Gjest Geir Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Jeg er usikker på hva dere kan bruke meg til, men jeg vil gjerne være med! Du kan være juletrefot. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1230675138' post='4052130] Bannskapsquiz høres skikkelig smart ut. Men du blir nok sur når min 6-åring viser seg å ha et langt friskere vokabular enn du på forhånd kunne tenke deg ;p ''Bannskapsquiz'' Gudbedre. Dette fenomenet har jeg faktisk ikke hørt om før. Men det er neppe mye som slår en skikkelig bainnskapsquiz! *flirer* Jeg hadde vært en dronning! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Det høres nydelig ut. Jeg melder meg frivillig på, og forventer at frosken tar med alle barna på skiaktiviteter, mens prust og mannen hennes aktiviserer alle barna som vil holde på i slalombakken. Selv skal jeg ta med meg en dunk rødvin og noen gode bøker. *entusiastisk* ''Selv skal jeg ta med meg en dunk rødvin og noen gode bøker. *entusiastisk*'' Og jeg slenger meg ned ved siden av deg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1230675338' post='4052137] ''Selv skal jeg ta med meg en dunk rødvin og noen gode bøker. *entusiastisk*'' Og jeg slenger meg ned ved siden av deg! Velkommen skal du være! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Jeg tror vi skal komme godt overens. Jeg er lærevillig som få Lærevillig, det er han tassen her også. Dere hadde kost dere samen, hehe! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Velkommen skal du være! Takk takk ) Jeg er knallgod på skravling også! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1230675519' post='4052144] Takk takk ) Jeg er knallgod på skravling også! Jeg også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 ''Bannskapsquiz'' Gudbedre. Dette fenomenet har jeg faktisk ikke hørt om før. Men det er neppe mye som slår en skikkelig bainnskapsquiz! *flirer* Jeg hadde vært en dronning! Ja, du har vel fått lært deg noen saftige gloser av MrHandsome med den rette dialekta, hehe! Men ingen slå vel nordlendinger i bainnskap? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Hva mener du med pakkeleken? Skuespill..... ja, jeg kunn ejo kanksje ha øvd med dem, og så kunne de ha fremført det for pappaen og bestemor... Men hva slags skuespill da tro? Alle har med seg en gave til bordet, innpakket. (Om du skal handle så småting til 20kr eller noe.) Så sitter dere med hver deres pakke mens ei klokke er stilt inn på en tid bare du vet. En begynner med å kaste to terninger, og det er om å gjøre å få sekser el seks til sammen. Da kan man ta en pakke fra en av de andre, ikke åpne! Nestemann kaster og får han ikke seks så er det videre til nestemann igjen. Slik holder dere på til klokken ringer. Så kan dere se om dere velger å gi pakkene til barna eller ha dem sjøl. Da kan alle åpne. Det går også an å gjøre leken ved å BYTTE gaver underveis, da har alle alltid en pakke. Det blir mange morsomme ansiktsutrykk Det er litt gøy å gjøre pakken litt spennende med fint papir eller liknende. Jeg er ikke god på å forklare, men denne leken har vi hver nyttårsaften Om du filmer det hele så kan dere se og le sammen etterpå. Et kjent skuespill eller lag det av en vist? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1230674148' post='4052087] Nå har jeg lest tråden. Forslag: neste nyttårsaften blir det et digert nyttårsselskap på et høyfjellshotell for alle Dol-familier, uten svigerfamilie. Tenk så morsomt for alle Dol-barna, og for ikke å snakke om for mødrene og fedrene..! *skål* Det blir jeg også med på! Hvis minstemann vil være med, drar han nok i slalåmbakken. Jeg kan hjelpe mariaflyfly med rødvinen. Datteren min er nok på fest, og faren deres foretrekker å passe huset. Han har rykket ut på så mange branner nyttårsnatten (i et tidligere liv som elmontør, ikke som brannmann) at han nødig forlater heimen, fyrverkeriforbud eller ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Det blir jeg også med på! Hvis minstemann vil være med, drar han nok i slalåmbakken. Jeg kan hjelpe mariaflyfly med rødvinen. Datteren min er nok på fest, og faren deres foretrekker å passe huset. Han har rykket ut på så mange branner nyttårsnatten (i et tidligere liv som elmontør, ikke som brannmann) at han nødig forlater heimen, fyrverkeriforbud eller ikke. Dette blir bra! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1230674148' post='4052087] Nå har jeg lest tråden. Forslag: neste nyttårsaften blir det et digert nyttårsselskap på et høyfjellshotell for alle Dol-familier, uten svigerfamilie. Tenk så morsomt for alle Dol-barna, og for ikke å snakke om for mødrene og fedrene..! *skål* Får jeg ta med en venninne?-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Det høres nydelig ut. Jeg melder meg frivillig på, og forventer at frosken tar med alle barna på skiaktiviteter, mens prust og mannen hennes aktiviserer alle barna som vil holde på i slalombakken. Selv skal jeg ta med meg en dunk rødvin og noen gode bøker. *entusiastisk* Da tar jeg også med en dunk med rødvin. Rosemount Estate. *Nam* Ungene blir jo aktivisert av andre, og tipper de aktiviserer dem også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Vi har hatt det som dere de siste årene, men i år reiser vi til min familie. Der blir det mange, både barn og voksne. Jeg skal være ærlig å innrømme at kvelden til tider har vært lang og litt kjedelig. Vi koser oss, spiller spill, ser på TV, går ut en tur, men... Svigermor tåler ikke så mye bråk og dette fører til at vi må hysje på ungene som leker. De blir oppgitt fordi de ikke får leke og slik har vi det gående... Håper din svigermor tåler litt mer enn min. Det er iallefall viktig at ungene ikke merker at du gruer deg eller er missfornøyd! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest VKF Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Vi skal ha det stille og rolig med to vennepar og deres barn på besøk. Før i tiden hadde vi store fester med barna til stede. Etterhvert begynte vi og splitte oss opp, men jeg synes det er helt greit med en rolig nyttårsaften. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Eh, ikke for å strø salt i sårene, men altså: Hvordan havnet du i en slik situasjon? Jeg mener, dere har jo hatt det helt fint til nå, kunne kalt det tradisjon og kommet unna med det - også havner dere i Tigermorklemma????? Hm... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Eh, ikke for å strø salt i sårene, men altså: Hvordan havnet du i en slik situasjon? Jeg mener, dere har jo hatt det helt fint til nå, kunne kalt det tradisjon og kommet unna med det - også havner dere i Tigermorklemma????? Hm... Helt fra vi giftet oss har vi pleid å være annenhvert år hjemme i min by juledagene og hos hans foreldre nyttårshelga - og omvendt året etter. Frem til for fire år siden hadde vi det slik - men så ble faren hans veldig syk, og vi valgte å fire julen hos hans foreldre tre år på rad - og dermed ha nyttårsaften der vi bor, med venner og venners barn. I vinter døde svigerfar, og i år kunne vi da være hjemme hos oss julaften - svigermor kom til oss da. Og vi hadde det utroig fint sammen alle sammen. Men så dro vi da hit, til svigermor på lørdag, og skal være her til lørdag. Utrolig flott her, med snø og fjell og muligheter for ski og slalåm - men altså litt tett med to uker sammen med svigermor, og så altså denne nyåttårsaftenen som blir helt annerledes enn vi har hatt det de tre siste årene (og som ungene husker). De tidligere årene vi har vært her nyttårsaften, har vi enten ikke hatt barn, eller de har vært så små at det ikke har gjort noe med en nesten helt vanlig rolig kveld.... Så det var bakgrunnen! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Får jeg ta med en venninne?-) Hehe, åffkårs! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Helt fra vi giftet oss har vi pleid å være annenhvert år hjemme i min by juledagene og hos hans foreldre nyttårshelga - og omvendt året etter. Frem til for fire år siden hadde vi det slik - men så ble faren hans veldig syk, og vi valgte å fire julen hos hans foreldre tre år på rad - og dermed ha nyttårsaften der vi bor, med venner og venners barn. I vinter døde svigerfar, og i år kunne vi da være hjemme hos oss julaften - svigermor kom til oss da. Og vi hadde det utroig fint sammen alle sammen. Men så dro vi da hit, til svigermor på lørdag, og skal være her til lørdag. Utrolig flott her, med snø og fjell og muligheter for ski og slalåm - men altså litt tett med to uker sammen med svigermor, og så altså denne nyåttårsaftenen som blir helt annerledes enn vi har hatt det de tre siste årene (og som ungene husker). De tidligere årene vi har vært her nyttårsaften, har vi enten ikke hatt barn, eller de har vært så små at det ikke har gjort noe med en nesten helt vanlig rolig kveld.... Så det var bakgrunnen! ''- men altså litt tett med to uker sammen med svigermor, '' To UKER med svigermor? Oi! Etter at vi fikk barn nr. to bestemte vi oss for at julaften skulle være hos oss, så inviterer vi alle hit. Utrolig deilig å ha julaften hjemme, hyggelig tradisjon i tillegg til at man slipper mye logistikk. Det finnes jo søsken, og besteforeldre bytter litt på hvor de er, men hyggelig når de kommer hit. Vi føler ikke vi har noen "forpliktelser" nyttårsaften, og har dagen og kvelden til fri disposisjon (men uansett har nyttårsaften for oss aldri vært noen familiedag med foreldre og besteforeldre, da). I romjulen er vi gjerne på en overnattingstur hos svigerfamilie. Om dere har vært hos svigermor siden julaften må dere vel kunne reise hjem til nyttårsaften? Løpet er vel lagt for i år, men for et annet år? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Vi har hatt det som dere de siste årene, men i år reiser vi til min familie. Der blir det mange, både barn og voksne. Jeg skal være ærlig å innrømme at kvelden til tider har vært lang og litt kjedelig. Vi koser oss, spiller spill, ser på TV, går ut en tur, men... Svigermor tåler ikke så mye bråk og dette fører til at vi må hysje på ungene som leker. De blir oppgitt fordi de ikke får leke og slik har vi det gående... Håper din svigermor tåler litt mer enn min. Det er iallefall viktig at ungene ikke merker at du gruer deg eller er missfornøyd! ''Svigermor tåler ikke så mye bråk og dette fører til at vi må hysje på ungene som leker. De blir oppgitt fordi de ikke får leke og slik har vi det gående...'' Sånt er utrolig slitsomt! Har selv to aktive gutter, og vet godt hvordan det er å være på besøk hos folk som ikke liker lyd fra barna. Samme mennenskene har gjerne mye nips stående strategisk plassert rundt omkring, klart til å bli dyttet i gulvet av aktive små. Eneste grunnen til at det ikke har skjedd katastrofer er at jeg overhodet ikke slapper av når jeg er der. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.