Gå til innhold

Skostr. 1,5 - 2åring - sånn ca...

Anonym 82

Anbefalte innlegg

Liten vits å bruke sko før barnet har lært å gå. Utendørs kan man f.eks. bruke ullsokker med regnsokker utenpå.

Ja det er det jeg gjør nå. Jeg tenkte på når hun begynner å gå. Hvis hun gjør det rundt ettårsdagen sin, så er det jo bare beg av mars, og da kan det jo godt være "vinter" en stund til... Men de trasker kanskje ikke mye rundt likevel sånn til å begyne med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Anonym 82

21

• AneM1365380603

14

• Lotte :o)

10

• waxo

7

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Har du tre unger?? Hmm, hadde ingenting med saken å gjøre, men det hadde jeg ikke sett for meg;-)

Takk for oversikten:-) Det at minst en av dem er gutt, gjør vel at den ligger litt nærmere mi - som er lang jente.

Gutt på 8 år, gutt på 6 år og jente på 3 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1231013547' post='4054677]

Du er helt sikker på at din datter ikke har pailabber? ;-)

Han er kanskje litt liten høyde/vekt/skostr., når jeg sammenligner med kompisene hans. 24 kg m/klær, litt over 125 høy, kanskje. Jeg må måle han i morgen.

Han på 6 er 18 kg! Han har lagt på seg 2,5 kg på 15 mnd! :-)

Hun på 3 er 16 kg, og litt av en plugg.

Jeg veide min 3-åring her en dag, og hun er drøyt 16 kg nå. Jeg synes hun nettopp var 14.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke kjøpt sko på salg til småen så lenge som et år i forveien Uansett hvor mye supersalg det måtte være. Det blir som å lese i blinde. Man vet ikke hvor mye foten vokser iløpet av et år, og ender kanskje opp med for smått eller stort. Eller at behovet er noe helt annet neste år. Skotøy som passer er kjempeviktig for de små, og da kjøper man det. Andre ting kan man helt fint kjøpe på salg og gjemme til neste sesong.

Godt mulig du har rett i det! Men om jeg kjøper et par som er litt stort i begynnelsen av vinteren, så kan hun jo kanskje bruke det litt utover likevel... Det er vel sikkert nødvendig med to par i løpet av en vinter likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Kjøpte du forresten ordentlige sko til henne da hun var 10 mnd? Gikk hun da?

Og en ting til... Hun blir ett i beg av mars, og går sikkert rundtomkring de tidene. Hun skal ikke i barnehage til våren. Kommer hun da til å trenge vinterstøvler? Eller bruker man slike fotplagg som man gjør før de lærer å gå - når de er ute og aker og slikt?

Jeg tror ikke hun vil trenge ordentlige vinterstøvler denne vinteren. Om hun lærer å gå i mars er hun nok fremdeles ikke klar for lengre turer ute i snøen. De fleste har nok med å lære seg å holde balansen innendørs, og bare det å gå med sko kan være vanskelig nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24/25 ville passet min toåring, men han begynte på 21/22 da han var rundt året.

Hmm. Noe sier at han har arvet bena til sin far 46++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1231013547' post='4054677]

Du er helt sikker på at din datter ikke har pailabber? ;-)

Han er kanskje litt liten høyde/vekt/skostr., når jeg sammenligner med kompisene hans. 24 kg m/klær, litt over 125 høy, kanskje. Jeg må måle han i morgen.

Han på 6 er 18 kg! Han har lagt på seg 2,5 kg på 15 mnd! :-)

Hun på 3 er 16 kg, og litt av en plugg.

8-åringen her er ca. 125 cm / 25 kg tror jeg. Skal måle dem over helga, lenge siden sist nå. :o) Hun har stort sett ligget helt på snittet for alderen.

Poden på 10 år er 135 cm / 28 kg, minste gutten i klassen tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke kjøpt dem nå, plutselig sitter du der med vintersko som passer fra mai - oktober... :o) Når hun blir litt større og du får mer erfaring med skostørrelse og hvor fort hun vokser kan du gjøre det. 24/25 er nok alt for stort neste vinter, hun vokser ikke 5-6 størrelser på ett år! :o) Min ene "niese" brukte str. 26 da hun var 4 år mener jeg å huske.

Nei, det hørtes jo mye ut å vokse 6 str på ett år. Men samtidig har hun jo vokst mye mer enn det på de snart 10 mnd som har gått... Er så vanskelig når man ikke eier erfaring!

Men det er nettopp det jeg er redd for ja, å sitte med vinterstøvler som passer på sommeren! Hadde de enda passet en vinter seinere så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide min 3-åring her en dag, og hun er drøyt 16 kg nå. Jeg synes hun nettopp var 14.

Hun er har slanka seg den siste måneden ;-) Oppkast, diare og feber + lite matinntak som følge av det. hun spiser seg vel fort opp igjen, for den ungen har matvett, hehe! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Og lilletutta mi som iallefall ikke blir lengre enn mora si på 156 cm brukte 36 da ho var 8. Nå er ho 12 og bruker 40.....

Hvor høy er hun nå da? Det kan jo hende hun blir større enn deg :)

Ungene synes jo det er stas med store føtter til de når en viss alder ;)

Jeg har forresten en venninne som er 159-160 cm, og hun bruker str 42.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1231013607' post='4054681]

Gutt på 8 år, gutt på 6 år og jente på 3 år.

Wow:-) Da kommer sikkert jenta di til å falle litt av den statistikken etterhvert regner jeg med! Men da tror jeg at jeg dropper disse 24/25-støvlene ja:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke hun vil trenge ordentlige vinterstøvler denne vinteren. Om hun lærer å gå i mars er hun nok fremdeles ikke klar for lengre turer ute i snøen. De fleste har nok med å lære seg å holde balansen innendørs, og bare det å gå med sko kan være vanskelig nok.

Sant sant! Regnet liksom ikke med det jeg heller. Så for meg sånne "lære å gå sko" på våren og støttesandaler pluss joggesko på sommeren. Virker nesten skummelt å putte den lille, myke foten ned i en stor, hard vinterstøvel! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt over 140.

Ho ligger ganske nøyaktig på samme høyde som jeg gjorde i samme alder.

Lillesøster på 9 har nesten tatt ho igjen, men ho har mindre ben :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AneM1365380603

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1231013791' post='4054693]

Hun er har slanka seg den siste måneden ;-) Oppkast, diare og feber + lite matinntak som følge av det. hun spiser seg vel fort opp igjen, for den ungen har matvett, hehe! :-)

He he. De pleier jo å ta igjen det tapte ganske kjapt. Jeg synes det er rart at jenta mi har lagt sånn på seg, for hun tuller endel ved måltidene for tiden. Eller hun gjorde det. I jula har hun spist over evne. Jeg veide henne før jul :-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ungene synes jo det er stas med store føtter til de når en viss alder ;)''

Mine synes det er råkult å leke med badevekta! Her om dagen sa jeg noe om at man bygger muskler av å trene og da var det frem med noen vekter med en gang og de sjekket etter å ha løftet dem 5 ganger hvor mye muskler de hadde bygget. *Hehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24/25 ville passet min toåring, men han begynte på 21/22 da han var rundt året.

Hmm. Noe sier at han har arvet bena til sin far 46++

Ja men det er jo slik mi ligger an også da, enda hun er jente;-) Hun har jo str 19 nå rett før 10 mnd, og sikkert 20/21 ved ettårsdagen!

Min samboer bruer også str 46, men jeg håper inderlig ikke jenta mi kommer dit noen gang;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamma til lita jente

Min datter fikk støvler i str 19 i januar da hun var 18 mnd. De brukte hun vinteren ut. Det er umulig å si noe om hvilken størrelse frøet ditt vil ha behov for neste vinter. 1-2 str større enn nå kanskje? Det er så individuelt at jeg ville ikke tatt sjansen på å kjøpe det så lang tid i forveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he. De pleier jo å ta igjen det tapte ganske kjapt. Jeg synes det er rart at jenta mi har lagt sånn på seg, for hun tuller endel ved måltidene for tiden. Eller hun gjorde det. I jula har hun spist over evne. Jeg veide henne før jul :-o

Hehe! Vi må veie både oss selv og ungene nå etter jul. Gjøre opp status for alle i familien ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter fikk støvler i str 19 i januar da hun var 18 mnd. De brukte hun vinteren ut. Det er umulig å si noe om hvilken størrelse frøet ditt vil ha behov for neste vinter. 1-2 str større enn nå kanskje? Det er så individuelt at jeg ville ikke tatt sjansen på å kjøpe det så lang tid i forveien.

Wow - str 19 ved 18 mnd +! Og mi bruker det samme ved 9 mnd;-) Nei, jeg har vel kommet til at jeg får kjøpe annet vintertøy på salg, men la skoene være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Litt over 140.

Ho ligger ganske nøyaktig på samme høyde som jeg gjorde i samme alder.

Lillesøster på 9 har nesten tatt ho igjen, men ho har mindre ben :-)

Min eldste er heller ikke så høy, men hun har vokst godt de siste par år. Nå er hun 13,5 og 159 cm. Det blir spennende å se om hun vokser forbi sin mor. Jeg har sagt at det blir månelyst om så skjer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...