Gjest Anonym bruker Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Etter ca 1,5 år med mange utfordringer i familie og jobb, ble jeg sykemeldt mer eller mindre 8 mnd i strekk. Klatret oppover stadig, men utfordringene var ikke helt over, og ble kjørt ned igjen (jo-jo). Nå ca 2,5 år etter de første utfordringene begynte i familien, er mye løst, og jeg har ikke det presset på meg som jeg hadde tidligere. De siste store utfordringene så ut til å bli løst for ca 2 uker siden. For ca to/tre uker siden, var jeg så kreftesløs at det ikke skulle så mye motstand til før stemmen ble redusert. Da jeg kom hjem fra en utendlandstur for 2 uker siden (2,5 mnd opphold), med 7 timers døgn-tidsforskjell, var jeg så sliten at jeg hadde problemer med å snakke, og nesten ikke stemme igjen. Skrittene ble også betydelig kortere når jeg gikk, og det føltes rart å gå (føltes som en kom flytenes bortover gulvet). Øynene var mye mer åpne enn normalt, men jeg følte meg ikke trøtt, og så heller ikke trøtt ut, men merket likevel at jeg manglet krefter. Etter noen få dager, kom stemmen mer og mer tilbake, men den kunne veksle mellom å være meget dyp og kraftig, til å bli svak og virke hes. Øynene har blitt mindre, og jeg har begynt å se litt mer trett ut enn tidligere, og føler meg litt mer trett. Nå ca 2 uker etter hjemkomsten fra utendlandsturen,har jeg blitt litt sterkere, og jeg har stemme til å snakke med, men merker likevel at kraften i stemmen kan forsvinne raskt hvis en får litt mostand, eller rett og slett bare tar en biltur på et par timer. Bør jeg kontakte lege igjen? Vil jeg komme meg opp raskt? Eller vil dette ta tid? Forøvrig kan jeg si at jeg anser meg som en sterk person normalt, men merker at når jeg vil ta meg ut, så forsvinner kreftene fortsatt litt for raskt (merker det spesielt på at det kan bli litt tyngre å prate, og jeg må av og til må skjerme meg mer enn jeg ønsker, for jeg ser at folk som ikke skjønner situasjonen min, tillegger mangel på krefter til personligheten min, og det forsinker rehabiliteringen min føler jeg). Ser positivt på livet, føler meg ikke nedfor, men vil følgelig ha kreftene igjen... Takknemlig for innspill. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/321214-mangel-p%C3%A5-krefter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.