Gjest Ikke idag helst Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Vi har en gutt på 8 år som vi føler vi mister litt kontrollen på. Han er veldig aktiv, vimsete, urolit, ukonsentrert, vansker med å få venner, - ja egentlig alle symptomene en kan lese at barn med ADHD/ADD har. Kan en selv sette igang en utredning? Eller må det nødvendigvis gå gjennom skolen? Har prøvd å få satt igang en form for observasjon på skolen, men de har ikke ekstra ressurser, og tiden gååååår..../løper.... Er redd dette tar alt for lang tid!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest qigong Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Fastlegen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wawwa Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Dere kan selv henvende dere til PP-tjenesten eller BUP. Ville snakket med skolen og spurt om de er med på å henvise han. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 En utredning for ADHD hører langt mer hjemme i helsevesenet enn i skole/PPT-vesenet. Begynn hos fastlegen din. Denne kan sammen med foreldrene starte utredningen som skal videreføres i barnepsykiatrien. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Du kan kontakte fastlegen din, samtidig som du ber skolen ta kontakt med PPTjenesten for nærmere utredning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wawwa Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 En utredning for ADHD hører langt mer hjemme i helsevesenet enn i skole/PPT-vesenet. Begynn hos fastlegen din. Denne kan sammen med foreldrene starte utredningen som skal videreføres i barnepsykiatrien. En vurdering av pedagogiske tiltak hører derimot hjemme i skolevesenet, og det kan ta lang tid hvis det skal først igjennom helsevesenet for så å gå runden i skolevesenet. Min erfaring er at helsevesenet og barnepsykiatere skriver rapporter som sier lite som ingenting, like mye som alle andre eksperter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wawwa Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Du kan kontakte fastlegen din, samtidig som du ber skolen ta kontakt med PPTjenesten for nærmere utredning. For å få gutten utredet i helsevesenet må fastlegen skrive henvisning. PP-tjenesten kan gjøre mye forarbeid og henvise sammen med fastlegen. Derfor er det lurt å ta kontakt med begge to. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 En vurdering av pedagogiske tiltak hører derimot hjemme i skolevesenet, og det kan ta lang tid hvis det skal først igjennom helsevesenet for så å gå runden i skolevesenet. Min erfaring er at helsevesenet og barnepsykiatere skriver rapporter som sier lite som ingenting, like mye som alle andre eksperter. Skal han få en korrekt diagnose og deretter korrekt behandling, er han nødt til å gå via spesialisthelsetjenesten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wawwa Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Skal han få en korrekt diagnose og deretter korrekt behandling, er han nødt til å gå via spesialisthelsetjenesten. Hva er korrekt behandling i utdanningssammenheng? Å gi ritalin eller concerta? Da lærer barna seg å lese og skrive. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ruskesnusk Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Ta gjerne en titt på http://www.npif.no også. Jeg snublet over norsk proteinintoleranseforening da jeg trålte nettet på jakt etter informasjon til vår 8-åring. Gluten- og melkefri diett og god hjelp fra skole og ppt var det vi trengte for å få bukt med adhd-symptomer og problemadferd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saphira Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Ta kontakt med fastlegen din og be om henvisning til BUP, ikke til PPT. PPT er bare en omvei, vil jeg påstå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wawwa Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Ta kontakt med fastlegen din og be om henvisning til BUP, ikke til PPT. PPT er bare en omvei, vil jeg påstå. Jeg ville bedt om henvisning til begge steder. Det er PPT som vurderer tiltak på skolen, det kan ikke BUP gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest apelsin Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 En utredning starter hos fastlegen med at du må fortelle om problemene barnet har. Anonym, 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.