tenker jeg, men har ingen problemer med tanken på å dø... 0 Siter
Gjest holdt opp noen uker nå Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Du er i din fulle rett til å skremme oss idioter som enda røyker! Jeg klarer bare ikke å slutte! har du prøvd å slutte ? kongen sa, "det var skuffende lett å slutte å røyke" bestemte meg i sommer, var på fest, stod ute å røyka, da en kompis, tidligere røyker, måtte ut i bilen til surstoff aparatet sitt ..... de brant stearinlys inne, det var nok til at lungene hans fikk problemer ...... 0 Siter
Dorthe Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 ''Jeg hadde sluttet hvis jeg fikk kols.'' Da er det jo i seneste laget da... Og jeg tror ikke man klarer å slutte da heller om man ikke klarer det når man er frisk. Vet av de som hardnakket påsto at de skulle slutte på dagen når de ble gravide, men så enkelt var det ikke gitt... Jeg måler lungekapasitet hvert år og jeg har fremdeles 110% av normalt så jeg vil nok høre det når jeg kommer under normalen. Dessuten tror jeg det er større fare for at jeg dør av noe annet enn KOLS. 0 Siter
Gjest qigong Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Har hostet vel og lenge, dessverre;( Til jeg spyr. Vet jeg kommer til å dø av lungesykdom, bare ikke så smertefullt tenker jeg, men har ingen problemer med tanken på å dø... Dør du av lungesykdom dør du saakte. Uff, nå skal jeg slutte med slike dystre spådommer. Røyk så mye og ofte du vil. Alle bestemmer over sine liv. Det er vel det beste argumentet for å fortsette og røyke? 0 Siter
Gjest qigong Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Jeg måler lungekapasitet hvert år og jeg har fremdeles 110% av normalt så jeg vil nok høre det når jeg kommer under normalen. Dessuten tror jeg det er større fare for at jeg dør av noe annet enn KOLS. Jeg har nesten normal lungekapasitet, men har like forb. lungeproblemer. Det kom fort da det først kom, utviklet seg på ett år. 0 Siter
Dorthe Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Jeg har nesten normal lungekapasitet, men har like forb. lungeproblemer. Det kom fort da det først kom, utviklet seg på ett år. Jeg er klar over det, jeg så både faren min og tanta mi. Men noe gærnt må jo jeg gjøre også ) 0 Siter
Shova Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 har du prøvd å slutte ? kongen sa, "det var skuffende lett å slutte å røyke" bestemte meg i sommer, var på fest, stod ute å røyka, da en kompis, tidligere røyker, måtte ut i bilen til surstoff aparatet sitt ..... de brant stearinlys inne, det var nok til at lungene hans fikk problemer ...... Jeg vet, jeg vet, men klarer det ikke likevel;( 0 Siter
Shova Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Dør du av lungesykdom dør du saakte. Uff, nå skal jeg slutte med slike dystre spådommer. Røyk så mye og ofte du vil. Alle bestemmer over sine liv. Det er vel det beste argumentet for å fortsette og røyke? Jeg tror at samtlige røykere har dårlig samvittighet! Ingenting jeg drømmer mer om, enn å bli røykfri;) 0 Siter
Gjest holdt opp noen uker nå Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Jeg vet, jeg vet, men klarer det ikke likevel;( Da heter det, JEG VIL IKKE SLUTTE Å RØYKE, vil du så klarer du veit du. 0 Siter
Faure Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Begynte da jeg var 16 og holdt på i mange år, men har vært røykfri i ennå flere år nå. 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 31. desember 2008 Skrevet 31. desember 2008 ''Kan forresten ikke skjønne at folk i dag- i et samfunn for skadevirkningene er så velkjente- likevel _velger_ å begynne å røyke'' Har jeg også tenkt på. Men tror de fleste lurer seg selv og sier veldig lenge at de har full kontroll og ikke egentlig er røykere, selv om de røyker hver dag. At de snart og når som helst skal slutte. Slik var det i hvertfall i sin tid med meg. Veldig lenge siden nå, heldigvis :-) Tror du har rett.:-) Fort gjort å lure seg selv. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 31. desember 2008 Skrevet 31. desember 2008 Har faktisk aldri prøvd å røyke :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.