Gå til innhold

Nyttårsaften hjemme - hva gjør dere?

Gjest prust

Anbefalte innlegg

Gjest mener jeg

Ja - tror faktisk jeg skal foreslå det for min kjære!

Vi har jo vært her før på nyttårsaften, men da hadde vi så små barn, og de la seg tidlig uansett, så det hadde ikke noe å si da.... Nå er vi vant til skikkelig sosiale nyttårsaftener!!!!

Sutrer jeg mye nå?

Ja. Du er veldig heldig som får feire sammen med barna dine. At du har dem alle rundt deg på denne dagen i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

17

• Lotte :o)

14

• Lillemus

4

• morsan

4

Mest aktive i denne tråden

Ja. Du er veldig heldig som får feire sammen med barna dine. At du har dem alle rundt deg på denne dagen i året.

Ja, jeg vet jeg er heldig som har mine kjære sammen med meg. Og jeg vet at jeg ikke burde klage....

Men barna har vi alltid hos oss, så det er jo lett å ta det som en selvfølge, og savne det andre (dvs vennene) som vi nå er vant til, på nyttårsaften.

Hvor er dine barn i morgen kveld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - tror faktisk jeg skal foreslå det for min kjære!

Vi har jo vært her før på nyttårsaften, men da hadde vi så små barn, og de la seg tidlig uansett, så det hadde ikke noe å si da.... Nå er vi vant til skikkelig sosiale nyttårsaftener!!!!

Sutrer jeg mye nå?

''Sutrer jeg mye nå?''

Nei. :) Det er lov til å ta ut frustrasjon på dol. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mener jeg

Ja, jeg vet jeg er heldig som har mine kjære sammen med meg. Og jeg vet at jeg ikke burde klage....

Men barna har vi alltid hos oss, så det er jo lett å ta det som en selvfølge, og savne det andre (dvs vennene) som vi nå er vant til, på nyttårsaften.

Hvor er dine barn i morgen kveld?

Hos far, med ny familie og ekssvigerfamilie.

Prøv å tenke på hvor heldig du er som kan ta det som en selvfølge, å ha en hel familie rundt deg som du kan gi en nyttårsklem til. Da kanskje du kan se på dette andre mer som bagateller som er ganske uviktige i den større sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Sutrer jeg mye nå?''

Nei. :) Det er lov til å ta ut frustrasjon på dol. ;)

Bra!

Det er verste er egentlig overfor ungene. De har jo spurt litt om hva vi skal gjøre i morgen kveld....

Er nesten fristet til å bare ha en nesten vanlig kveld - og så står vi heller opp i skjebelig tid torsdag og tar en knalldag i slalåmbakken! Vi skal ha en dag til (rant på søndag hele gjengen), og vurderer torsdag eller fredag.

Kan jeg grrrrr'e litt til til deg? Hadde jo vært ypperlig om min kjære svigermor foreslo at mannen min og jeg kunne finne på noe bare oss to (kino eller gå en tur om kvelden eller noe) - men når vi ymter frempå om noe sånt, så sier hun bare at hun skal legge seg. Jeg la ungene mellom halv ti og ti. Ti over ti la svigermor seg. I går kveld spurte vi henne om det var greit at vi gikk en tur - men da var svaret "Jeg skal nå legge meg!".

Hun er snill, men etter snart to uker oppå hverandre, er vi nok litt lei alle sammen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å tenke på hvor heldig du er som kan ta det som en selvfølge, å ha en hel familie rundt deg som du kan gi en nyttårsklem til. Da kanskje du kan se på dette andre mer som bagateller som er ganske uviktige i den større sammenhengen.

Takk for svaret ditt. Jeg vet jo at du har rett i det jeg sier. Det ER bagateller, det jeg sutrer for.

Ønsker deg en fin nyttårsaften, selv om den blir uten barna dine! Skal du være sammen med noen venner eller familie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra!

Det er verste er egentlig overfor ungene. De har jo spurt litt om hva vi skal gjøre i morgen kveld....

Er nesten fristet til å bare ha en nesten vanlig kveld - og så står vi heller opp i skjebelig tid torsdag og tar en knalldag i slalåmbakken! Vi skal ha en dag til (rant på søndag hele gjengen), og vurderer torsdag eller fredag.

Kan jeg grrrrr'e litt til til deg? Hadde jo vært ypperlig om min kjære svigermor foreslo at mannen min og jeg kunne finne på noe bare oss to (kino eller gå en tur om kvelden eller noe) - men når vi ymter frempå om noe sånt, så sier hun bare at hun skal legge seg. Jeg la ungene mellom halv ti og ti. Ti over ti la svigermor seg. I går kveld spurte vi henne om det var greit at vi gikk en tur - men da var svaret "Jeg skal nå legge meg!".

Hun er snill, men etter snart to uker oppå hverandre, er vi nok litt lei alle sammen.....

''Hadde jo vært ypperlig om min kjære svigermor foreslo at mannen min og jeg kunne finne på noe bare oss to (kino eller gå en tur om kvelden eller noe)''

Jeg har sluttet å tro at slike mirakler skal skje av seg selv - altså at noen tilbyr seg å etterfølge mine ønsker ved hjelp av tankelesning. ;) Med det resultatet at ting som regel ikke blir slik jeg ønsker at det skal bli. BAH. :(

'' - men når vi ymter frempå om noe sånt, så sier hun bare at hun skal legge seg. Jeg la ungene mellom halv ti og ti. Ti over ti la svigermor seg. I går kveld spurte vi henne om det var greit at vi gikk en tur - men da var svaret "Jeg skal nå legge meg!".''

Dere er urutinerte. Dere må spørre om dere kan gå en tur etter middag, og så komme hjem i det øyeblikket BarneTV er slutt. Alternativt gå en tur under BarneTV. ;)

''Hun er snill, men etter snart to uker oppå hverandre, er vi nok litt lei alle sammen.....

''

Jul er noe dritt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men det svaret der hørtes fryktelig bittert ut.

Prøv å se gleden i at du kan gjøre akkurat som DU vil NÅR du vil det, og at du ikke trenger ta hensyn til noen andre enn deg sjøl. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mener jeg

Takk for svaret ditt. Jeg vet jo at du har rett i det jeg sier. Det ER bagateller, det jeg sutrer for.

Ønsker deg en fin nyttårsaften, selv om den blir uten barna dine! Skal du være sammen med noen venner eller familie?

Jeg skal være sammen med noen venner.

Jeg ønsker deg også en god nyttårsaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå ja da forstår jeg. Det blir kanskje litt stor kontrast.

Ha pakkeleken, den kan fint var i opp mot en halv time. Alle deltar.

Bruk videokamera mens dere holder på, så kan de se på etterpå, alltid morro :) Da har du noe for en times tid.

Går det an å få barna til å lage skuespill? Noen er så ivrige på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest tråden.

Forslag: neste nyttårsaften blir det et digert nyttårsselskap på et høyfjellshotell for alle Dol-familier, uten svigerfamilie. Tenk så morsomt for alle Dol-barna, og for ikke å snakke om for mødrene og fedrene..! *skål*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1230674148' post='4052087]

Nå har jeg lest tråden.

Forslag: neste nyttårsaften blir det et digert nyttårsselskap på et høyfjellshotell for alle Dol-familier, uten svigerfamilie. Tenk så morsomt for alle Dol-barna, og for ikke å snakke om for mødrene og fedrene..! *skål*

Det høres nydelig ut. Jeg melder meg frivillig på, og forventer at frosken tar med alle barna på skiaktiviteter, mens prust og mannen hennes aktiviserer alle barna som vil holde på i slalombakken.

Selv skal jeg ta med meg en dunk rødvin og noen gode bøker. *entusiastisk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1230674148' post='4052087]

Nå har jeg lest tråden.

Knallidé!!!!!

*skål*

(her i huset hos svigermor skåler vi i saft)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres nydelig ut. Jeg melder meg frivillig på, og forventer at frosken tar med alle barna på skiaktiviteter, mens prust og mannen hennes aktiviserer alle barna som vil holde på i slalombakken.

Ja - vi er med som slalåminstruktører!

Moro!

Har du forresten lest boka mi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - vi er med som slalåminstruktører!

Moro!

Har du forresten lest boka mi?

Nei. Jeg har sett langt etter en fredelig jul med lesing av skjønnlitteratur, slik jeg hadde tenkt. *sur*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innimellom rødvin og bøker skal du skravle med meg. Jeg er skravlesyk. I'm in! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallidé!!!!!

*skål*

Hehehehe! Saft... du har ikke noe vodka i rimelig nærhet? Greit til å se ut safta med *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hadde jo vært ypperlig om min kjære svigermor foreslo at mannen min og jeg kunne finne på noe bare oss to (kino eller gå en tur om kvelden eller noe)''

Jeg har sluttet å tro at slike mirakler skal skje av seg selv - altså at noen tilbyr seg å etterfølge mine ønsker ved hjelp av tankelesning. ;) Med det resultatet at ting som regel ikke blir slik jeg ønsker at det skal bli. BAH. :(

'' - men når vi ymter frempå om noe sånt, så sier hun bare at hun skal legge seg. Jeg la ungene mellom halv ti og ti. Ti over ti la svigermor seg. I går kveld spurte vi henne om det var greit at vi gikk en tur - men da var svaret "Jeg skal nå legge meg!".''

Dere er urutinerte. Dere må spørre om dere kan gå en tur etter middag, og så komme hjem i det øyeblikket BarneTV er slutt. Alternativt gå en tur under BarneTV. ;)

''Hun er snill, men etter snart to uker oppå hverandre, er vi nok litt lei alle sammen.....

''

Jul er noe dritt. ;)

Ja, vi burde sikkert gått tidligere, men vi har vært mye ute sammen i dag, hele familien. Kom hjem klokka seks. spiste middag, så energikampen med ungene, leste/spilte med dem et par timer - og så legging - og SÅÅÅÅÅÅ tenkte jeg vi kunne gå tur.

I går var vi på stølen, og så på et tante/onkelbesøk, helt til i 18-19 tida - og vi gjorde ting med ungene da også frem til leggetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallidé!!!!!

*skål*

''(her i huset hos svigermor skåler vi i saft)''

Måtte gud forby...

*lusker mot rødvinsdunken og vurderer å legge vekk pensumbøkene, da lesekvelden uansett bør være over*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...