Gå til innhold

Om å bo nært psykiatrisk behandlingssted

Anbefalte innlegg

Gjest Skal flytte

Skal flytte til et nytt strøk, men nå har jeg funnet ut at der er et psykiatrisk behandlingssted rett ved der jeg skal bo! Dette fant jeg ikke før nå nylig, men nå må jeg flytte dit altså...

Er det farlg å bo nært et slikt sted? De som er tvangsinnlagt er jo inne, men de som kan komme og gå som de vil....

Fortsetter under...

Gjest qigong

Herregud, finnes det virkelig så mye fordommer i samfunnet enda? Skam deg!!

Har selv vært innlagt og har aldri møtt så mange forståelsesfulle mennesker som der. Jeg også går "fritt" omkring og har enda ikke sett noen som er redd meg :-). Jeg ville ikke hatt betenkeligheter mot å bo ved en sånn plass.

Gjest Skal flytte

Herregud, finnes det virkelig så mye fordommer i samfunnet enda? Skam deg!!

Har selv vært innlagt og har aldri møtt så mange forståelsesfulle mennesker som der. Jeg også går "fritt" omkring og har enda ikke sett noen som er redd meg :-). Jeg ville ikke hatt betenkeligheter mot å bo ved en sånn plass.

Jeg vet jo at de fleste ikke er farlige, men det er jo farlige folk som legges inn og... det er de jeg er redd.

Gjest qigong

Jeg vet jo at de fleste ikke er farlige, men det er jo farlige folk som legges inn og... det er de jeg er redd.

Det er mange farlige mennesker som ikke er på et slikt sted også. De som er der får jo behandling.

De som er psykotiske er jo på lukket avdeling, når de får ut er det sammen med ansatte. Du bør være mere redd å gå på gata ellers. Der kan du treffe psykotiske mennesker som ikke får behandling.

Onsdag1365380628

Jeg ville ikke betenkt meg å bo et slikt sted. Utilregnelige mennesker treffer man ellers overalt og risikoen for at noe skal skje er ikke større i nærheten av en slik institusjon. Og litt fy fra meg også om det å ha slike fordommer.

Gjest Skal flytte

Det er mange farlige mennesker som ikke er på et slikt sted også. De som er der får jo behandling.

De som er psykotiske er jo på lukket avdeling, når de får ut er det sammen med ansatte. Du bør være mere redd å gå på gata ellers. Der kan du treffe psykotiske mennesker som ikke får behandling.

Takk, ble litt beroliget nå. Klart, de som er der får jo behandling, og de blir bevoktet,

galninger finnes overalt, og de verste er jo de som ikke får behandling...

Annonse

Gjest qigong

Takk, ble litt beroliget nå. Klart, de som er der får jo behandling, og de blir bevoktet,

galninger finnes overalt, og de verste er jo de som ikke får behandling...

Ja, og det finnes jo også gale mennesker utenfor psykatrien. Bare det at media blåser så stort opp med: Han var psykotisk, psykiatrisk pasient!! Dette er jo en klar generalisering.

Se for deg overskriften: Den som drepte var hjertepasient, somatisk pasient!! Ikke dermed sagt at alle hjertesyke er farlige vel?

Perosnlig hadde jeg blitt mere deppa av å bo ved siden av radiumshospitalet. Men det er meg.

Området rundt gaustad er jo populært å bo i. De farlige personene er de som har en blanding av psykopati og annen psykisk sykdom, og ikke psyk pasienter flest.

Det er ikke farlig.

Hva slags sted er det? Lukket sykehusavdeling, der du sykeste blir sendt? Der er det ingen, uansett tvang eller ikke, som får "komme og gå som de vil", det blir vurdert ved innleggelsen og fortløpende underveis hva som er forsvarlig. Og for de som ikke får "komme og gå som de vil" , er begrunnelsen i mer enn 90% av tilfellene hensynet til pasienten selv eller fare for at tvangsinnlagte pasienter stikker av.

Annonse

Min datter ble angrepet av en psykotisk pasient som hadde kommet seg ut fra lukket. Denne pasienten ropte at hun var djevelens barn og at hun måttre drepe henne.

Vi kom til og fikk avverget det hele, men at det føltes trygt å bo i området etterpå? ... nope!

Dette er 17 år siden, så forhåpentligvis har noe forandret seg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...