Hønemoren Skrevet 30. desember 2008 Skrevet 30. desember 2008 Jeg skal i bisettelse til en tante som jeg hadde veldig god kontakt med de siste årene, besøkte henne minst en gang pr. uke og hjalp henne mye. Hun sovnet stille inn uten at jeg fikk sagt ordentlig farvel. Har noen tips til en minnetale? Har aldri holdt slik, men føler jeg bør nå. Vet det må være personlig, men hva bør det legges vekt på, starte med.....På forhånd takk. 0 Siter
pekkaline Skrevet 30. desember 2008 Skrevet 30. desember 2008 Kondolerer..... En minnetale fra deg innholder deres gode minner, og helst litt glade minner,opplevelser og hvordan du har opplevd henne som person. Da blir det nok lettest å tale også og folk får sluppet ut litt pust og senket skuldrene før den triste avskjeden i talen. Talen er vel også helst rettet til den avdøde. Og du legger kanskje på kransen selv, dette avtaler du med presten. Jeg antar at presten får frem livshistorien. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 30. desember 2008 Skrevet 30. desember 2008 Jeg har holdt tre minnetaler - for min farmor i 99, for en kjær "gammeltante" til mannen min i 01 og for min svigerfar i vinter. Jeg fortalte litt om hvordan jeg hadde kjent dem, hva slags forhold jeg hadde hatt til dem - hadde noen "knagger" som jeg hang ting på om dem. Til farmor la jeg på en rode på kista, og så kom alle de andre barnebarna og la på rose også. Til svigerfar la jeg på krnsen fra oss og leste det som stod på sløyfen. Kondolerer! Det er vondt å miste de en er glad i! 0 Siter
3stakk Skrevet 30. desember 2008 Skrevet 30. desember 2008 En minnetale trenger ikke være lange avhandlingen, kun noen ord om hva som gjorde henne så spesiell for deg. Det er ingen oppskrift her. Skriv noen stikkord på en lapp om du behøver, og snakk med hjertet... Det er alt som trengs. Kondolerer! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.