Gå til innhold

NHD. BP Grubler enda

Anbefalte innlegg

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/show.wa2?MessageId=4045848

I dette innlegget til Sylar svarer du:

Om det ikke er noe annet enn det du beskriver her, ligner det mest på noe bipolart med ultrarapid cycling.

Om du ikke stadig kommer i konflikt med andre, ikke stadig går inn og ut av forhold til andre og ikke driver med selvdestruktive handlinger, taler det mot eupf.

Jeg kjenner meg en del igjen i innlegget til Sylar, men driver med selvdestruktive handlinger. Bortforklarer det i tilfelle BP?

Kunne du skrevet litt mer om ultrarapid cycling? Det er i noe slikt jeg kjenner meg mest igjen, men jeg finner lite informasjon om det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321157-nhd-bp-grubler-enda/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest karrigjord

Jeg kjente meg også mye igjen i innlegget til Sylar og jeg har EUPF. Jeg kommer ikke i stadig konflikt med andre men kan være selvdestruktiv.

Jeg har tidligere fått diagnosen bipolar 2.Men ved at selvbildet mitt feks svinger ved at jeg kan føle meg helt fin for så å føle meg helt forferdelig. Samt at svingningene mine ofte utløses av noe. Jeg er sårbar for stress og ikke best til å takle motgang før jeg bukker under. Min lege har sagt om jeg var bipolar ville svingningene kommet sånn ut av ingenting . Og at derfor EUPF vistnok er den diagnosen jeg ligner mest på. Nå er jeg enda i tvil om diagnosen helt stemmer. Men samtidig så ser jeg at behandlingen er noe av den samme egentlig. Stabiliserende medisiner samt terapi.Og å jobbe for at "jeg" skal få det bedre.For jeg har problemer med veldig lavt selvbilde,nære relasjoner og endel andre ting sånn helt utenom dette med bipolaritet som jo også veier litt mot EUPF igjen. Det skal ikke være lett

Det er jo grader av det også. Og det er flere diagnostiseringstrekk i EUPF enn dette med å være selvskading og hat/elsk forhold til mennesker er liksom det som oftest blir nevnt men diagnosen er jo så mye mer enn det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321157-nhd-bp-grubler-enda/#findComment-2655039
Del på andre sider

Jeg kjente meg også mye igjen i innlegget til Sylar og jeg har EUPF. Jeg kommer ikke i stadig konflikt med andre men kan være selvdestruktiv.

Jeg har tidligere fått diagnosen bipolar 2.Men ved at selvbildet mitt feks svinger ved at jeg kan føle meg helt fin for så å føle meg helt forferdelig. Samt at svingningene mine ofte utløses av noe. Jeg er sårbar for stress og ikke best til å takle motgang før jeg bukker under. Min lege har sagt om jeg var bipolar ville svingningene kommet sånn ut av ingenting . Og at derfor EUPF vistnok er den diagnosen jeg ligner mest på. Nå er jeg enda i tvil om diagnosen helt stemmer. Men samtidig så ser jeg at behandlingen er noe av den samme egentlig. Stabiliserende medisiner samt terapi.Og å jobbe for at "jeg" skal få det bedre.For jeg har problemer med veldig lavt selvbilde,nære relasjoner og endel andre ting sånn helt utenom dette med bipolaritet som jo også veier litt mot EUPF igjen. Det skal ikke være lett

Det er jo grader av det også. Og det er flere diagnostiseringstrekk i EUPF enn dette med å være selvskading og hat/elsk forhold til mennesker er liksom det som oftest blir nevnt men diagnosen er jo så mye mer enn det.

Har du blitt bra av medisiner?

Jeg ble bedre med lamictal, men svinger en del enda.

Kunne tenkt å prøvd mer lamictal og mindre ad for å se om det kan gjøre meg mer stabil. Jeg har ikke langvarige dype depresjoner lenger,

men mye uro, og svingninger fra korte dype og lette depresjoner til at alt er bra. Forstår ikke hvorfor jeg for en liten stund siden så svart på alt.

Håper nhd svarer, for jeg ser også mye likhetstrekk med det du også skriver.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321157-nhd-bp-grubler-enda/#findComment-2655057
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...