Gå til innhold

Varmepumpa som gjør øynene tørre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det andre som har reagert på varmepumpe eller som sliter med tørre øyne generellt? Bruker dere linser eller briller?

Jeg bruker nesten bare briller nå...

Skrevet

Jeg har et vennepar som har varmepumpe, og jeg får problemer med tørre øyne når jeg er der. Jeg har linser. Men de har pumpen omtrent midt i stua, så det hadde kanskje vært annerledes dersom den sto litt lenger unna der vi sitter når vi er på besøk.

Skrevet

Ja, varmepumpen gjør inneluften tørrere. Jeg kjøper syntetisk tårevæske hos optikeren som jeg drypper i øynene et par ganger i løpet av kvelden når jeg bruker linser. Det hjelper.

Skrevet

Bruker briller, har hatt varmepumpe her hos kjæresten i over ett år og har aldri vært plaget med tørre øyne.

Skrevet

Har ikke merket noe til det nei. Det skal mye til før luftfuktigheten blir så lav. En luftfuktighet på 20-30% er optimalt. Det er ofte andre ting som gir irriterte øyne, som f.eks. støv.

Les mer her: http://www.inneklima.com/index.asp?context=&document=209

Grensen endres litt når man bruker linser, da blir øynene fortere tørre.

Gjest luft ofte
Skrevet

Har varmepumpe og linser og ingen problemer. Men vi har ofte dør eller vindu åpne i løpet av døgnet og døra til vaskerommet står på gløtt når vaskemaskinen går. Dermed er det høy luftfuktighet her hos oss.

Du burde kanskje slippe inn mer luft?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...