Gå til innhold

Nyttårsaften hjemme - hva gjør dere?

Gjest prust

Anbefalte innlegg

De siste årene har vi feiret nyttårsaften sammen med gode venner - vært 3-4-5 familier sammen, startet kvelden i 19-tida, og hatt god mat sammen - ungene har lekt, og vi har hatt underholdning for hverandre (både barn og voksne), og kvelden har flydd som en røyk frem til klokka tolv, da alle har gått ut og sett på rakettene. Så har vi fortsatt utover, til 1-2-3, ettersom det passet.

I år blir det helt annerledes, og jeg gruer meg faktisk litt. Tror kveldenblir skikkelig kjip, og det må jeg prøve å endre på....

Vi skal være bare oss 5 + svigermor, hjemme hos henne. Hun insisterer på å ha middag klokka 17. Så da er vi ferdige med å spise før klokka 18.

Og hva skal vi gjøre etterpå? Vi skal selvsagt ha litt ekstra godt og sånn - men jeg ser jo for meg 6 lange timer med mye TV - og trøtte unger....

Selvsagt kan vi gjøre mye koselig, slik vi har gjort de andre kveldene i jula - lese, spille spill med ungene osv, men det blir en lang kveld, tror jeg....

Hva gjør dere andre på nyttårsaften med ungene? Barna er 4,5 år - 7,5 år og snart 10 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

17

• Lotte :o)

14

• Lillemus

4

• morsan

4

Mest aktive i denne tråden

Lån dere en Nintendo Wii og arrangere bowlingturnering. ;)

snuppa på 7 fikk Nintendo DS til jul, og vi har spilt mye på hestespillet hennes. Men det er jo vanskelig å gjøre alle på en gang da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snuppa på 7 fikk Nintendo DS til jul, og vi har spilt mye på hestespillet hennes. Men det er jo vanskelig å gjøre alle på en gang da....

Jepp. DS er asosialt. Wii er ok for hele familien. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. DS er asosialt. Wii er ok for hele familien. ;)

Vi er het analfabeter på det med spill. Denne DS'en er jo ganske moro da, men passer ikke for mange sammen.

Har du noen andre forslag til hvordan vi kan få timene til å gå i morgen uten å se på TV hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er het analfabeter på det med spill. Denne DS'en er jo ganske moro da, men passer ikke for mange sammen.

Har du noen andre forslag til hvordan vi kan få timene til å gå i morgen uten å se på TV hele tiden?

Brettspill? Det finnes en TP eller Geni-variant med forskjellige spørsmål for voksne og barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brettspill? Det finnes en TP eller Geni-variant med forskjellige spørsmål for voksne og barn.

Joda - vi har vel Den forsvunnede diamant og Ludo her - så da går det vel en time på det...

Problemet er vel først og fremst at jeg er så dritdårlig innstilt til kvelden..... Synes vi kunne vært ute i finværet helt til 17-18 tida, og så spist midag i 19-tida. Nå må vi inn i 16-tida for å være klare og pyntet klokka fem, fordi svigermor mener at en MÅ spise middag klokka fem på nyttårsaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dere skal spise middag såpass tidlig, kunne dere dratt ut en tur på kvelden og tent opp bål og grilla pølser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda - vi har vel Den forsvunnede diamant og Ludo her - så da går det vel en time på det...

Problemet er vel først og fremst at jeg er så dritdårlig innstilt til kvelden..... Synes vi kunne vært ute i finværet helt til 17-18 tida, og så spist midag i 19-tida. Nå må vi inn i 16-tida for å være klare og pyntet klokka fem, fordi svigermor mener at en MÅ spise middag klokka fem på nyttårsaften.

Det er ikke mulig for mannen din å godsnakke litt med svigermor og forklare at dere gjerne vil spise litt senere for å utnytte dagslyset? Spille litt på at barn har så godt av å være ute osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dere skal spise middag såpass tidlig, kunne dere dratt ut en tur på kvelden og tent opp bål og grilla pølser?

Det hørtes koselig ut!!!! Men vi orker nok ikke pølser etter pinnekjøtt og moltekrem!

Men en god idé ja, og gå ut en tur på kvelden, før klokka tolv, også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes koselig ut!!!! Men vi orker nok ikke pølser etter pinnekjøtt og moltekrem!

Men en god idé ja, og gå ut en tur på kvelden, før klokka tolv, også!

Ta det seint og gjør det til en kveldsmat. Eller la ungene grille marsmellows. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Det er mye snø der dere er? Dere kan ta med lommelykter ut, lage snøborg og tenne lys.

Du kan lage en adjektivhistorie. Jeg pleier å ha med substantiv og verb også slik at den ikke blir så kjedelig. Dessuten sniker jeg inn litt lærdom med det. Ungene elsker disse historiene, og jeg lar alle sammen være en del av historien jeg på forhånd lager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke mulig for mannen din å godsnakke litt med svigermor og forklare at dere gjerne vil spise litt senere for å utnytte dagslyset? Spille litt på at barn har så godt av å være ute osv?

Vi prøvde her i stad, men hun var veldig bombastisk. "den tradisjonen ville hun holde på!"

I dag var vi ute og akte og gikk tur i mørket til klokka var seks. Kjempemoro :-) Satser på å være ute det meste av morgendagen - så vi får nok vært mye ute uansett - men det blir liksom helt feil for meg å starte nyttårsaften så utrolig tidlig... :-((((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det seint og gjør det til en kveldsmat. Eller la ungene grille marsmellows. :)

Ja - tror faktisk jeg skal foreslå det for min kjære!

Vi har jo vært her før på nyttårsaften, men da hadde vi så små barn, og de la seg tidlig uansett, så det hadde ikke noe å si da.... Nå er vi vant til skikkelig sosiale nyttårsaftener!!!!

Sutrer jeg mye nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye snø der dere er? Dere kan ta med lommelykter ut, lage snøborg og tenne lys.

Du kan lage en adjektivhistorie. Jeg pleier å ha med substantiv og verb også slik at den ikke blir så kjedelig. Dessuten sniker jeg inn litt lærdom med det. Ungene elsker disse historiene, og jeg lar alle sammen være en del av historien jeg på forhånd lager.

Ja - adjektivhistorie!!!! Det var en god idé!!!! Det skal jeg lage i kveld :-) Takk!

Det er snø her, men den er ikke kram, så det er vanskelig å lage noe i den. Men kanskje den blir kram i morgen. God idé!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min svigerinne har barn omtrent like gamle (litt eldre) og har hatt suksess med spillet pictionary denne jula.

Vi har ikke pictionary. Hva slags spill er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde her i stad, men hun var veldig bombastisk. "den tradisjonen ville hun holde på!"

I dag var vi ute og akte og gikk tur i mørket til klokka var seks. Kjempemoro :-) Satser på å være ute det meste av morgendagen - så vi får nok vært mye ute uansett - men det blir liksom helt feil for meg å starte nyttårsaften så utrolig tidlig... :-((((

Er det en akebakke i nærheten?! Lys den opp med fakler om nødvendig og ha akekonkurranse i mørket! Premie for lengste hopp, tøffeste farkost, stiligste kostyme osv osv. Dvs. premierene bestemmes underveis av en eller to slik at alle får premie for sin innsats selvfølgelig. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tilsvarer vel det norske "Fantasi"? Brettspill med kort hvor stikkordene skal tegnes eller mimes innen bestemt tid. Det følger med timeglass. Med miming kan også barn delta, om man hopper over de vanskeligste ordene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pictionary er vel det samme som Fantasi. Snuppa og jeg har spilt det de siste par dagene, vi er løselige på reglene da, og ler oss halvt fordervet! :o))) Men jeg er imponert over hvor flink hun er til å gjette riktig på mine tegninger og mine forsøk på å mime!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...