Gå til innhold

Nyttårsaften hjemme - hva gjør dere?

Gjest prust

Anbefalte innlegg

''- men altså litt tett med to uker sammen med svigermor, ''

To UKER med svigermor? Oi!

Etter at vi fikk barn nr. to bestemte vi oss for at julaften skulle være hos oss, så inviterer vi alle hit. Utrolig deilig å ha julaften hjemme, hyggelig tradisjon i tillegg til at man slipper mye logistikk. Det finnes jo søsken, og besteforeldre bytter litt på hvor de er, men hyggelig når de kommer hit. Vi føler ikke vi har noen "forpliktelser" nyttårsaften, og har dagen og kvelden til fri disposisjon (men uansett har nyttårsaften for oss aldri vært noen familiedag med foreldre og besteforeldre, da). I romjulen er vi gjerne på en overnattingstur hos svigerfamilie.

Om dere har vært hos svigermor siden julaften må dere vel kunne reise hjem til nyttårsaften? Løpet er vel lagt for i år, men for et annet år?

Svigermor kom til oss fredag 19. desember, og var en uke. Dagen etter hun hadde reist hjem, reiste vi etter, for å være på min manns hjemplass resten av ferien. Dermed blir det 15 dager (minus en dag) sammen med svigermor.

Jeg er veldig glad i henne, men to uker er altfor mye...

Vi har hatt en veldig fin dag i dag og vært ute i 5-6 timer i snøen. Middagen ble klokka seks, og nå leker egentlig ungene veldig greit. Ikke noe særlig opplegg her, men vi har det jo ganske kosleig likevel :-) Hadde en sånn adjektivhistorie som AneM foreslo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

17

• Lotte :o)

14

• Lillemus

4

• morsan

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest oslo83

Hva mener du med pakkeleken?

Skuespill..... ja, jeg kunn ejo kanksje ha øvd med dem, og så kunne de ha fremført det for pappaen og bestemor...

Men hva slags skuespill da tro?

Vi leker denne pakkeleken litt annerledes ( vet nyttårsaften e ferdig og dere kanskje har lekt den alt men det kan jo være greit å vite om en annen variant til en annen gang .. ) :) ..

vi har masse småpakker liggende midt på bordet ( inni disse e det mass småting, noe nyttig, noe snop, noe morsomt osv ), så triller en og en to terninger og de som får 6 får ta en pakke fra bordet ( får man to 6'ere får man ta 2 pakker, men 6 tilsammen teller ikke ).når alle pakkene er vekke fra bordet tar man en runde på en halv time ( eller mer eller mindre etter ønske ) hvor man når man får 6 tar pakker fra hverandre, når tiden er ute får man de pakkene man sitter igjen med =) blir alltid noen pakker som går frem og tilbake fordi de ser så spennende ut ( som ikke alltid er så spennende når de åpnes ;) ) og det er veldig artig for store og små =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1230674148' post='4052087]

Nå har jeg lest tråden.

Forslag: neste nyttårsaften blir det et digert nyttårsselskap på et høyfjellshotell for alle Dol-familier, uten svigerfamilie. Tenk så morsomt for alle Dol-barna, og for ikke å snakke om for mødrene og fedrene..! *skål*

Hørtes flott ut:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres nydelig ut. Jeg melder meg frivillig på, og forventer at frosken tar med alle barna på skiaktiviteter, mens prust og mannen hennes aktiviserer alle barna som vil holde på i slalombakken.

Selv skal jeg ta med meg en dunk rødvin og noen gode bøker. *entusiastisk*

Ser ut til at du bør skaffe en tilitersdunk;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1230674847' post='4052119]

Innerøyking har da væt helt _ut_ i mange herrens år. Jeg skjønner ikke hvor idèen kom fra engang.

Enig *he he* Nå er jeg så vant med at ingen røyker inne at jeg ville blitt megasjokkert over å komme på en fest der dette var nromen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Svigermor kom til oss fredag 19. desember, og var en uke. Dagen etter hun hadde reist hjem, reiste vi etter, for å være på min manns hjemplass resten av ferien. Dermed blir det 15 dager (minus en dag) sammen med svigermor.

Jeg er veldig glad i henne, men to uker er altfor mye...

Vi har hatt en veldig fin dag i dag og vært ute i 5-6 timer i snøen. Middagen ble klokka seks, og nå leker egentlig ungene veldig greit. Ikke noe særlig opplegg her, men vi har det jo ganske kosleig likevel :-) Hadde en sånn adjektivhistorie som AneM foreslo!

Ja, det høres altfor mye ut. Nå vet du det, og kan planlegge annerledes neste år *S*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra!

Det er verste er egentlig overfor ungene. De har jo spurt litt om hva vi skal gjøre i morgen kveld....

Er nesten fristet til å bare ha en nesten vanlig kveld - og så står vi heller opp i skjebelig tid torsdag og tar en knalldag i slalåmbakken! Vi skal ha en dag til (rant på søndag hele gjengen), og vurderer torsdag eller fredag.

Kan jeg grrrrr'e litt til til deg? Hadde jo vært ypperlig om min kjære svigermor foreslo at mannen min og jeg kunne finne på noe bare oss to (kino eller gå en tur om kvelden eller noe) - men når vi ymter frempå om noe sånt, så sier hun bare at hun skal legge seg. Jeg la ungene mellom halv ti og ti. Ti over ti la svigermor seg. I går kveld spurte vi henne om det var greit at vi gikk en tur - men da var svaret "Jeg skal nå legge meg!".

Hun er snill, men etter snart to uker oppå hverandre, er vi nok litt lei alle sammen.....

''Jeg la ungene mellom halv ti og ti. Ti over ti la svigermor seg. I går kveld spurte vi henne om det var greit at vi gikk en tur - men da var svaret "Jeg skal nå legge meg!".''

Men må hun være våken for å "passe" sovende unger, da? Jeg liker alltid best de barnepassingene der barnepasseren kan gå og legge seg i sin egen seng og ikke sitte oppe og vente på oss:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Helt fra vi giftet oss har vi pleid å være annenhvert år hjemme i min by juledagene og hos hans foreldre nyttårshelga - og omvendt året etter.

Frem til for fire år siden hadde vi det slik - men så ble faren hans veldig syk, og vi valgte å fire julen hos hans foreldre tre år på rad - og dermed ha nyttårsaften der vi bor, med venner og venners barn.

I vinter døde svigerfar, og i år kunne vi da være hjemme hos oss julaften - svigermor kom til oss da. Og vi hadde det utroig fint sammen alle sammen.

Men så dro vi da hit, til svigermor på lørdag, og skal være her til lørdag. Utrolig flott her, med snø og fjell og muligheter for ski og slalåm - men altså litt tett med to uker sammen med svigermor, og så altså denne nyåttårsaftenen som blir helt annerledes enn vi har hatt det de tre siste årene (og som ungene husker).

De tidligere årene vi har vært her nyttårsaften, har vi enten ikke hatt barn, eller de har vært så små at det ikke har gjort noe med en nesten helt vanlig rolig kveld....

Så det var bakgrunnen!

OK - da skjønner jeg hvorfor det gikk sånn i år - men som flere sier; neste år må du finne på noe annet. :-)

Vi er svært lite tradisjonsbundene i jul- og nyttårshelga, forsåvidt i romjula også. Vi er hjemme julekvelden, der har jeg lagt ned veto, og nyttår feirer vi alltid med venner. Og det er helt supert! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...