Gå til innhold

Pillevalg?

Anbefalte innlegg

Gjest villamilla

Hei. Håper Nils. H. D. Kan svare meg på dette? Jeg er en jente på 33 år.... Å har det så ille nå , at jeg skjønner at piller er det eneste som kan hjelpe meg nå. Selv om jeg i utgangspungtet holder meg langt unna så langt det lar seg gjøre. Fikk seroxat når jeg var 22 år gammel av legen min pga kjærlighetssorg.... skulle nok ikke ha fått de da men.... tok meg mange år å gå av igjenn.... Er ekstra sårbar pga omsorgssvikt av foreldre! Men har hatt trygghet i besteforeldre... Å det er nettopp problemet mitt nå.... bestemoren min har fått kreft å vil ikke bli frisk..... Noe jeg tar ekstremt tungt...... jeg er livredd å ekstremt deprimert! Har ingen etter henne! I tillegg føler jeg meg svert stresset i med det å skal få barn før det er for sent.... Men klarer ikke å fungere i noe forrhold en gang. Å da blir det ikke så lett heller. Å mister også kjærligheten i livet mitt pga dette! Går kun å venter på bestemoren min sin død..... sånn at jeg kan begynne å puste igjenn. Men det kan kanskje ta et år før hun dør...eller 2 mnd??? umulig å si. Har gått ned i vekt å sover knapt. Dette startet i september, å har bygget meg laaangt ned. Men var veldig lykkelig før det! Jeg Har prøvd sipralex.... i noen uker... men noen timer etter inntak blir jeg nesten dopa å er på nippen til å sovne.... men det verste at jeg får nesten en slags nedrur på kvelden å mindt på natta våkner jeg at jeg er så svart i hodet mitt at det er helt grusomt... å så får jeg hetetokter. Det er så kort halveringstid på de at jeg merker det ....at det blir merkbar svigning i humøret. Skulle gjerne hatt noe lignende med litt lengere halveringstid? Men seroxat vil jeg ikke bruke å sipramil har jeg også prøvd å da får jeg ikke sove i det hele tatt! Så ikke så lett dette!! Noen andre forslag da? Helst ikke b eller c preparat..... Trenger egentlig bare litt serotonin inn i hjernen tror jeg! Har hørt om noe rent greier man får kjøpt i utlandet også men det er vel neppe noe en lege skriver ut heller? PS. Prøver å redigere å lage avsnitt her men det smetter sammen igjenn når jeg går til forrhåndsvisening.................................................................... så det blir vel neppe leselig desverre!!! Men får ikke gjort noe med det! hilsen meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321337-pillevalg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tror nå jeg da

Du må trykke på enter knappen to ganger for å lage avsnitt.

Det går ikke om man ber om fagsvar. Noe NHD virkelig burde gå i bresjen for å få endret ettersom han jo ber om avsnitt i innleggene. Det er imidlertid ikke alle nye som vet at de kan spørre NHD uten å gå via spør ekspertene, og derfor får også han noen innlegg uten avsnitt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321337-pillevalg/#findComment-2657003
Del på andre sider

Gjest høstløv

Det går ikke om man ber om fagsvar. Noe NHD virkelig burde gå i bresjen for å få endret ettersom han jo ber om avsnitt i innleggene. Det er imidlertid ikke alle nye som vet at de kan spørre NHD uten å gå via spør ekspertene, og derfor får også han noen innlegg uten avsnitt.

Ja, du har rett i det, det må være en feil.

Hvis du går inn på psykiatriforum og skriver nytt innlegg, så kan du få frem avsnitt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321337-pillevalg/#findComment-2657009
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...