Gjest ikke svigermors drøm Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Jeg er 35 år, normalt bygd, og liker godt å gå i skjørt. Noen ganger liker jeg å ha på meg skjørt som i følge svigermor er alt for korte. Det slutter 5 cm over kneet. Hun blir hoderystende sjokkert hver gang, og lar aldri anledningen gå fra seg for å si hvor kort det er. Jeg synes ikke hun bør kommentere hvordan jeg går kledd. Hva synes dere? Og hvordan kan jeg møte henne? Har prøvd humor, si at når man har pene ben kan man vel vise dem frem??? Tror ikke det har noe med alder å gjøre, for denne kommentaren har jeg fått i minst ti år. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Du kan da bare si at det har hun sagt før og hun bare gjentar seg selv. Hakk i plata, som vi sier her i familien. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Jeg hadde valgt et mini-mini-skjørt ved neste møte :-) Og kommentert henne lit upassende, og spurt om hun synes _det_ er særlig hyggelig. ;-) 0 Siter
Gjest svaret vet du Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Du trenger ikke å spørre om hun har noe med hvordan du går, men du kan spørre hva du kan gjøre slik at hun slutter eller at du ikke irriterer deg over det. Jeg tror kanskje at dette er tankesløse kommentarer, i hvert fall hvis hun ikke kommenterer noe annet enn skjørtelengden din. 0 Siter
SoriaMoria Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1230929533' post='4053880] Jeg hadde valgt et mini-mini-skjørt ved neste møte :-) Og kommentert henne lit upassende, og spurt om hun synes _det_ er særlig hyggelig. ;-) Svart henne med "Ja, jeg har ikke klart å finne ut hvor de selger de aldeles grusomme storblomstrede skjørtene du bruker enda ser du!" for eksempel...? *ond latter* 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Svart henne med "Ja, jeg har ikke klart å finne ut hvor de selger de aldeles grusomme storblomstrede skjørtene du bruker enda ser du!" for eksempel...? *ond latter* *hehehe* Noe i den stilen, ja... "Har du sydd skjørt av den gamle gardina?" ;-) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Du kan jo si noe sånt som "Ja, jeg har registrert at vi har helt ulik klessmak". Så avslutter du med rå latter. Eller "Jeg er nå i det minste høflig nok til å avstå fra å kommentere hva jeg mener om din klessmak". Rå latter her også! Da får du sagt to ting på en gang. Du kan også fortsette å bite i deg kommentarene, eller ta det opp med henne på en saklig måte. Spydighetene jeg foreslo lenger opp fører egentlig ingenting godt med seg Er hun så frekk at hun kommenterer klærne dine slik vil hun aldri forstå den varianten likevel. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Jeg synes korte skjørt er flott på de under 20! Over 30 er det bare pinlig... 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Jeg synes korte skjørt er flott på de under 20! Over 30 er det bare pinlig... *hehe* 0 Siter
Gjest ikke svigermors drøm Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Jeg synes korte skjørt er flott på de under 20! Over 30 er det bare pinlig... Synes du virkelig et skjørt som stopper fem cm over kneet er for kort for noen over 20? 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Synes du virkelig et skjørt som stopper fem cm over kneet er for kort for noen over 20? Ja, det synes jeg! Det passer for ungdommer. 0 Siter
Gjest ikke svigermors drøm Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Ja, det synes jeg! Det passer for ungdommer. Godt jeg ser så ung ut at jeg blir spurt om leg. på polet fortsatt, da. Å si at når man passerer et tall ikke kan gå med skjørt som slutter ved kneet er merkelig for meg. Det er mer viktig om folk kler det de har på seg, enn hvor gamle de er. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Godt jeg ser så ung ut at jeg blir spurt om leg. på polet fortsatt, da. Å si at når man passerer et tall ikke kan gå med skjørt som slutter ved kneet er merkelig for meg. Det er mer viktig om folk kler det de har på seg, enn hvor gamle de er. Enig! 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Godt jeg ser så ung ut at jeg blir spurt om leg. på polet fortsatt, da. Å si at når man passerer et tall ikke kan gå med skjørt som slutter ved kneet er merkelig for meg. Det er mer viktig om folk kler det de har på seg, enn hvor gamle de er. Jeg bare sier hva jeg synes;) 0 Siter
tonie Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Er bena dine pene? Noenlunde lange og rette med ikke altfor bulkete eller benete knær? Slanke legger? Da synes jeg du skal drite en lang marsj i hva svigermor sier. Du synes sikkert ikke at hun kler seg optimalt, men i motsetning til deg har vel ikke hun fått med seg at det er upassende å kommentere slike ting med mindre det er ekstremt. Du får bære over med henne og selvsagt ikke tilpasse deg hennes smak:) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 2. januar 2009 Skrevet 2. januar 2009 Svart henne med "Ja, jeg har ikke klart å finne ut hvor de selger de aldeles grusomme storblomstrede skjørtene du bruker enda ser du!" for eksempel...? *ond latter* *knegg* 0 Siter
Faure Skrevet 3. januar 2009 Skrevet 3. januar 2009 Bedre at hun sier det enn at hun går rundt og irriterer seg over det. Det skjørtet virker noe kort. 0 Siter
sepsi Skrevet 3. januar 2009 Skrevet 3. januar 2009 Bedre at hun sier det enn at hun går rundt og irriterer seg over det. Det skjørtet virker noe kort. enig.. 0 Siter
Åsemor Skrevet 3. januar 2009 Skrevet 3. januar 2009 Ja, det synes jeg! Det passer for ungdommer. Det var da voldsomt prippent. Men ville du sagt noe om det til en eventuell svigerdatter? 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 3. januar 2009 Skrevet 3. januar 2009 Det var da voldsomt prippent. Men ville du sagt noe om det til en eventuell svigerdatter? Nei, det hadde jeg ikke, blander meg aldri inn i hva andre har på seg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.