Gjest anna k Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget. Jeg føler meg bare så usunt innelukket i meg selv. Det er bare slik en fæl dag hvor ingenting fungerer innvendig og angsten er helt vannvittig. Jeg vet at det er lite å gjøre med det, annet enn holde ut, vente på bedre dager. Jevnt over går det fremover, men så var det disse dagene her da. Dagene da håpet er noe noe en vet finnes, men det er ikke tilgjengelig for deg følelsesmessig. Det har vært så mye grums inne i meg i mange uker nå. Mye som har skjedd av stort og smått, samt mange ting som trigger gammelt stoff rundt juletider, og jeg har tatt meg sammen så mye jeg klarer. Nå er jeg alene for første gang på lenge, og blir fullstendig lammet. Det bruker å være slik med meg. Typisk reaksjon det. Føler meg dønn ensom, er ikke selskap nok til å ta kontakt med noen og det har vært litt for stor belastning på systemet i det siste. Jeg avleder det jeg klarer, men det blir ikke vellykket i dag. Det skjer så mye rundt meg som er vanskelig å bearbeide og takle. Jeg prøver å flyte med, men det overvelder litt nå. Det er en slik dag da en får hjertebank av meldinger på mobilen, og jeg så vidt har klart å handle. Jeg er vanligvis ikke så dårlig:o( Jeg tror jeg sørger i dag. Jeg får ikke skikkelig hull på det. Hadde trengt å gråte litt kanskje. Jeg føler meg liten og mislykket. Jaja, nok om det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/321168-alt-og-ingenting/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lærke Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Hei anna k. Slitsomt og vondt med slike dager! Forstår godt hvor du vil med innlegget, vi vil jo bli sett, og ønsker kontakt. Lettere på nett, da beholder man en viss kontroll. Som du sier selv, vente på bedre dager, som garantert kommer , men det er vanskelig fokusere på det. Ønsker deg alt godt og sender en klem om du vil ha 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/321168-alt-og-ingenting/#findComment-2655117 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anna k Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Hei anna k. Slitsomt og vondt med slike dager! Forstår godt hvor du vil med innlegget, vi vil jo bli sett, og ønsker kontakt. Lettere på nett, da beholder man en viss kontroll. Som du sier selv, vente på bedre dager, som garantert kommer , men det er vanskelig fokusere på det. Ønsker deg alt godt og sender en klem om du vil ha Takk for det. Takk for at du svarte meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/321168-alt-og-ingenting/#findComment-2655143 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lærke Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Takk for det. Takk for at du svarte meg. Jeg ser du ofte har gode/kloke og utfyllende svar til mange her, og beundrer mange av dere "faste dolere" for deres engasjement og omsorg for andre. Jeg kjenner deg jo ikke, men av og til er det godt å vite at noen forstår, selv om _det_ ikke løser noen problemer i seg selv. Varme tanker til deg! Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/321168-alt-og-ingenting/#findComment-2655152 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest J31! Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Jeg vil så veldig gjerne hjelpe deg, gi deg noe tilbake, har jo fått så mye verdifulllt av deg.. men jeg vet ikke helt hvordan jeg kan bidra. Annet enn å si at det finnes håp, selv da det ser som mørkest ut. Det vet vel vi endel om.. Og at det vil gå over, igjen.. Det er jeg ganske sikker på, selv om jeg ikke kjenner deg i RL og alt det du sliter med.. men jeg kjenner deg nok til å skjønne at du er sterk - så dette klarer du å komme deg gjennom.. Gråt når du føler for det.. gjorde det her om kvelden jeg og, til "skal".. utrolig hvor godt det funker likevel.. kansje du trenger å få lettet litt på trykket etter en vanskelig periode. Men du, som meg, har vært ute i hardt vær før.. og det gir håp, ikke sant? At du har klart deg før også? Forstår at det er vanskelig å se det akkurat nå.. og da kan det kansje være godt å vite at andre er der og bærer det for deg - inntil du greier det igjen, selv. Sender deg uansett mange gode tanker.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/321168-alt-og-ingenting/#findComment-2655171 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skal Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Har du en brum, og en god varm dyne? Jeg trenger det, når det har bygget seg opp sånn og jeg har tatt meg sammen og avledet over tid. Ikke alltid det går å grine heller, men det å kjenne noe fast rundt seg, dyne eller pledd, og å få holde litt fast i noe mykt, trøstende. Det er livredning på sånne dager. Bare la smerten få være smerte. Tårene komme om de gjør det. Er noe med å begrense verden og inntrykkene litt til man har hentet seg inn igjen, og kjenne tydelig hvor man slutter, noe dynen eller pleddet hjelper med synes jeg. Så kan tur og tekopp og musikk og en film eller bok få komme siden. Skrive, male eller skrive musikk. Alt det man gjør for å ta vare på seg selv og uttrykke det som vil ut. Så kan verden og venner komme. Vet ikke om det funker sånn for deg. Men du har mine tanker iallfall, og en ting vet jeg - "this too shall pass". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/321168-alt-og-ingenting/#findComment-2655248 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Milde måne Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Håper du får det bedre snart : ) Du er så flink å gi råd til andre! Varme tanker fra meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/321168-alt-og-ingenting/#findComment-2655279 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anna k Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Har du en brum, og en god varm dyne? Jeg trenger det, når det har bygget seg opp sånn og jeg har tatt meg sammen og avledet over tid. Ikke alltid det går å grine heller, men det å kjenne noe fast rundt seg, dyne eller pledd, og å få holde litt fast i noe mykt, trøstende. Det er livredning på sånne dager. Bare la smerten få være smerte. Tårene komme om de gjør det. Er noe med å begrense verden og inntrykkene litt til man har hentet seg inn igjen, og kjenne tydelig hvor man slutter, noe dynen eller pleddet hjelper med synes jeg. Så kan tur og tekopp og musikk og en film eller bok få komme siden. Skrive, male eller skrive musikk. Alt det man gjør for å ta vare på seg selv og uttrykke det som vil ut. Så kan verden og venner komme. Vet ikke om det funker sånn for deg. Men du har mine tanker iallfall, og en ting vet jeg - "this too shall pass". Takk for fint svar i går. Du vet hvordan du skal trøste du, og har vært ute en vinterdag før. Jeg ser du sliter selv nå, eller gjorde det i går kveld. Jeg "kjenner "den jenta der. Jeg også leter litt fortvilt etter hun som har balanse og ro inne i seg. Ikke så lett lar seg vippe av pinnen, og som har verdi. Jeg kjenner jeg ble så sint på vegne av deg og meg og alle andre som blir små og mislykka fordi noen har gitt oss denne rollen en gang i tiden, dette stedet hvor vi ikke hører hjemme. Vi hører ikke hjemme der! Men stadig vekk dras vi tilbake! Så takk for at du prøver å dra meg ut, og kunne jeg dratt deg ut ville jeg gjort det samme. Det blir sjeldnere, disse turene helt ned. Jeg er ofte imponert av deg, og det har jeg skrevet til deg mange ganger under forskjellige nick de siste årene. Jeg synes du er tøff, og jobber bra med mange ting. Det går rette veien. Og jeg som ikke kjenner deg ser det utenifra, og da ser man av og til større linjer. Men når man er nede er det veldig tungt.. Ellers er det godt med noe som omslutter kroppen, da blir det litt lettere for mitt vedkommende å stå i mot overspising, som jeg fortsatt har tendens til i perioder. Det blir litt enten-eller på det området med meg, enn så lenge. Trening på nyåret vil hjelpe meg med det og. Jeg håper du får en god feiring, og at det nye året bringer deg mye nytt og spennende. Det er litt viktig å prøve å ha en forventning om det tror jeg. Skål for deg selv, din egen verdi uansett av hva du føler, og for at det du investerer over så lang tid vil gi avkastning. Jeg skal begynne med flere ting rett over nyttår, og håper angsten roer seg litt til det. Jeg må greie det uten noe særlig sobril, og det er vanskelig. Nå skal jeg hoppe i dusjen og handle litt. Nyttårsklem på forskudd 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/321168-alt-og-ingenting/#findComment-2655587 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anna k Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Jeg vil så veldig gjerne hjelpe deg, gi deg noe tilbake, har jo fått så mye verdifulllt av deg.. men jeg vet ikke helt hvordan jeg kan bidra. Annet enn å si at det finnes håp, selv da det ser som mørkest ut. Det vet vel vi endel om.. Og at det vil gå over, igjen.. Det er jeg ganske sikker på, selv om jeg ikke kjenner deg i RL og alt det du sliter med.. men jeg kjenner deg nok til å skjønne at du er sterk - så dette klarer du å komme deg gjennom.. Gråt når du føler for det.. gjorde det her om kvelden jeg og, til "skal".. utrolig hvor godt det funker likevel.. kansje du trenger å få lettet litt på trykket etter en vanskelig periode. Men du, som meg, har vært ute i hardt vær før.. og det gir håp, ikke sant? At du har klart deg før også? Forstår at det er vanskelig å se det akkurat nå.. og da kan det kansje være godt å vite at andre er der og bærer det for deg - inntil du greier det igjen, selv. Sender deg uansett mange gode tanker.. Takk for fine ord og varme tanker. Og for at du minner meg på at jeg har vært ute i hardt vær før og kommet gjennom langt verre ting. Det kjennes litt ut som å drukne, men det er bare etterdønninger egentlig. Jeg vet ikke hvorfor det er så vanskelig for meg å gråte akkurat nå. I perioder renner slusene. Vi kan godt ta oss noen prater på nyåret:o) Til deg; Husk at det ikke er svart hvitt å være i en slik prosess som dette, når vi beveger oss fremover i et ukjent landskap tar vi av og til noen litt unødvendige sideveier. Det betyr ikke automatisk at vi har misforstått alt og står på stedet hvil. Det er ikke slik at enten har vi forstått det eller ikke forstått det, om du forstår hvor jeg vil hen. Når noen prøver å veilede meg eller deg konstruktivt, er det for at veien ikke skal ta unødig mange omveier. Så mange ganger når jeg ser du føler at du faller helt ned i avgrunnen, vil jeg minne deg på at du egentlig bare er falt ned på en avsats rett under. Det er da mange sier til deg at du skal trekke pusten. Åpne øynene og se deg rundt. Følelsen av å miste fotfestet er fryktelig, men du ligger ikke på bunnen. I mellomtiden er det livet som står på timeplanen. Uten at en trenger ha et kristen livvsyn så hvilte Gud på den syvende dag i følge Bibelen. Jeg tror det er et bilde på at det skal være balanse mellom arbeid og hvile. Hver dag har nok med sin egen plage står det også. Og som din dag er skal din styrke være. Det er noe med å være litt i nuet, ha tro på de iboende kreftene i oss til å komme oss videre, spesielt når disse kreftene ikke ødelegges av livsbetingelser og et dårlig samliv, og det er noe å lære der tror jeg, selv om en ikke forholder seg til kristendommen på annet vis. Nyttårsklem på forskudd fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/321168-alt-og-ingenting/#findComment-2655685 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skal Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Takk for fint svar i går. Du vet hvordan du skal trøste du, og har vært ute en vinterdag før. Jeg ser du sliter selv nå, eller gjorde det i går kveld. Jeg "kjenner "den jenta der. Jeg også leter litt fortvilt etter hun som har balanse og ro inne i seg. Ikke så lett lar seg vippe av pinnen, og som har verdi. Jeg kjenner jeg ble så sint på vegne av deg og meg og alle andre som blir små og mislykka fordi noen har gitt oss denne rollen en gang i tiden, dette stedet hvor vi ikke hører hjemme. Vi hører ikke hjemme der! Men stadig vekk dras vi tilbake! Så takk for at du prøver å dra meg ut, og kunne jeg dratt deg ut ville jeg gjort det samme. Det blir sjeldnere, disse turene helt ned. Jeg er ofte imponert av deg, og det har jeg skrevet til deg mange ganger under forskjellige nick de siste årene. Jeg synes du er tøff, og jobber bra med mange ting. Det går rette veien. Og jeg som ikke kjenner deg ser det utenifra, og da ser man av og til større linjer. Men når man er nede er det veldig tungt.. Ellers er det godt med noe som omslutter kroppen, da blir det litt lettere for mitt vedkommende å stå i mot overspising, som jeg fortsatt har tendens til i perioder. Det blir litt enten-eller på det området med meg, enn så lenge. Trening på nyåret vil hjelpe meg med det og. Jeg håper du får en god feiring, og at det nye året bringer deg mye nytt og spennende. Det er litt viktig å prøve å ha en forventning om det tror jeg. Skål for deg selv, din egen verdi uansett av hva du føler, og for at det du investerer over så lang tid vil gi avkastning. Jeg skal begynne med flere ting rett over nyttår, og håper angsten roer seg litt til det. Jeg må greie det uten noe særlig sobril, og det er vanskelig. Nå skal jeg hoppe i dusjen og handle litt. Nyttårsklem på forskudd Tusen takk! Med fare for å skape en tråd for gensidig beundring, så vil jeg likevel benytte sjansen til å takke for at du finnes her! Om kvelden når jeg skal sove, hører jeg på en cd, med avspenning og nedroing spsiellt beregnet på ptsd. Damen på cden ber meg om å forestille meg alle gode tanker som noensinne har blitt sendt min vei. Og der en dine sterkt representert og det setter jeg stor pris på. Beundringen er gjensidig. Ønsker deg en fin kveld og natt! PS Det gikk over etter natten her heldigvis. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/321168-alt-og-ingenting/#findComment-2655710 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest J31! Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Takk for fine ord og varme tanker. Og for at du minner meg på at jeg har vært ute i hardt vær før og kommet gjennom langt verre ting. Det kjennes litt ut som å drukne, men det er bare etterdønninger egentlig. Jeg vet ikke hvorfor det er så vanskelig for meg å gråte akkurat nå. I perioder renner slusene. Vi kan godt ta oss noen prater på nyåret:o) Til deg; Husk at det ikke er svart hvitt å være i en slik prosess som dette, når vi beveger oss fremover i et ukjent landskap tar vi av og til noen litt unødvendige sideveier. Det betyr ikke automatisk at vi har misforstått alt og står på stedet hvil. Det er ikke slik at enten har vi forstått det eller ikke forstått det, om du forstår hvor jeg vil hen. Når noen prøver å veilede meg eller deg konstruktivt, er det for at veien ikke skal ta unødig mange omveier. Så mange ganger når jeg ser du føler at du faller helt ned i avgrunnen, vil jeg minne deg på at du egentlig bare er falt ned på en avsats rett under. Det er da mange sier til deg at du skal trekke pusten. Åpne øynene og se deg rundt. Følelsen av å miste fotfestet er fryktelig, men du ligger ikke på bunnen. I mellomtiden er det livet som står på timeplanen. Uten at en trenger ha et kristen livvsyn så hvilte Gud på den syvende dag i følge Bibelen. Jeg tror det er et bilde på at det skal være balanse mellom arbeid og hvile. Hver dag har nok med sin egen plage står det også. Og som din dag er skal din styrke være. Det er noe med å være litt i nuet, ha tro på de iboende kreftene i oss til å komme oss videre, spesielt når disse kreftene ikke ødelegges av livsbetingelser og et dårlig samliv, og det er noe å lære der tror jeg, selv om en ikke forholder seg til kristendommen på annet vis. Nyttårsklem på forskudd fra Jeg ble veldig glad da jeg så du hadde gitt tilbakemelding, har vært litt bekymret for at jeg hadde såret deg eller noe pga mine utblåsninger her inne denne uka.. men jeg tolker ditt svar dithen at alt er i orden. Og det er godt. Du skriver så utrolig godt, du. Du ordlegger deg på en veldig varm og rolig måte :-) Det er tydelig at du har mye godt inne i deg. Jeg håper at du har det bedre i dag, og at du vil få en fin nyttårsaften. Nå skal jeg trekke meg tilbake fra dol, og innta årets siste middag. Godt nytt år, og klem tilbake fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/321168-alt-og-ingenting/#findComment-2655755 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest J31! Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Takk for fine ord og varme tanker. Og for at du minner meg på at jeg har vært ute i hardt vær før og kommet gjennom langt verre ting. Det kjennes litt ut som å drukne, men det er bare etterdønninger egentlig. Jeg vet ikke hvorfor det er så vanskelig for meg å gråte akkurat nå. I perioder renner slusene. Vi kan godt ta oss noen prater på nyåret:o) Til deg; Husk at det ikke er svart hvitt å være i en slik prosess som dette, når vi beveger oss fremover i et ukjent landskap tar vi av og til noen litt unødvendige sideveier. Det betyr ikke automatisk at vi har misforstått alt og står på stedet hvil. Det er ikke slik at enten har vi forstått det eller ikke forstått det, om du forstår hvor jeg vil hen. Når noen prøver å veilede meg eller deg konstruktivt, er det for at veien ikke skal ta unødig mange omveier. Så mange ganger når jeg ser du føler at du faller helt ned i avgrunnen, vil jeg minne deg på at du egentlig bare er falt ned på en avsats rett under. Det er da mange sier til deg at du skal trekke pusten. Åpne øynene og se deg rundt. Følelsen av å miste fotfestet er fryktelig, men du ligger ikke på bunnen. I mellomtiden er det livet som står på timeplanen. Uten at en trenger ha et kristen livvsyn så hvilte Gud på den syvende dag i følge Bibelen. Jeg tror det er et bilde på at det skal være balanse mellom arbeid og hvile. Hver dag har nok med sin egen plage står det også. Og som din dag er skal din styrke være. Det er noe med å være litt i nuet, ha tro på de iboende kreftene i oss til å komme oss videre, spesielt når disse kreftene ikke ødelegges av livsbetingelser og et dårlig samliv, og det er noe å lære der tror jeg, selv om en ikke forholder seg til kristendommen på annet vis. Nyttårsklem på forskudd fra Glemte å skrive at vi får ta igjen litt mer på nyåret. Setter pris på dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/321168-alt-og-ingenting/#findComment-2655758 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anna k Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Håper du får det bedre snart : ) Du er så flink å gi råd til andre! Varme tanker fra meg. Takk skal du ha:o) Godt nytt år til deg også. klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/321168-alt-og-ingenting/#findComment-2655946 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.