Gå til innhold

Stroppe henne fast?

Anonym 82

Anbefalte innlegg

Under bunnen? Ok... Ja jeg tror ikke dette har mest med smokken å gjøre, og ikke oppmerksomhet fra oss heller. Mer at hun prøver å holde seg våken. Så hun ville nok størje uansett smokk eller ei!

Smokkeslutt er vi forresten ikke klare for enda, vi er midt i nattpuppavvenning, og jeg vil ikke ta begge deler på en gang, selv om det sikkert kunne vært like greit. Saken er at hun er så innmari flink og avvenner seg selv, så jeg vil rett og slett ikke forstyrre den prosessen på noe vis:-)

Under bunnen ja. Det finnes eksempler på unger som har kommet inn på stua med madrassen på ryggen... Det høres komisk ut, men kan være farlig om barnet setter seg fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Anonym 82

16

• Lillemus

4

• Shova

3

• Onsdag1365380628

2

Mest aktive i denne tråden

Under bunnen ja. Det finnes eksempler på unger som har kommet inn på stua med madrassen på ryggen... Det høres komisk ut, men kan være farlig om barnet setter seg fast.

I gamle dager gjorde faktisk barn det, spesielt med reisesenger;)

Foreldre i dag har en tendens til å tro at babyer og barn ikke tåler noenting, men de tålte faktisk å bli født!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-D Holder på å dø av latter ved å se for meg ungen med madrass på ryggen, men uff jeg kunne aldri bundet fast gutten min i senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stroppet fast jentungen fra hun var så stor at hun begynte å reise seg i halvørska og ikke fikk lagt seg ned igjen. Eneste måten hun klarte å roe seg ned på så hun sovna. Satt jeg der inne og holdt i henne sovnet hun ikke fordi jeg var der, og var hun "løs" reiste hun seg nermest i refleks hele tiden.

Vi løsnet henne etter at hun hadde sovnet da. (og bandt henne fast igjen hvis hun våknet på natta)

Holdt på sånn i ca 6 mndr før hun klarte å roe seg uten å bindes fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gamle dager gjorde faktisk barn det, spesielt med reisesenger;)

Foreldre i dag har en tendens til å tro at babyer og barn ikke tåler noenting, men de tålte faktisk å bli født!

Da mini var mindre og lå mellom oss i senga så var jeg redd mannen min skulle rulle over han. At jeg ikke tenkte på å stroppe han fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg grøsser bare du nevner disse stroppene. Hvorfor ikke la ungen roe seg i senga selv?

La henne rote rundt så mye hun orker, godt råd med flere smokker i senga siden dere ikke vil slutte.

La ungen få tid til å like senga si, føle trygghet der. Så skal du se at søvnen kommer etterhvert. Ikke stress med at "nå må du sove."

Jeg har klaustrofobi og kunne aldri spent fast ungene mine på denne måten :-). Men det er nå meg da.

Hun er veldig glad i senga si, og liker godt å sove. Når vi kommer inn på soverommet og hun får se senga, begynner hun å gni seg i øynene og kose:-) Men noen ganger stresser hun seg altså så veldig opp idèt hun skal til å sovne, og da sliter hun med å finne roen igjen. Litt som en overtrøtt unge...

Hvis vi prøver stroppene, så lar jeg henne ikke ligge og skrike lenge hvis hun virker redd! Jeg kan ha antydning til klaus selv, og skal absolutt ikke skremme henne! Men jeg tror ikke hun ville reagere sånn faktisk...

Men vi får nå se. Inntil videre legger vi henne ned og flytter henne rundt i senga hele natten:-) Hun havner nemlig ofte oppover sprinklene og i stillinger som ikke er gode, og blir liggende og smågråte for det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Onsdag1365380628

:-D Holder på å dø av latter ved å se for meg ungen med madrass på ryggen, men uff jeg kunne aldri bundet fast gutten min i senga.

Jeg har også hørt historier om unger som kom i stua med madrass på ryggen. Og jeg ler også av det da, litt komisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-) Ok, da blir det under bunnen! Ikke at hun kommer seg ut av senga enda forhåpentligvis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da mini var mindre og lå mellom oss i senga så var jeg redd mannen min skulle rulle over han. At jeg ikke tenkte på å stroppe han fast!

Mannen da;)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stormfully

Hun er veldig glad i senga si, og liker godt å sove. Når vi kommer inn på soverommet og hun får se senga, begynner hun å gni seg i øynene og kose:-) Men noen ganger stresser hun seg altså så veldig opp idèt hun skal til å sovne, og da sliter hun med å finne roen igjen. Litt som en overtrøtt unge...

Hvis vi prøver stroppene, så lar jeg henne ikke ligge og skrike lenge hvis hun virker redd! Jeg kan ha antydning til klaus selv, og skal absolutt ikke skremme henne! Men jeg tror ikke hun ville reagere sånn faktisk...

Men vi får nå se. Inntil videre legger vi henne ned og flytter henne rundt i senga hele natten:-) Hun havner nemlig ofte oppover sprinklene og i stillinger som ikke er gode, og blir liggende og smågråte for det også.

Ok :-). Det er jo du som kjenner ungen din best og vet best :). Jeg har 4 og ingen like. En sov fra første stund, den andre som jeg beskrev og den tredje meget snill :-). Den fjerde vel..

Ønsker deg lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :-). Det er jo du som kjenner ungen din best og vet best :). Jeg har 4 og ingen like. En sov fra første stund, den andre som jeg beskrev og den tredje meget snill :-). Den fjerde vel..

Ønsker deg lykke til!!

He he:-) Takk! Mi er forresten veldig snill og enkel, vi har hatt flaks der - førstegangsforeldre og alt! Og dette er heller ikke noe stort problem, bare noe jeg har lyst til å hjelpe henne med:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stroppet fast jentungen fra hun var så stor at hun begynte å reise seg i halvørska og ikke fikk lagt seg ned igjen. Eneste måten hun klarte å roe seg ned på så hun sovna. Satt jeg der inne og holdt i henne sovnet hun ikke fordi jeg var der, og var hun "løs" reiste hun seg nermest i refleks hele tiden.

Vi løsnet henne etter at hun hadde sovnet da. (og bandt henne fast igjen hvis hun våknet på natta)

Holdt på sånn i ca 6 mndr før hun klarte å roe seg uten å bindes fast.

Så det er flere som har hatt det sånn ja! Det er slik det virker her også, som om hun halvt i ørska gjør det hun kan for å holde seg våken. Merkelig, for hun er jo så glad i senga si, og i å sove:-)

Så jenta opplevde det som beroligende - ikke skummelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begge mine jenter har holdt på på samme måte og jeg hadde også sånn pose til de og jeg knøt fast stroppene på den ene siden i sprinklene på siden og da lå de fint og sovnet, når de var sovnet knøt jeg opp igjen.. Det virket nesten som om de reiste seg av refleks så for oss var det veldig greit å binde fast på den ene siden.. de roet seg m engang de merket de ikke kunne reise seg og sovnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stormfully

Jeg forstår hva du mener, og er overbevist om at det er sant! Det er klart hun ikke "trenger" smokken, og helt sikkert hadde hatt roligere netter uten! Og det er klart hun i underbevisstheten veit at mamma kommer og hjelper henne hvis hun bare klynker litt;-) Men for størjinga sin del tror jeg smokken har lite å si...

Hvis det er pupp hun vil ha kan du gi henne kaldt-vann på ei tåteflaske, mens hun ligger i senga :-). Det rådet fikk jeg. Skulle sett maska på ungen he-he!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smokkelenke i senga!? *Grøss* Joda, jeg vet de skal være så korte at det ikke skal være noen kvelningsfare med dem, men aldri i livet om jeg hadde tatt sjansen på det!

Hvordan i all verden skal de kunne komme seg rundt halsen på en unge? De er da vitterlig ikke mer en 5-6 cm lange?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er pupp hun vil ha kan du gi henne kaldt-vann på ei tåteflaske, mens hun ligger i senga :-). Det rådet fikk jeg. Skulle sett maska på ungen he-he!

Har prøvd;-) Den gikk IKKE hjem nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha kutta ut både smokken og nattposen. Mine har hatt en Avent drikkekopp med vann oppi sprinkelsenga som selvbetjening, og sovet i ullbody + ullongs på de kaldeste nettene. Og dyne, seff ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine jenter har holdt på på samme måte og jeg hadde også sånn pose til de og jeg knøt fast stroppene på den ene siden i sprinklene på siden og da lå de fint og sovnet, når de var sovnet knøt jeg opp igjen.. Det virket nesten som om de reiste seg av refleks så for oss var det veldig greit å binde fast på den ene siden.. de roet seg m engang de merket de ikke kunne reise seg og sovnet!

Så du har bare knytt dem fast på den ene siden? Og da vandret de ikke rundt i senga heller?

Vurderer virkelig å prøve altså, for hun styrer så innmari, og sliter seg helt ut - til hun blir overtrøtt og enda mer styren:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1230585916' post='4051262]

Jeg ville ha kutta ut både smokken og nattposen. Mine har hatt en Avent drikkekopp med vann oppi sprinkelsenga som selvbetjening, og sovet i ullbody + ullongs på de kaldeste nettene. Og dyne, seff ;-)

Ull tåler hun ikke. Men nå har vi satt på varme på soverommet, så det er egentlig ingen krise for den sakens skyld... Men posen er ikke tykk, og hun koser seg med den. For henne er den tegnet på at nå er det natta. Den er jo ikke i veien for noe, så jeg ser ikke poenget i å slutte...

Smokken derimot kan jeg se poenget i å slutte med, men det har jeg ikke tenkt til å gjøre nå midt oppi nattpuppavvenningen. Dessuten har den ingenting med det at hun styrer sånn å gjøre. Hun gjør det like gjerne med smokken i hånda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...