Gå til innhold

Stroppe henne fast?

Anonym 82

Anbefalte innlegg

Så du har bare knytt dem fast på den ene siden? Og da vandret de ikke rundt i senga heller?

Vurderer virkelig å prøve altså, for hun styrer så innmari, og sliter seg helt ut - til hun blir overtrøtt og enda mer styren:-(

Jeg har bare knytt fast på ene siden ja, er hun veldig urolig må du kanskje knyte fast på begge sider, men ikke knyt så stramp sånn at hun ikke føler seg helt fast liksom.. jeg hadde prøvd, du merker jo fort om hun virker skremt ( noe ingen av mine har vært ) og da knyter du jo selvsagt opp igjen.. dette var redningen for oss i noen måneder ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Anonym 82

16

• Lillemus

4

• Shova

3

• Onsdag1365380628

2

Mest aktive i denne tråden

Vi har "alltid" brukt nattpose til jenta vår, hvertfall fra hun var ca 6 mndr tror jeg og nå blir hun straks to..... Hekter henne fast ved leggetid, og løsner henne når vi går og legger oss og det har fungert veldig fint. Hun er sånn som reiser seg opp på refleks tror jeg, når hun blir lagt ned så bare spretter hun opp igjen uten at hun egentlig helt vet hvorfor, hvertfall virker det nesten sånn. Hun er faktisk veldig glad i "nattkjolen" sin som vi kaller det da, og innimellom hvis vi ikke har rukket å få den tørr før leggetid når den er vasket så bretter hun bare dyna konsekvent til side og gir oss beskjed om at her er det noe som mangler:-) Regner med at vi slutter med posen når hun skal bytte seng, det er nok enda noen mndr til.

Hvis jenta di liker posen ser jeg ingen grunn til å slutte med den. De har jo forskjellige "faser" med uro og merkelige nykker de får for seg, håper hun roer seg og at dere alle får god nattesøvn og holder seg gode og varme natten i gjennom.

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thuva1365380402

Til eldstemann brukte jeg posen fastspent rundt madrassen noen mnd. Men sluttet med det. De første 1,5 årene vi hadde barna, så brukte jeg ikke dyne i det hele tatt i senga. Jeg brukte i stedet helseteppe i senga. Men vi passet på å ha det varmt på rommet, så de frøys ikke. Nå er minstemann 2 år og 3 mnd, og jeg begynte med dyne i sommer. Det er ikke alltid han ligger unna dyna, stort sett oppå. Og han går ut og inn av senga si. Slutta med sprinkelseng i sommer da han klatret ut av den. Han ble 2 år i slutten av september. I somme klatret han også ut av reiseseng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-D Holder på å dø av latter ved å se for meg ungen med madrass på ryggen, men uff jeg kunne aldri bundet fast gutten min i senga.

Aldri si aldri.... Snart er det nok jeg som må ty til stropper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i all verden skal de kunne komme seg rundt halsen på en unge? De er da vitterlig ikke mer en 5-6 cm lange?

Jo, de er lengre enn 5-6 cm, det skal som sagt ikke være noen kvelningsfare ved dem, men jeg hadde ikke latt ungen ha den i sengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte nattpose med stropp under sengebunnen på min eldste. Da hun lærte å reise seg var det fysisk umulig for henne å LIGGE uten å bli holdt fast på et eller annet vis. Før vi tok i bruk posen tok det nesten timesvis før hun sovnet på kvelden, og hun holdt seg våken kjempelenge flere ganger på natta. Med minsta har det vært helt unødvendig, hun legger seg til rette og koser med dyna så fort jeg legger henne i senga.

Så kjør på, sier nå jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker våre styrte slik en stund, men det varte ikke veldig lenge. Vi gikk bare inn og la h*n ned og sa at det var tid for å sove. Det måtte selvfølgelig en del ganger til, men etterhvert forstod h*n at h*n ikke oppnådde noe særlig ved å reise seg i sengen. Smukk har de aldri brukt.

Ville heller utstyrt barnet med ullpysj, så er det ikke så farlig med dynen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker våre styrte slik en stund, men det varte ikke veldig lenge. Vi gikk bare inn og la h*n ned og sa at det var tid for å sove. Det måtte selvfølgelig en del ganger til, men etterhvert forstod h*n at h*n ikke oppnådde noe særlig ved å reise seg i sengen. Smukk har de aldri brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ups, innlegget la seg visst dobbelt - ny maskin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sydde fast dyner på sprinkelsenga sånn at barnet ikke kunne slå seg på noe. Deretter turnet hun rundt til hun sovnet og deretter la jeg henne skikkelig.

Det var varmt og godt i rommet, så hun trengte ikke dyne. Våknet hun i løpet av natten var det bare å turne rundt i sengen til hun sovnet igjen, og jeg stod opp å la henne ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest tråden, men et tips jeg fikk til eldste vår var å feste smokkene i senga. Brukte et drøyt 10 cm langt sløyfebånd (så kort at hun ikke kunne få det om halsen) og festet en smokk på hver side (i en sprinkel) ca der hun lå med hodet. Da kunne hun ikke kaste dem noen veier, og måtte ligge for å sutte :o) I tillegg var det lett for henne selv å finne dem igjen om natten når hun hadde mistet dem, hun lærte seg fort hvor de var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er flere som har hatt det sånn ja! Det er slik det virker her også, som om hun halvt i ørska gjør det hun kan for å holde seg våken. Merkelig, for hun er jo så glad i senga si, og i å sove:-)

Så jenta opplevde det som beroligende - ikke skummelt?

Hun syntes ikke det var skummelt, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest alle svarene, så det er mulig noen andre har svart som meg. :-)

Men jeg ville uansett ikke stroppet henne fast, for tenk om det bryter ut brann! Stroppene er jo relativt lett å åpne, men i hui og hast og panikk - ja, jeg vet sannelig ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...