Gjest Sparemodus Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Vi er samboere og har tenkt å opprette en felles konto uten om våre egne, der vi skal spare til ferier, eventuelt noe vi skal ha. Vi setter av ett beløp fra hver pr mnd. Hvordan ordner vi det best praktisk for oss begge? kan vi begge eie en konto og har tilgang til denne eller? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Min mann og jeg har felles konto til det meste av faste og løpende utgifter. Det meste av utbetalt lønn settes over her - resten bevares på egen konto til personlig forbruk eller evt. sparing. Vår felles konto står i ett navn, og vi har hvert vårt kort til kontoen og begge disponerer den fullt ut. Tror ikke du får tak i konto og/eller kort som står i begges navn, det fantes i hvertfall ikke da vi begynte med felles konto. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Vi hadde felles konto, og det synes jeg var en fin løsning. På den måten hadde vi bedre kontroll. Da hadde vi forøvrig hvert vårt kort, og med hver vår pinkode. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Vi har en konto som begge har tilgang til, men den står i mitt navn. Vi setteer inn et fast beløp her hver måned, og alle renginger betales herfra. Vi er gift nå, men var samboere da kontoen ble opprettet. 0 Siter
Platina Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Som flere her sier må kontoen opprettes på den ene av dere som så må gi fullmakt til den andre. Fullmakt på konto kan man gi til ektefelle, samboer, svigermor eller naboen for den saks skyld. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 31. desember 2008 Skrevet 31. desember 2008 Vi kan disponere hverandres kontoer uten problem. :0) Så en felles burde gå fint. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.