Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den gang da jeg håpet på at ECT kunne være aktuelt i mitt tilfelle for ca 12,13 år siden, da jeg hadde vært depremert i ca 20 år, fikk jeg etter at jeg hadde fult ut et spørreskjema, beskjed om å øke dosen av AD fordi min depresjon bare var Moderat. Er det verd å ta opp dette igjen nå tror du, ut fra di forandringene, eller regler som nå måtte være gjeldende nå ?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg bruker ikke å legge avgjørende vekt på depresjonens dybde når jeg avgjør behandlingsform. Jeg synes det er viktigere at annen behandling ikke har gitt effekt, vurderingen av depresjonens konsekvenser og pasientens eget ønske.

Skrevet

Jeg bruker ikke å legge avgjørende vekt på depresjonens dybde når jeg avgjør behandlingsform. Jeg synes det er viktigere at annen behandling ikke har gitt effekt, vurderingen av depresjonens konsekvenser og pasientens eget ønske.

NHD Takk, håper at di fleste tenker som deg der inne, men det har jeg jo ingen garanti for på det sykehuset som jeg da evt. måtte komme til, eller hva ?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

NHD Takk, håper at di fleste tenker som deg der inne, men det har jeg jo ingen garanti for på det sykehuset som jeg da evt. måtte komme til, eller hva ?

Nei, det har du dessverre ingen garanti for.

Det er dessverre fortsatt svære sprik i kompetansen mellom ulike behandlingssteder i psykiatrien.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...