Gå til innhold

NHD Medisiner (seroquel) Og tvang

Anbefalte innlegg

Gjest Seroquel

Jeg var hos lege på psykiatrisk for noen dager siden.. Da spurte hun om jeg tok medisinene jevnlig.. jeg sa det som det var og sa jeg ikke tok dem alltid.. Hun mente jeg hadde for liten dose (går nå på 300 mg, 100 mg morgen, 200 mg kveld) Hun sa det at jeg måtte bestille time hos fastlegen for å øke dosen, men skal nå flytte til et annet sted midlertidig på søndag.. Men hun snakket om å sette inn hjemmesykepleier for å være sikker på at jeg fikk i meg medisiner.. Hvis det ikke hjalp kunne det være jeg måtte få medisiner i depotsprøyte.. Jeg sliter med paranoid psykose med schizofrenske hallusinasjoner.. Hvor går grensen for bruk av tvang? Kan jeg med den diagnosen bli tvangsmedisinert? Folk sier jeg har blitt verre.. Jeg vet ikke det selv.. Men folk sier jeg er veldig syk nå.. De siste ukene har søppelbøtter blitt til mennesker.. jeg sendte trusselmelding til fastlegen og påsto at han drepte familien min, jeg bevæpnet meg med kniv og stakk av fra politiet.. Når legen kom hjem til meg isammen med politiet fortalte jeg at jeg ikke var syk.. Jeg ble sint på legen fordi han sa at jeg var syk.. Nå har jeg skrevet brev på pcen om at jeg vil ta selvmord osv.. Hvis jeg gjør det så våkner jeg fra drømmen som jeg nå befinner meg i.. Men jeg må også spørre om noe jeg har lurt på.. Kan det hende at jeg er fra en annen planet, men at jeg har forvillet meg her på jorden, men tilfeldigvis blitt adoptert fra en annen familie? Og kan det hende at jeg er usynlig, men er bare synlig for familien? Hva tror du NHD? Vet du om dette er riktig? Hva med medisiner? Må jeg tvangsinnlegges? Jeg vil ikke innlegges selv pga at jeg er nesten 100 prosent sikker på at mye av det jeg tenker er riktig! Hva tror du? Hva er det som er best for meg nå?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321342-nhd-medisiner-seroquel-og-tvang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg mener at du er meget syk og trenger medisiner. Den eneste måten du kan unngå tvangsinnleggelse på er umiddelbart å begynne med en større dose Seroquel. Jeg anbefaler 400 mg x 2.

Mest sannsynlig vil dette dessverre ende med en tvangsinnleggelse. Grunnlaget for tvangsinnleggelse og tvangsbehandling er klart til stede.

Gjest Ønsker deg alt godt

Hei du.

Jeg tror at, selv om du ikke merker at du er syk, så kan du få det bedre med medisinene.

Du er kanskje fryktelig redd, siden du gjør disse tingene? Du vil kunne bli mindre redd dersom du øker dosen med medisiner.

Ja....håper du hører på legene, selv om du ikke tror på dem akkurat nå. De vil deg ikke vondt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...