Gå til innhold

Årskavalkade på Doktor Online

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aha, det har jeg jo fått med meg, men trodde det var i fjor jeg:-)

På tampen av året i forfjor, ja :) Men øvinga på å høre har jeg jo bedrevet hele året ifjor - og jeg jobber fortsatt med saken ;-)

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

12

• AneM1365380603

7

• Lotte :o)

4

• pekkaline

3

Skrevet

På tampen av året i forfjor, ja :) Men øvinga på å høre har jeg jo bedrevet hele året ifjor - og jeg jobber fortsatt med saken ;-)

Ja, jeg husker det nå. Lykke til med høringa fremover;-)

Hvordan føles det nå da?

Skrevet

Jeg har nok gått glipp av veldig mange innlegg og har ikke festet meg ved noe spesielt. Men må stadig smile av den spesielle sjargongen som har utviklet seg her når det gjelder matoppskrifter. For da heter det ikke legger eller setter eller tilsetter.

Folk HIVER oppi og SLENGER formen i ovnen. Går det virkelig så hardt for seg når dolerne lager mat, eller er det bare for å få fram at alt skjer i full fart?

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har nok gått glipp av veldig mange innlegg og har ikke festet meg ved noe spesielt. Men må stadig smile av den spesielle sjargongen som har utviklet seg her når det gjelder matoppskrifter. For da heter det ikke legger eller setter eller tilsetter.

Folk HIVER oppi og SLENGER formen i ovnen. Går det virkelig så hardt for seg når dolerne lager mat, eller er det bare for å få fram at alt skjer i full fart?

Hehe, du sier noe :)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Får ut frustrasjonen på den måten vet du, så slipper jeg og klage på Samliv ;o)

Skrevet

*he he* eller kanskje for å få fram at dette er noe de behersker så godt at de ikke trenger å tenke seg om, men bare hiver det nonchalant oppi gryta mens de tar en liten sup rødvin? ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

*he he* eller kanskje for å få fram at dette er noe de behersker så godt at de ikke trenger å tenke seg om, men bare hiver det nonchalant oppi gryta mens de tar en liten sup rødvin? ;-)

''men bare hiver det nonchalant oppi gryta mens de tar en liten sup rødvin? ;-)''

Just slik jeg lager mat ;)

Skrevet

Hehe, det har ikke jeg fått med meg, fordi jeg enkelt og greit ikke leser så mange av matoppskriftene. Tror det meste går hardt for seg i mange dolske hjem, men selvsagt ikke hos meg :-)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1230894539' post='4053423]

Får ut frustrasjonen på den måten vet du, så slipper jeg og klage på Samliv ;o)

Det mest imponerende er når du hiver et egg oppi. Hadde det enda vært hardkokt, kunne jeg forstått det, men å hive et rått egg oppi en bolle er presisjonskunst av ypperste klasse.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Det mest imponerende er når du hiver et egg oppi. Hadde det enda vært hardkokt, kunne jeg forstått det, men å hive et rått egg oppi en bolle er presisjonskunst av ypperste klasse.

Må ha noe jeg kan imponere med jeg også ;o)

Gjest Elextra
Skrevet

Ikke mye rødvinssuping mens jeg "hiver" ingrediensene oppi brødbakemaskina før jeg går og legger meg...;-)

;)

Skrevet

;)

Jeg bakte forresten brød på skikkelig vis før i tida, for jeg er vokst opp med at ingenting er så bra som hjemmebakt og skikkelig grovt brød:-) Men husbonden er vant med kjøpebrød, og han syntes at mine brød ble for kompakte!! :-( Men slikt ER jo veldig grovt brød, da... *hrmf*

Og etter at han fikk junior "med på laget", blir det ikke til at jeg gidder å bake brød mer. Brødbakemaskina er jeg ikke så veldig fornøyd med, da den ikke gir særlig godt resultat på brød som inneholder over ca 35-40% sammalt korn. Så den brukes bare i "nødstilfelle" når vi om kvelden oppdager at vi har tomt for brød til frokost & matpakke neste morgen....;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg bakte forresten brød på skikkelig vis før i tida, for jeg er vokst opp med at ingenting er så bra som hjemmebakt og skikkelig grovt brød:-) Men husbonden er vant med kjøpebrød, og han syntes at mine brød ble for kompakte!! :-( Men slikt ER jo veldig grovt brød, da... *hrmf*

Og etter at han fikk junior "med på laget", blir det ikke til at jeg gidder å bake brød mer. Brødbakemaskina er jeg ikke så veldig fornøyd med, da den ikke gir særlig godt resultat på brød som inneholder over ca 35-40% sammalt korn. Så den brukes bare i "nødstilfelle" når vi om kvelden oppdager at vi har tomt for brød til frokost & matpakke neste morgen....;-)

Hjembakt brød kan være kjempegodt av og til, men er også enig med din mann i at det kan bli for kompakt. Jeg vokste opp med min mors hjemmebakte brød, og husker jeg jublet når vi en sjelden gang hadde kjøpekneipp! :P

Kan nesten ikke huske sist jeg selv bakte brød, maken til utakknemlig oppgave.

Skrevet

Hjembakt brød kan være kjempegodt av og til, men er også enig med din mann i at det kan bli for kompakt. Jeg vokste opp med min mors hjemmebakte brød, og husker jeg jublet når vi en sjelden gang hadde kjøpekneipp! :P

'' husker jeg jublet når vi en sjelden gang hadde kjøpekneipp! :P''

*he he* Jeg kan også huske at kneipp hadde en mye større stjerne hos meg da jeg var barn:-)

Husbonden er forresten dødskjip når det gjelder innkjøp av brød, for han kjøper _fortsatt_ kneipp!! Han er egentlig ikke noen brødfantast - vil helst ha müsli og slikt, og jeg prøver gang på gang å innprente i ham hva som er "godt brød", uten at det er med synderlig hell...;-)

''Kan nesten ikke huske sist jeg selv bakte brød, maken til utakknemlig oppgave.''

Underskriver på denne:-)

Gjest ViViola
Skrevet

Damer, dere må komme til meg og smake _mitt_ hjemmebakte grovbrød. Det er overhode _ikke_ kompakt, det er faktisk ganske lyst selv om det er mye grovt i det.

Så - det er ingen utakknemlig oppgave å bake brød her i huset, nei! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...