grot Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Ja, vi har diskutert dette tidligere. Jeg vet ikke om det er føttene, støvlene eller vaskemaskinen, men jeg har altså ikke de samme erfaringene. Kjenner til det problemet ja. Det er ikke gulvene dine da? Her fikk vi merke dette etter at vi la laminatgulv i hele hovedetasjen. Dette var på den tiden lillebror begynte å krabbe. Joggebukser holdt i snitt et døgn og olabukser kunne holde to-tre dager. Alle buksene hans hadde etter en liten stund skinnbøter på knea:-) vi merker det samme nå i forhold til sokker og spes ullstilongser som gutta gjerne går inn i på vinterstid. Disse har hull på knea etter maks to uker, så her finnes ikke stilongser uten solide forsterkninger på knea. Sokker varer heller ikke særlig lenge. Hos oss er det uten tvil gulvene som er synderen. Vi hadde ikke dette problemet med vårt gamle tregulv. Gulvet må rett og slett være for grovt tror jeg. Så jeg skjønner din frustrasjon over ullsokker som nærmest blir engangssokker ja:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 ''Jeg som er iskald i beina og har prøvd trysil, ulvang m.fl. Har kommet fram til at ullmax er supert!'' Hvilken modell da? Coolmax eller Vintersokker? Coolmax er mer som superundertøy, halvtykke, men gode. Vintersokkene er det ikke mulig i fryse i. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1231004761' post='4054475] Coolmax er mer som superundertøy, halvtykke, men gode. Vintersokkene er det ikke mulig i fryse i. :-) ''Vintersokkene er det ikke mulig i fryse i. :-)'' Sikker? Da må jeg jo bare bestlle og sjekke... *Isfot* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 ''Vintersokkene er det ikke mulig i fryse i. :-)'' Sikker? Da må jeg jo bare bestlle og sjekke... *Isfot* Det er uten tvil de beste sokkene jeg har hatt på føttene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Astroide Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Trysilsokkene har jeg gitt opp. Av en eller annen grunn får junior hull under dem omtrent øyeblikkelig. Det blir litt for dyrt når de fungerer som engangssokker. Jeg vet jo at det _finnes_ vintersokker i den størrelsen, men det er neimen ikke lett å få tak i dem. Antakelig er det flere enn jeg som har unger i den størrelsen som ofte kommer hjem med en sokk med gapende hull i, eller med en sokk i minus etter gym / trening... Her også... Tror jeg kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg brukte de, før jeg måtte kaste de pga stort hull under hælen... Nei, nå er det bare ulvang og mckinley. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1231004951' post='4054481] Det er uten tvil de beste sokkene jeg har hatt på føttene. Herved bestilt. Nåde deg om jeg fryser i disse også. ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Astroide Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Kjenner til det problemet ja. Det er ikke gulvene dine da? Her fikk vi merke dette etter at vi la laminatgulv i hele hovedetasjen. Dette var på den tiden lillebror begynte å krabbe. Joggebukser holdt i snitt et døgn og olabukser kunne holde to-tre dager. Alle buksene hans hadde etter en liten stund skinnbøter på knea:-) vi merker det samme nå i forhold til sokker og spes ullstilongser som gutta gjerne går inn i på vinterstid. Disse har hull på knea etter maks to uker, så her finnes ikke stilongser uten solide forsterkninger på knea. Sokker varer heller ikke særlig lenge. Hos oss er det uten tvil gulvene som er synderen. Vi hadde ikke dette problemet med vårt gamle tregulv. Gulvet må rett og slett være for grovt tror jeg. Så jeg skjønner din frustrasjon over ullsokker som nærmest blir engangssokker ja:-) Njaa, trysilsokkene varer ikke her heller.. og her er det belegg.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Her også... Tror jeg kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg brukte de, før jeg måtte kaste de pga stort hull under hælen... Nei, nå er det bare ulvang og mckinley. Jeg kjøpte en gang et par Ulvangsokker til meg selv. Kosta 99,- for ett par. Ble hull første gangen. No more. Poden har riktignok noen par som har vart i lenge, men hos oss varer Trysilsokken like lenge også. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Herved bestilt. Nåde deg om jeg fryser i disse også. ;o) *hehe* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Min erfaring er at guttungen begynte å "spise sokker" da han kom opp mot str 34. Det ble plutselig hull i dem, både av slitasje og fordi han stakk dem borti spikre, fliser og alt annet skarpt han finner. Hvis andre , og kanskje til og med jenter, er av samme kaliber, så forundrer det meg ikke at den størrelsen ofte er utplukket i butikkene. Min løsning har vært å kjøpe inn minst tre par like sokker om gangen. Så kan vi kaste etterhvert som det blir hull i den ene, og sette sammen nye par av de som fortsatt er hele. Jeg kjøper også flere like par. Dvs. hvis jeg finner mer enn ett om gangen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Kjenner til det problemet ja. Det er ikke gulvene dine da? Her fikk vi merke dette etter at vi la laminatgulv i hele hovedetasjen. Dette var på den tiden lillebror begynte å krabbe. Joggebukser holdt i snitt et døgn og olabukser kunne holde to-tre dager. Alle buksene hans hadde etter en liten stund skinnbøter på knea:-) vi merker det samme nå i forhold til sokker og spes ullstilongser som gutta gjerne går inn i på vinterstid. Disse har hull på knea etter maks to uker, så her finnes ikke stilongser uten solide forsterkninger på knea. Sokker varer heller ikke særlig lenge. Hos oss er det uten tvil gulvene som er synderen. Vi hadde ikke dette problemet med vårt gamle tregulv. Gulvet må rett og slett være for grovt tror jeg. Så jeg skjønner din frustrasjon over ullsokker som nærmest blir engangssokker ja:-) Tror ikke det er gulvene, nei. Vi har parkett, korkbelegg og litt lakkert treverk. Ingen grove underlag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Astroide Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Jeg kjøpte en gang et par Ulvangsokker til meg selv. Kosta 99,- for ett par. Ble hull første gangen. No more. Poden har riktignok noen par som har vart i lenge, men hos oss varer Trysilsokken like lenge også. ) Heh, her kaster jeg ulvangsokker fordi de er så utvaska at strikken ikke holder de over ankelen lengre.... men ingen hull altså! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Heh, her kaster jeg ulvangsokker fordi de er så utvaska at strikken ikke holder de over ankelen lengre.... men ingen hull altså! Jeg tror jeg bare var veldig uheldig, de røk i en søm nemlig - selvfølgelig på en hyttetur midt på vinteren der jeg skulle nyte å ha varme føtter for en gangs skyld. :o/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Astroide Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Jeg tror jeg bare var veldig uheldig, de røk i en søm nemlig - selvfølgelig på en hyttetur midt på vinteren der jeg skulle nyte å ha varme føtter for en gangs skyld. :o/ Da skjønner jeg din forbannelse over ulvangsokken! :-P 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.