Gå til innhold

Når man er avhengig av valium..?

Anbefalte innlegg

og har brukt for mye slik at man er tom og har abstinenser..

Hva gjør de med det om man kommer på legevakt? Får man valium, blir man lagt inn eller sendt hjem uten noe som helst?

Dette gjelder en person som er alene, alkoholiker og pillemisbruker. Fikk ikke hjelp av hjemmesykepleien med medisiner i ferien nettopp fordi det var ferie!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/321415-n%C3%A5r-man-er-avhengig-av-valium/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Onsdag1365380628

Jeg tviler vel på at legevakta deler ut valium, spesielt til en som i utgangspunktet er misbruker. Å bli innlagt pga abstinenser etter valium er ikke heller løsningen jeg tror er førstevalget. Da står et alternativ igjen å det er ingenting. Vedkommende burde få annen hjelp synes jeg, men det er selvsagt vanskelig en lørdagskveld. Det går vel an å ta en telefon å forhøre seg?

Jeg tviler vel på at legevakta deler ut valium, spesielt til en som i utgangspunktet er misbruker. Å bli innlagt pga abstinenser etter valium er ikke heller løsningen jeg tror er førstevalget. Da står et alternativ igjen å det er ingenting. Vedkommende burde få annen hjelp synes jeg, men det er selvsagt vanskelig en lørdagskveld. Det går vel an å ta en telefon å forhøre seg?

Jeg skjønner ikke at personen i det hele tatt får valium av fastlegen, og jeg regnet også med at det sannsynligvis er slik at en lege på legevakt ikke gir det ut pga abstinenser og misbruk. De har jo også et ansvar, samtidig syns jeg heller ikke det er forsvarlig å sende hjem noen med abstinenser som skal være helt for seg selv.

Jeg ville gitt vedkommende noe Truxal frem til mandag.

Takk for svar, vedkommende sov nå så vi får se hvordan det ligger ann i morgen. Da vet vi hva vi skal be om, hvis legen er i tvil.

Skulle også egentlig likt å vite om det er vanlig å la pasienter fortsette å gå på slike medikamenter når de blir misbrukt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...