Gå til innhold

Bussen er et fly;)))

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Men det tar tid hvis vi skal slippe av passasjerer veldig mange steder, sier Martin Kjølner i Tønsberg Bussreiser.''

Han har forsåvidt et poeng, men som på bussen fra Oslo til Kristiansand hvor de har faste stoppesteder nedover, så burde det være mulig å stoppe i Arendal, Grimstad og Lillesand, så kan de ta seg videre med drosje om de ønsker.

Skrevet

''Men det tar tid hvis vi skal slippe av passasjerer veldig mange steder, sier Martin Kjølner i Tønsberg Bussreiser.''

Han har forsåvidt et poeng, men som på bussen fra Oslo til Kristiansand hvor de har faste stoppesteder nedover, så burde det være mulig å stoppe i Arendal, Grimstad og Lillesand, så kan de ta seg videre med drosje om de ønsker.

Det virker dirkete håpløst, men jeg fikk meg en god latter også da;))

Skrevet

*hehehe* Er det mulig å være så idiotisk i oppførselen som denne bussjåføren? Hvis bussen er å betrake som et fly, uten stoppmuligheter grunnet manglende flyplass, vil jeg gjerne også se bussjåførens sertifikater for å kjøre fly. Alt er like logisk i forrige setning...

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1230635462' post='4051578]

*hehehe* Er det mulig å være så idiotisk i oppførselen som denne bussjåføren? Hvis bussen er å betrake som et fly, uten stoppmuligheter grunnet manglende flyplass, vil jeg gjerne også se bussjåførens sertifikater for å kjøre fly. Alt er like logisk i forrige setning...

Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort..? Ihvertfall trodd at buss-sjåføren var stein hakkende gal!

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1230635462' post='4051578]

For å kjøre fly? Hehehe, han mente det nok ikke bokstavelig da. Hans instruks var å kjøre direkte mellom Sandefjord og Kristiansand. Det er alltid to sider av en sak. Kan godt være han fikk spørsmål om å stoppe på 20 forskjellige busstopp nedover. Det øker drivstofforbruket ganske kraftig, og om kontrakten ikke gir rom for en slik ekstrakostnad så kan man jo forstå. I så fall er det Widerøe sin feil, ikke bussjåføren.

''– Jeg forstår frustrasjonen. Men vi kan ikke gjøre noe annet enn å kjøre i henhold til kontrakten med Widerøe, og der står det at det skal være en ren transfer. Hvis vi får beskjed av Widerøe, kan vi stanse underveis. Noen ganger har vi gjort det. Men det tar tid hvis vi skal slippe av passasjerer veldig mange steder, sier Martin Kjølner i Tønsberg Bussreiser.''

Skrevet

En bussjåfør en bussjåfør det er en mann med godt humør, og har har ikke godt humør da er han ingen bussjåfør....trallala osv. ....da er han en pilot!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Dette burde være en pinlig sak for Widerøe som står ansvarlig for bussen ... eh, flyet ... eh, flybussen? I tillegg er det sjåføren som sitter igjen med svarteper når sånne idiotiske regler skal følges.

Man kan jo spørre seg hva som egentlig ville være det store problemet om bussen hadde stoppet 20 steder underveis? OK, det ville ta lengre tid, men det burde definitivt la seg gjøre å bruke hodet i en sak som dette.

Skrevet

En bussjåfør en bussjåfør det er en mann med godt humør, og har har ikke godt humør da er han ingen bussjåfør....trallala osv. ....da er han en pilot!

LOL;))

Skrevet

Dette burde være en pinlig sak for Widerøe som står ansvarlig for bussen ... eh, flyet ... eh, flybussen? I tillegg er det sjåføren som sitter igjen med svarteper når sånne idiotiske regler skal følges.

Man kan jo spørre seg hva som egentlig ville være det store problemet om bussen hadde stoppet 20 steder underveis? OK, det ville ta lengre tid, men det burde definitivt la seg gjøre å bruke hodet i en sak som dette.

Fikk meg en god latter ihvertfall. Tegningen er jo bare herlig;)

Skrevet

Helt utrolig! Skjønner at de ikke kan stoppe på enhver melkerampe nedover, men man kunne da gjort noen stopp.

Jeg har selv blitt skysset milevis med buss istedenfor fly, og da stoppet bussen flere steder langs hovedveien, men tok (selvsagt) ingen "avstikkere".

Skrevet

Helt utrolig! Skjønner at de ikke kan stoppe på enhver melkerampe nedover, men man kunne da gjort noen stopp.

Jeg har selv blitt skysset milevis med buss istedenfor fly, og da stoppet bussen flere steder langs hovedveien, men tok (selvsagt) ingen "avstikkere".

Hadde en sjåfør sagt til meg at bussen er et fly, ville jeg trodd at mannen var livsfarlig rett og slett;)

Kanskje ringt politiet...;)

Skrevet

Hadde en sjåfør sagt til meg at bussen er et fly, ville jeg trodd at mannen var livsfarlig rett og slett;)

Kanskje ringt politiet...;)

;-)

Skrevet

Jeg hadde definitivt trodd sjåføren var steikende gal og hadde seriøst vurdert å ringe etter noen i hvite frakker tror jeg,...

Skrevet

Jeg hadde definitivt trodd sjåføren var steikende gal og hadde seriøst vurdert å ringe etter noen i hvite frakker tror jeg,...

hehe, godt sagt :-)

Skrevet

Å jada visst går det an. Vi har dem som er så pliktoppfyllende at de ikke våger å gjøre noe utenom planen selv om det er bedre enn planen. Flybuss, wow for en staus det må være å kjøre den hehe. Avtalen med flyselskapet er nøyt til å endres. I det minste må de få buss med toalett og gode seter i bussen.

Jeg ser faktisk sjåførens side også jeg. Han har en jobb, den går på å frakte gjestene direkte til kr.sand og kjevik. Dersom EN person får et gode, hvorfor kan ikke de andre også da? Og da blir det sirkusvogn og ikke flybuss han kjører.Oooog turen tar opptil en-to timer ekstra. Alle eller ingen er nok mottoet hans/hennes ;)

Gjest jeg synes det er riktig
Skrevet

Synes det er helt riktig at bussen ikke stopper, jeg. Om en buss (som kjører for et fly) skal stoppe for alle passasjerer som vil av underveis vil det ta _utrolig_ mye lenger tid enn om det kan kjøre direkte.

Iblant er togene stoppet på Østlandet, og det settes opp buss for tog. Ettersom bussen må kjøre rundt om den skal få med seg alle stasjonene toget skulle vært innom, så settes det opp flere busser. En buss som går korteste strekningen fra a til b og en buss som stopper på togstasjonene i mellom. Dette er jeg _veldig_ glad for når jeg skal fra a til b, og det er også helt nødvendig for å rekke transport videre.

Folk som må ta buss i steden for fly må bruke uhorvelig mye lenger tid enn de egentlig skulle uansett. Det blir imidlertid ikke noe bedre om bussen også skal stoppe på alle holdeplasser underveis for folk som vil av. At en buss stopper tar mye lenger tid enn at den bare kjører. Jeg er glad reglene er slik de er. Jeg skjønner at det er kjedelig for familien som gjerne skulle gått av på veien, men tenk på alle de familiene som faktisk skal helt frem.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Fikk meg en god latter ihvertfall. Tegningen er jo bare herlig;)

Hehe, sant nok.

Skrevet

Kunne ikke vært mer enig;)))

Skrevet

Synes det er helt riktig at bussen ikke stopper, jeg. Om en buss (som kjører for et fly) skal stoppe for alle passasjerer som vil av underveis vil det ta _utrolig_ mye lenger tid enn om det kan kjøre direkte.

Iblant er togene stoppet på Østlandet, og det settes opp buss for tog. Ettersom bussen må kjøre rundt om den skal få med seg alle stasjonene toget skulle vært innom, så settes det opp flere busser. En buss som går korteste strekningen fra a til b og en buss som stopper på togstasjonene i mellom. Dette er jeg _veldig_ glad for når jeg skal fra a til b, og det er også helt nødvendig for å rekke transport videre.

Folk som må ta buss i steden for fly må bruke uhorvelig mye lenger tid enn de egentlig skulle uansett. Det blir imidlertid ikke noe bedre om bussen også skal stoppe på alle holdeplasser underveis for folk som vil av. At en buss stopper tar mye lenger tid enn at den bare kjører. Jeg er glad reglene er slik de er. Jeg skjønner at det er kjedelig for familien som gjerne skulle gått av på veien, men tenk på alle de familiene som faktisk skal helt frem.

Men tenk så ergelig å se hjemstedet fare forbi utenfor vinduene...;(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...