Gå til innhold

Skostr. 1,5 - 2åring - sånn ca...

Anonym 82

Anbefalte innlegg

Skulle så gjerne kjøpt vinterstøvler som frøet kan bruke i barnehagen neste vinter - nå mens det er supersalg!

Hun er nå nesten 10 mnd, og er lang! Hun er 80 cm lang, og da jeg fikk foten målt i skobutikken ista, var hun allerede ca str. 19.

Det er jo selvfølgelig umulig å spå hvor mye hun vil vokse på i underkant av et år, men tør noen av dere gjette?

Stod og så på noen i str. 24/25 ista - er jeg heeeeeelt på jordet da? De vokser kanskje ikke så mange str i året...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Anonym 82

21

• AneM1365380603

14

• Lotte :o)

10

• waxo

7

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1231012594' post='4054639]

24/25 hørtes stort ut!

Det gjør det ja... Selv om hun altså ligger langt over gjennomsnittet allerede? Forstod det som at gjennomsnittet for en 1åring lå på str 17.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror snuppa brukte str 24 da hun var 2 år. I allefall ikke mer.

I alle fall ikke mer... Som i "i alle fall ikke eldre" eller i alle fall ikke større str"? Er hun gjennomsnittlig stor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter fikk sine første sko da hun var 10 mnd i str 18.

Nå er hun 3 år og bruker 24 (har 25 i cherrox som er små i størrelsen) Joggeskoene i str 23 passer fortsatt siden det ikke skal være plass til sokk i.

I fjor hadde hun vintersko i str 23... (da fylte hun 2 i november)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er hun 3 år og bruker 24 (har 25 i cherrox som er små i størrelsen) Joggeskoene i str 23 passer fortsatt siden det ikke skal være plass til sokk i.

Ok, ifølge svarene her var det nok litt voldsomt med 24/25 ja:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

I alle fall ikke mer... Som i "i alle fall ikke eldre" eller i alle fall ikke større str"? Er hun gjennomsnittlig stor?

Hun ble 2 år om sommeren, og hun brukte ikke større sko enn 24. Hun var 88 cm den dagen hun ble 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør det ja... Selv om hun altså ligger langt over gjennomsnittet allerede? Forstod det som at gjennomsnittet for en 1åring lå på str 17.

I gjennomsnitt vokser de to størrelser i året. Mine tre unger har fulgt hverandre jevnt med størrelser. De brukte : 19/20 da de var 1 år, str 22-23 da de var 2 år, 24-25 da de var 3 år, 26-27 da de var 4 år, 28 da de var 5 år, 29 da de var/er 6 år, 30 da han var 7 år, 31-32 nå når han er 8 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte du forresten ordentlige sko til henne da hun var 10 mnd? Gikk hun da?

Og en ting til... Hun blir ett i beg av mars, og går sikkert rundtomkring de tidene. Hun skal ikke i barnehage til våren. Kommer hun da til å trenge vinterstøvler? Eller bruker man slike fotplagg som man gjør før de lærer å gå - når de er ute og aker og slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentene mine hadde vintersko str 21 den vinteren de var 2. Men ingen av dem har så store føtter da.

Hmm, det høres fort ut som om jeg overdrev litt ja! Hun er jo lang, men ifølge alle deres erfaringer er nok 24/25 litt i største laget:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1231013016' post='4054656]

I gjennomsnitt vokser de to størrelser i året. Mine tre unger har fulgt hverandre jevnt med størrelser. De brukte : 19/20 da de var 1 år, str 22-23 da de var 2 år, 24-25 da de var 3 år, 26-27 da de var 4 år, 28 da de var 5 år, 29 da de var/er 6 år, 30 da han var 7 år, 31-32 nå når han er 8 år.

Da har 8-åringen din små føtter. :o) Snuppa mi er like gammel og hun bruker nå 33-34, kjøper ikke noe mindre enn 34 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte du forresten ordentlige sko til henne da hun var 10 mnd? Gikk hun da?

Og en ting til... Hun blir ett i beg av mars, og går sikkert rundtomkring de tidene. Hun skal ikke i barnehage til våren. Kommer hun da til å trenge vinterstøvler? Eller bruker man slike fotplagg som man gjør før de lærer å gå - når de er ute og aker og slikt?

Liten vits å bruke sko før barnet har lært å gå. Utendørs kan man f.eks. bruke ullsokker med regnsokker utenpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1231013016' post='4054656]

Har du tre unger?? Hmm, hadde ingenting med saken å gjøre, men det hadde jeg ikke sett for meg;-)

Takk for oversikten:-) Det at minst en av dem er gutt, gjør vel at den ligger litt nærmere mi - som er lang jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Jeg ville ikke kjøpt sko på salg til småen så lenge som et år i forveien Uansett hvor mye supersalg det måtte være. Det blir som å lese i blinde. Man vet ikke hvor mye foten vokser iløpet av et år, og ender kanskje opp med for smått eller stort. Eller at behovet er noe helt annet neste år. Skotøy som passer er kjempeviktig for de små, og da kjøper man det. Andre ting kan man helt fint kjøpe på salg og gjemme til neste sesong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke kjøpt dem nå, plutselig sitter du der med vintersko som passer fra mai - oktober... :o) Når hun blir litt større og du får mer erfaring med skostørrelse og hvor fort hun vokser kan du gjøre det. 24/25 er nok alt for stort neste vinter, hun vokser ikke 5-6 størrelser på ett år! :o) Min ene "niese" brukte str. 26 da hun var 4 år mener jeg å huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ble 2 år om sommeren, og hun brukte ikke større sko enn 24. Hun var 88 cm den dagen hun ble 2.

Ok. Litt vanskelig for meg å beregne utfra det egentlig, for mi er jo som sagt 80 cm nå ved nesten 10 mnd. Men takk, det bekrefter jo bare det de andre sier - at 24/25 nok er litt i største laget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har 8-åringen din små føtter. :o) Snuppa mi er like gammel og hun bruker nå 33-34, kjøper ikke noe mindre enn 34 nå.

Du er helt sikker på at din datter ikke har pailabber? ;-)

Han er kanskje litt liten høyde/vekt/skostr., når jeg sammenligner med kompisene hans. 24 kg m/klær, litt over 125 høy, kanskje. Jeg må måle han i morgen.

Han på 6 er 18 kg! Han har lagt på seg 2,5 kg på 15 mnd! :-)

Hun på 3 er 16 kg, og litt av en plugg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og lilletutta mi som iallefall ikke blir lengre enn mora si på 156 cm brukte 36 da ho var 8. Nå er ho 12 og bruker 40.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...