Gå til innhold

NHD - Psykiske plager/kirurgi

Anbefalte innlegg

sportyjente 26

Hei !

Er litt engstelig for tiden, går å venter på operasjon i hofteregionen. (snapping hip). Sliter veldig med angst og depresjon...grur meg veldig til narkose og det som kommer etterpå! Er i grunnen redd for sykdommer og tenker meg redd for den minste ting....Det eg synst er verst er det med dagkirurgi og bli sendt heim same dag - så er eg redd for å få angst før narkosen....ortopeden vet ingenting om mine psykiske plager. Han spurte om eg var frisk og rask, og eg svarte JA....Burde eg ha sagt i frå om mine plager? Ser veldig svart på de som skal komme! Veit du kor lenge ein slik operasjon varer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321133-nhd-psykiske-plagerkirurgi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde sterk angst for operasjoner, og spesielt narkose før. Men så måtte jeg ta noen visdommstenner med narkose. Og det jeg kan si er at når man får narkose intravenøst, så merker man ingenting. Man bare teller ned fra 10 også husker man ikke noe før man våkner. Jeg hadde tatt opp dette du er redd for med en lege, vær heller ikke redd for å vise at du er redd. Det hjelper å snakke om det, iallefall gjorde det det for meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...