Gå til innhold

Alt blir liksom kjedelig når jula er ferdig.....

Gjest Lengter etter hverdagen

Anbefalte innlegg

Gjest Lengter etter hverdagen

for dattera min på 9 år. Hun kjeder seg , er sur og klager. Er det ettervirkningen for alt det spennende som har vært tro? Ingen å leke med, skal bare se på tv og data. Blir litt dårlig stemning når det blir så mye sutring og klaging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vekk med fjernsynet

Huff det tv apparat kan fort bli tatt for mye i bruk. Jeg må være streng med det. Blir lliksomt så tomt innhold når det bare blir tv og barna synes alt blir kjedelig om de ser for mye på tv eller spiller playstation.

Ser også at laatskapen fort tar overhånd så her må nok vi foredlre være strenge så vil de ofte etter noen dager virke gladere. Fri lek er veldig bra for psyken til barn, kjempevikitig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ut en tur hver dag

Jeg har tradisjoner hjemmefra at julen varer fra (lill)julaften og tre uker frem,så her er julen langt fra ferdig.

Vi drar ut etter en lang frokost hver dag, og går på ski (da må vi kjøre opp i høyden, her er det helt grønt), går på skøyter, drar i svømmehallen, eller går en tur og lager bål.

Hittil har det vært familieselskaper nesten hver dag, og det er selskap igjen i morgen, men når vi har vært ute hele formiddagen, og kanskje skal i familieselskap om ettermiddagen, er det fritt frem for tv / pc / ds eller hva de vil når de er hjemme. Den yngste fikk en del lego osv, så vi har bygget litt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom dere ut! :-)

Ut på ski eller skøyter. Eller en tur i skogen og tenne bål, og grille pølse og pinnebrød. Og marsmellows til dessert.

Ungene blir blide og glade, og det skaper gode barndomsminner.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første er jo jula _ikke_ ferdig. Men jeg skjønner hva du egentlig mener da, og er helt enig med de andre som har svart at det beste er nok å komme seg ut! I skog og mark eller en tur i en park eller hva som helst. Eller ta en tur i svømmehallen eller noe. Man trenger å bevege seg litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sier som de andre: Kom dere ut på tur!!!:-)

Vi har vært på bortoverski 3 dager, slalomen 2, og i morgen skal vi igjen i slalomen. Det er herlig for hele familien, og attpåtil skaper det gode barndomsminner.

I kveld har ungene i tillegg gått julebukk, og nå skal vi se på Mr. Bean, spise ost og kjeks og kose oss. Ungene må "tidlig" i seng, for i morgen blir det full fest for hele gjengen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...