Gå til innhold

det første grøtmåltidet

Gjest Aimabel

Anbefalte innlegg

Nå har han fått seg høystol og storkoser seg skikkelig ved bordet. Han har fått litt grøt hver dag, er veldig ivrig på det, men klarer ikke få i seg mer enn en kvart porsjon. Jeg synes porsjonsberegningen er veldig store!

Når jeg var på helsestasjonen sist så fortalte jeg at jeg hadde gitt han grøt til kvelden, han spiser halv fem og så legger han seg sju. Helsesøster sa at jeg måtte slutte å gi grøt på kvelden, men heller gi det på formiddagen for at han ikke skal bli for mett når han legger seg. Men han er jo oppe to og en halv time før han legger seg, jeg skjønte ikke helt det jeg. Trodde man ga grøt til kvelds så de skulle holde natta gjennom.

Nå etter at jeg begynte å gi grøt på formiddagen er han ikke noe særlig intressert i den lenger. Kan jeg gå tilbake på å gi den halv fem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helsesøstre skal du ta med en klype salt. :o) Det er ingen universell regel som sier at man ikke skal gi grøt på kvelden - om poden din sover godt med litt grøt i magen er det ingen grunn til å endre på den rutinen. :o)

Noen spiser en full grøtporsjon i løpet av noen dager, andre bruker mange uker på å komme så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsesøstre skal du ta med en klype salt. :o) Det er ingen universell regel som sier at man ikke skal gi grøt på kvelden - om poden din sover godt med litt grøt i magen er det ingen grunn til å endre på den rutinen. :o)

Noen spiser en full grøtporsjon i løpet av noen dager, andre bruker mange uker på å komme så langt.

Ja, jeg har fått inntrykk av at helsesløstrene kan være ganske bastante. Da prøver vi kveldsgrøt igjen. Nå spørs det om jeg får i han noe som helst for etter at jeg prøvde å gi han potet tror han alt er potet og fysj! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør slik som passer deg og barnet ditt. Poden på 5 måneder her spiser godt med grøt til kvelds,men finnes ikke interessert tidligere på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest babydillah

babyen min på 10 mnd har blitt så småsist, spiser sikkert 1/3 porsjon av grøt eller middag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...