Gå til innhold

Hvordan bytte psykolog på VOP?

Anbefalte innlegg

Gjest urquell
Skrevet

Jeg har gått til behnadling på VOP i 3 måneder, jeg er ikke fornøyd med behandlinegn jeg mottar, og føler ikke det hjelper mot problemene mine. (depresjon, angst)

Jeg skal ha evaluering time med psykologen neste uke og er usikker på hvordan jeg skal ta dette fatt. Aller helst ønsker jeg en ny behandler som kan jobbe med konkret med problemene mine, mindre tørrprat og tomgang. Hvordan går jeg frem for å få til det? Er det mulig, eller må jeg da i ny kø? Jeg har behandling hos VOP.

Jeg har erfaring fra psykolog tidligere og den gang hadde jeg stor utbytte. Jeg sluttet med selvskading og fullførte utdannelse.

Denne gangen går terapien på tomgang. Det er svært mye tørrprat, det er lite helhetlig fokus, og tilbakemeldingene jeg får er "håper du finner ut av det", det høres vanskelig ut" "Har du det?"

Opplever psykologen for som svært usikker og famlende. Da jeg spurte hvordan mine problemer skulle behandles, fikk h*n et panisk utttrykk i ansiktet og stotret seg til at det kom til å ta lang tid og kreve mye fra meg. Dette er 12 uker siden, og jeg har ikke fått en eneste konkret tilbakemelding jeg kan jobbe med. Jeg spør ofte når vi skal begynne med selve behandlingen, men får ikke noe respons.

Føler meg fanget i en vanskelig situasjon, jeg trenger hjelp, men føler at den nåværende terapien gjør mer skade enn det hjelper.

Takknemlig for alle tilbakemeldinger

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...