Gå til innhold

Riskrem

Gjest er det sånn eller sånn

Anbefalte innlegg

Gjest er det sånn eller sånn
Skrevet

Vi skal ha riskrem til dessert i morgen og siden det er mange år siden jeg har laget det er jeg usikker på fremgangsmåten.

At jeg først må piske kremen stiv skjønner jeg, og grøten er ferdig kokt, men det er selve blandingen jeg er usikker på skal grøten piskes inn i kremen med mixer eller eller må den røres forsiktig inn?

Skrevet

Jeg pleier å blande det for hånd bare. Husk at grøten må være kald. :)

Skrevet

Vi rører med sleiv når vi rører sammen grøt og krem.

Skrevet

Kommer litt an på grøten. Enkelte grøtrester er så stive at man må til med en sterk håndmikser / kjøkkenmaskin for at det ikke skal bli klumpete.

Gjest høstløv
Skrevet

Man blander da sukkeret i fløten når den piskes? Trenger ikke mer sukker da.

Søren - nå fikk jeg lyst på riskrem! Da må jeg i såfall kjøpe ferdig grøt i morra. Mmmm...

Nei, man rører sukker og vaniljesukker ut i risgrøten, før kremen blandes i.

Sitat: "Rør grøten med vaniljesukker, sukker og maandler. "

http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift8556.asp

Skrevet

Man blander da sukkeret i fløten når den piskes? Trenger ikke mer sukker da.

Søren - nå fikk jeg lyst på riskrem! Da må jeg i såfall kjøpe ferdig grøt i morra. Mmmm...

Hva kommer det av at du er så inmari glad i alt jeg ikke liker? *lol*

Skrevet

Vaniljesukker?! Nei nei nei!

Man pisker kremen med sukker og rører så krem og grøt sammen og smaker til med mandeldråper eller malte mandler.

Skrevet

Hva kommer det av at du er så inmari glad i alt jeg ikke liker? *lol*

''Hva kommer det av at du er så inmari glad i alt jeg ikke liker? *lol*''

På et koldtbord / buffet hadde vi to passet utmerket godt sammen. :o)

Gjest høstløv
Skrevet

Vaniljesukker?! Nei nei nei!

Man pisker kremen med sukker og rører så krem og grøt sammen og smaker til med mandeldråper eller malte mandler.

Smaken blir mye bedre når grøten røres sammen med sukkeret, samtidig blir grøten rørt myk, før kremen blandes i.

Vispet krem med sukker smaker pyton.

Skrevet

Smaken blir mye bedre når grøten røres sammen med sukkeret, samtidig blir grøten rørt myk, før kremen blandes i.

Vispet krem med sukker smaker pyton.

''Smaken blir mye bedre når grøten røres sammen med sukkeret, samtidig blir grøten rørt myk, før kremen blandes i.''

Poenget med å røre opp grøten før man blander den med kremen ser jeg. :o) Men sukkeret blir jo mye mer velfordelt om det blandes i fløten først.

''Vispet krem med sukker smaker pyton.''

Vispet krem uten sukker smaker jo ingenting, men det skal ikke så mye sukker til da, ikke flere spiseskjeer akkurat.

Skrevet

''Hva kommer det av at du er så inmari glad i alt jeg ikke liker? *lol*''

På et koldtbord / buffet hadde vi to passet utmerket godt sammen. :o)

''På et koldtbord / buffet hadde vi to passet utmerket godt sammen. :o)''

Ja, vi hadde nok kunnet dele alt ganske broderlig :-)

Skrevet

Slik har jeg aldri gjort det. Jeg koker grøten med fersk vaniljestang. Kremen pisker jeg med sukker og blander forsiktig i grøten som ikke må være kjøleskapstiv.

Merkelig, jeg har aldri hørt om noen som blander sukkeret i grøten og ikke i kremen.

Skrevet

Slik har jeg aldri gjort det. Jeg koker grøten med fersk vaniljestang. Kremen pisker jeg med sukker og blander forsiktig i grøten som ikke må være kjøleskapstiv.

Merkelig, jeg har aldri hørt om noen som blander sukkeret i grøten og ikke i kremen.

Sukkeret skal i fløten, ja, ikke i grøten!

Nesten så det fortjener en FU på tampen av året ;)

Gjest høstløv
Skrevet

Vi har alltid gjort det slik, å røre sukkeret ut i grøten, for det er jo grøten, som trenger å søtes, ikke kremen.

Og oppskriften var lik.

Skrevet

Slik gjør jeg det og. Bortsett fra at grøten kommer fra Fjordland :o)

Skrevet

Slik gjør jeg det og. Bortsett fra at grøten kommer fra Fjordland :o)

''Slik gjør jeg det og. Bortsett fra at grøten kommer fra Fjordland :o)''

Vi synes Fjordland sin grøt smaker litt for mye vanilje, så i morra prøver vi å lage riskrem av Toro sin ferdiggrøt. :o) Ellers synes jeg Fjordland sin er kjempegod!

Skrevet

''Slik gjør jeg det og. Bortsett fra at grøten kommer fra Fjordland :o)''

Vi synes Fjordland sin grøt smaker litt for mye vanilje, så i morra prøver vi å lage riskrem av Toro sin ferdiggrøt. :o) Ellers synes jeg Fjordland sin er kjempegod!

Toro sin er ikke god. Jeg bruker Fjordland, og tilsetter både sukker OG Vaniljesukker i fløten. Nam

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...