Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Hva er din favoritt oppskrift med fiskepudding?

Jeg har aldri laget noe med det og vet ikke helt hva og hvordan man servere det.

Takk for svar.

Skrevet

Jeg bruker å skjære den i skiver og brune den lett på panna. Lager en kvit saus eller en(Toro:-))fiskesaus, og har poteter og raspede el kokte gulrøtter til.

Gjest Elextra
Skrevet

Forbinder ikke fiskepudding med oppskrifter, snarere med en kjapp hverdagsmiddag. Da blir den gjerne stekt i skiver og servert med poteter og grønnsaker.

Min svigerfamilies favorittoppskrift er med terteskjell; fiskepuddingterninger, erter, tykk hvit saus og terteskjell, servert som forrett. *URK* sier jeg. Ikke vondt, men heller smakløst og ikke hva jeg forbinder med en god forrett.

Gjest Matmonsen
Skrevet

Dampet, med hvit saus, reker, selskapserter og gulrøtter. Gjerne servert i terteskjell. Nam, nam...

Gjest Elextra
Skrevet

Dampet, med hvit saus, reker, selskapserter og gulrøtter. Gjerne servert i terteskjell. Nam, nam...

Ja, svigers pleier vel forresten også å ha et par reker på, jfr. mitt innlegg :-)

Gjest mallet
Skrevet

Klassikeren er med hvit saus med masse karri i, poteter og gulrøtter.

Skrevet

Forbinder ikke fiskepudding med oppskrifter, snarere med en kjapp hverdagsmiddag. Da blir den gjerne stekt i skiver og servert med poteter og grønnsaker.

Min svigerfamilies favorittoppskrift er med terteskjell; fiskepuddingterninger, erter, tykk hvit saus og terteskjell, servert som forrett. *URK* sier jeg. Ikke vondt, men heller smakløst og ikke hva jeg forbinder med en god forrett.

Slike terteskjell ville passet bedre som en varm kveldsrett enn som en forrett - litt vel mektig.

Gjest Elextra
Skrevet

Slike terteskjell ville passet bedre som en varm kveldsrett enn som en forrett - litt vel mektig.

Enig.

Nå synes jeg hele retten er ganske smakløs (dvs. for pregløs) og ville aldri servert den selv, men som kveldsrett/aftens eller noe sånt ville det vært mer ok.

Skrevet

Tiltredes.

Gjest Elextra
Skrevet

Tiltredes.

Så enig du er i dag, da. Nyttårsløfte? ;)

Skrevet

Så enig du er i dag, da. Nyttårsløfte? ;)

Åh, det var deg her også? ;)

Skrevet

Enig.

Nå synes jeg hele retten er ganske smakløs (dvs. for pregløs) og ville aldri servert den selv, men som kveldsrett/aftens eller noe sånt ville det vært mer ok.

Det meste er smakløst hvis ikke det er krydret... Med en godt krydret saus, gode erter og reker, smaker det veldig godt :-)

Ikke noe jeg har ofte, må jeg innrømme,- men jeg forkaster ikke ideen bare fordi det er "gammeldags"...

Gjest Megler Smekk
Skrevet

Hater fiskepudding (og fiskekaker / fiskeboller). Fysj!

Skrevet

I likhet med Elextra forbinder jeg det ikke med oppskrifter men mer hurtig hverdagsmat, men et lite google-søk gjorde at jeg fant bl a disse oppskriftene - kanskje de faller i smak? :-)

Fiskepudding på grønnsakseng http://www.peppernet.no/peppernet/Oppskrifter/Sjomat/fiskepudding_pa_gronnsakseng.html

Gratinert fiskepudding med grønnsaker http://www.toro.no/index.php?mapping=30&id=14807

Stekt fiskepudding med rotgrønnsaker og soppsaus http://dinmat.aftenposten.no/layout/set/print/Finn-oppskrifter/Oppskrifter/Middag/Fisk-og-skalldyr/Hvit-fisk/Stekt-fiskepudding-med-rotgr%C3%B8nnsaker-og-soppsaus

Fiskepudding med karrisaus http://dinmat.no/Finn-oppskrifter/Oppskrifter/Middag/Fisk-og-skalldyr/Annen-sj%C3%B8mat/Fiskepudding-med-karrisaus

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg lager grateng av fiskepudding. Har oppi stekt bacon, gulerøtter, broccoli, blomkål, purre eller vårløk. En god ostesaus, eller bare en tykk hvit saus med salt og pepper, eller evnt hvitløk.

Hiver i forma, ost oppå.

Ellers steker jeg den i skiver, har poteter, makaroni, stekt bacon, og grønnsaker til.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1230893603' post='4053404]

Jeg lager grateng av fiskepudding. Har oppi stekt bacon, gulerøtter, broccoli, blomkål, purre eller vårløk. En god ostesaus, eller bare en tykk hvit saus med salt og pepper, eller evnt hvitløk.

Hiver i forma, ost oppå.

Ellers steker jeg den i skiver, har poteter, makaroni, stekt bacon, og grønnsaker til.

Det hørtes gørrgodt ut! Nam! Vanlig tykk hvitsaus bare? Den blir vel ikke stiv? *Må prøve*

Gjest Shira :o)
Skrevet

Det hørtes gørrgodt ut! Nam! Vanlig tykk hvitsaus bare? Den blir vel ikke stiv? *Må prøve*

Vanlig hvit saus ja, som bare er tykkere. Det blir ikke stivt når jeg lager det. Jeg kom på nå at jeg ofte har pasta oppi også. Sausen må koke litt, slik at melsmaken forsvinner, evnt bruke maizenna jevner, den skal bare koke 1 min.

Så hiver jeg gjerne ett egg oppi rett før jeg blander alt sammen, etter det er ferdig kokt.

Jeg synes det er godt, og lettvint og varme dagen etter eller fryse ned. Jeg bruker samme prinsippet med fisk, skinke, eller det jeg måtte lyste.

Skrevet

Den skal stekes i skiver sammen med løk og spises med poteter. Råkost, eller bare revne gulrøtter vedsiden av.

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg deler den i biter og har den i en ildfast form sammen med biter av blomkål (som har fått et kjapt oppkok), bacondryss og hvit saus smakssatt med litt sitron, karri, salt og pepper. Drysser ost på, og gratinerer i ovn. Spises med makaroni og/eller rundstykker til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...