Shova Skrevet 30. desember 2008 Skrevet 30. desember 2008 http://agderposten.no/article/20081230/LOKAL8/938746402/1004/ABONNEMENT Går det virkelig an?????? 0 Siter
Faure Skrevet 30. desember 2008 Skrevet 30. desember 2008 ''Men det tar tid hvis vi skal slippe av passasjerer veldig mange steder, sier Martin Kjølner i Tønsberg Bussreiser.'' Han har forsåvidt et poeng, men som på bussen fra Oslo til Kristiansand hvor de har faste stoppesteder nedover, så burde det være mulig å stoppe i Arendal, Grimstad og Lillesand, så kan de ta seg videre med drosje om de ønsker. 0 Siter
Shova Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Skrevet 30. desember 2008 ''Men det tar tid hvis vi skal slippe av passasjerer veldig mange steder, sier Martin Kjølner i Tønsberg Bussreiser.'' Han har forsåvidt et poeng, men som på bussen fra Oslo til Kristiansand hvor de har faste stoppesteder nedover, så burde det være mulig å stoppe i Arendal, Grimstad og Lillesand, så kan de ta seg videre med drosje om de ønsker. Det virker dirkete håpløst, men jeg fikk meg en god latter også da;)) 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 30. desember 2008 Skrevet 30. desember 2008 *hehehe* Er det mulig å være så idiotisk i oppførselen som denne bussjåføren? Hvis bussen er å betrake som et fly, uten stoppmuligheter grunnet manglende flyplass, vil jeg gjerne også se bussjåførens sertifikater for å kjøre fly. Alt er like logisk i forrige setning... 0 Siter
Shova Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Skrevet 30. desember 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1230635462' post='4051578] *hehehe* Er det mulig å være så idiotisk i oppførselen som denne bussjåføren? Hvis bussen er å betrake som et fly, uten stoppmuligheter grunnet manglende flyplass, vil jeg gjerne også se bussjåførens sertifikater for å kjøre fly. Alt er like logisk i forrige setning... Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort..? Ihvertfall trodd at buss-sjåføren var stein hakkende gal! 0 Siter
Faure Skrevet 30. desember 2008 Skrevet 30. desember 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1230635462' post='4051578] *hehehe* Er det mulig å være så idiotisk i oppførselen som denne bussjåføren? Hvis bussen er å betrake som et fly, uten stoppmuligheter grunnet manglende flyplass, vil jeg gjerne også se bussjåførens sertifikater for å kjøre fly. Alt er like logisk i forrige setning... For å kjøre fly? Hehehe, han mente det nok ikke bokstavelig da. Hans instruks var å kjøre direkte mellom Sandefjord og Kristiansand. Det er alltid to sider av en sak. Kan godt være han fikk spørsmål om å stoppe på 20 forskjellige busstopp nedover. Det øker drivstofforbruket ganske kraftig, og om kontrakten ikke gir rom for en slik ekstrakostnad så kan man jo forstå. I så fall er det Widerøe sin feil, ikke bussjåføren. ''– Jeg forstår frustrasjonen. Men vi kan ikke gjøre noe annet enn å kjøre i henhold til kontrakten med Widerøe, og der står det at det skal være en ren transfer. Hvis vi får beskjed av Widerøe, kan vi stanse underveis. Noen ganger har vi gjort det. Men det tar tid hvis vi skal slippe av passasjerer veldig mange steder, sier Martin Kjølner i Tønsberg Bussreiser.'' 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 30. desember 2008 Skrevet 30. desember 2008 En bussjåfør en bussjåfør det er en mann med godt humør, og har har ikke godt humør da er han ingen bussjåfør....trallala osv. ....da er han en pilot! 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 30. desember 2008 Skrevet 30. desember 2008 Dette burde være en pinlig sak for Widerøe som står ansvarlig for bussen ... eh, flyet ... eh, flybussen? I tillegg er det sjåføren som sitter igjen med svarteper når sånne idiotiske regler skal følges. Man kan jo spørre seg hva som egentlig ville være det store problemet om bussen hadde stoppet 20 steder underveis? OK, det ville ta lengre tid, men det burde definitivt la seg gjøre å bruke hodet i en sak som dette. 0 Siter
Shova Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Skrevet 30. desember 2008 En bussjåfør en bussjåfør det er en mann med godt humør, og har har ikke godt humør da er han ingen bussjåfør....trallala osv. ....da er han en pilot! LOL;)) 0 Siter
Shova Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Skrevet 30. desember 2008 Dette burde være en pinlig sak for Widerøe som står ansvarlig for bussen ... eh, flyet ... eh, flybussen? I tillegg er det sjåføren som sitter igjen med svarteper når sånne idiotiske regler skal følges. Man kan jo spørre seg hva som egentlig ville være det store problemet om bussen hadde stoppet 20 steder underveis? OK, det ville ta lengre tid, men det burde definitivt la seg gjøre å bruke hodet i en sak som dette. Fikk meg en god latter ihvertfall. Tegningen er jo bare herlig;) 0 Siter
morsan Skrevet 30. desember 2008 Skrevet 30. desember 2008 Helt utrolig! Skjønner at de ikke kan stoppe på enhver melkerampe nedover, men man kunne da gjort noen stopp. Jeg har selv blitt skysset milevis med buss istedenfor fly, og da stoppet bussen flere steder langs hovedveien, men tok (selvsagt) ingen "avstikkere". 0 Siter
Shova Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Skrevet 30. desember 2008 Helt utrolig! Skjønner at de ikke kan stoppe på enhver melkerampe nedover, men man kunne da gjort noen stopp. Jeg har selv blitt skysset milevis med buss istedenfor fly, og da stoppet bussen flere steder langs hovedveien, men tok (selvsagt) ingen "avstikkere". Hadde en sjåfør sagt til meg at bussen er et fly, ville jeg trodd at mannen var livsfarlig rett og slett;) Kanskje ringt politiet... 0 Siter
morsan Skrevet 30. desember 2008 Skrevet 30. desember 2008 Hadde en sjåfør sagt til meg at bussen er et fly, ville jeg trodd at mannen var livsfarlig rett og slett;) Kanskje ringt politiet... ;-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. desember 2008 Skrevet 30. desember 2008 Jeg hadde definitivt trodd sjåføren var steikende gal og hadde seriøst vurdert å ringe etter noen i hvite frakker tror jeg,... 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 30. desember 2008 Skrevet 30. desember 2008 Jeg hadde definitivt trodd sjåføren var steikende gal og hadde seriøst vurdert å ringe etter noen i hvite frakker tror jeg,... hehe, godt sagt :-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 30. desember 2008 Skrevet 30. desember 2008 Å jada visst går det an. Vi har dem som er så pliktoppfyllende at de ikke våger å gjøre noe utenom planen selv om det er bedre enn planen. Flybuss, wow for en staus det må være å kjøre den hehe. Avtalen med flyselskapet er nøyt til å endres. I det minste må de få buss med toalett og gode seter i bussen. Jeg ser faktisk sjåførens side også jeg. Han har en jobb, den går på å frakte gjestene direkte til kr.sand og kjevik. Dersom EN person får et gode, hvorfor kan ikke de andre også da? Og da blir det sirkusvogn og ikke flybuss han kjører.Oooog turen tar opptil en-to timer ekstra. Alle eller ingen er nok mottoet hans/hennes 0 Siter
Gjest jeg synes det er riktig Skrevet 30. desember 2008 Skrevet 30. desember 2008 Synes det er helt riktig at bussen ikke stopper, jeg. Om en buss (som kjører for et fly) skal stoppe for alle passasjerer som vil av underveis vil det ta _utrolig_ mye lenger tid enn om det kan kjøre direkte. Iblant er togene stoppet på Østlandet, og det settes opp buss for tog. Ettersom bussen må kjøre rundt om den skal få med seg alle stasjonene toget skulle vært innom, så settes det opp flere busser. En buss som går korteste strekningen fra a til b og en buss som stopper på togstasjonene i mellom. Dette er jeg _veldig_ glad for når jeg skal fra a til b, og det er også helt nødvendig for å rekke transport videre. Folk som må ta buss i steden for fly må bruke uhorvelig mye lenger tid enn de egentlig skulle uansett. Det blir imidlertid ikke noe bedre om bussen også skal stoppe på alle holdeplasser underveis for folk som vil av. At en buss stopper tar mye lenger tid enn at den bare kjører. Jeg er glad reglene er slik de er. Jeg skjønner at det er kjedelig for familien som gjerne skulle gått av på veien, men tenk på alle de familiene som faktisk skal helt frem. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 30. desember 2008 Skrevet 30. desember 2008 Fikk meg en god latter ihvertfall. Tegningen er jo bare herlig;) Hehe, sant nok. 0 Siter
Shova Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Skrevet 30. desember 2008 Jeg hadde definitivt trodd sjåføren var steikende gal og hadde seriøst vurdert å ringe etter noen i hvite frakker tror jeg,... Kunne ikke vært mer enig;))) 0 Siter
Shova Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Skrevet 30. desember 2008 Synes det er helt riktig at bussen ikke stopper, jeg. Om en buss (som kjører for et fly) skal stoppe for alle passasjerer som vil av underveis vil det ta _utrolig_ mye lenger tid enn om det kan kjøre direkte. Iblant er togene stoppet på Østlandet, og det settes opp buss for tog. Ettersom bussen må kjøre rundt om den skal få med seg alle stasjonene toget skulle vært innom, så settes det opp flere busser. En buss som går korteste strekningen fra a til b og en buss som stopper på togstasjonene i mellom. Dette er jeg _veldig_ glad for når jeg skal fra a til b, og det er også helt nødvendig for å rekke transport videre. Folk som må ta buss i steden for fly må bruke uhorvelig mye lenger tid enn de egentlig skulle uansett. Det blir imidlertid ikke noe bedre om bussen også skal stoppe på alle holdeplasser underveis for folk som vil av. At en buss stopper tar mye lenger tid enn at den bare kjører. Jeg er glad reglene er slik de er. Jeg skjønner at det er kjedelig for familien som gjerne skulle gått av på veien, men tenk på alle de familiene som faktisk skal helt frem. Men tenk så ergelig å se hjemstedet fare forbi utenfor vinduene...;( 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.